نخستین روز کاری شهردار تهران چگونه گذشت؟

شهردار تهران عصر پنجشنبه پس از عیادت از رییس شورای شهر تهران در معراج‌الشهدا با روح بلند شهیدان تجدید میثاق کرد و سپس در دفتر کار خود حاضر شد.

نخستین روز کاری شهردار تهران چگونه گذشت؟

شهردار تهران پس از دریافت حکم وزیر کشور ، عصر امروز - پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - در نخستین اقدام روز اول کاری خود با حضور در منزل مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران از او عیادت کرد.

شهردار تهران با همراهی پرویز سروری، نایب‌رییس شورا، علیرضا نادعلی، جعفر بندی شربیانی، دیگر اعضای شورا، مهدی مذهبی، سرپرست مرکز ارتباطات شهرداری و مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در منزل رییس شورا حاضر و ضمن عیادت، برای او آرزوی سلامتی کرد.

زاکانی سپس با حضور در معراج‌الشهدا واقع در خیابان بهشت ضمن تجدید میثاق با روح بلند شهدا در جمع خبرنگاران درباره حضور در این مکان گفت: شهدا همه سرمایه های ما هستند و به شهدا نگاه می کنیم تا تاریخ را مرور کرده باشیم و هم این که به شهدا به عنوان الگوها و اسطوره های خود توجه می کنیم و هم توجه داریم که آنها زنده و حاضر هستند و نزد خدا رزق و روزی دارند و می توانند از ما دستگیری کنند، لذا به آنها پناه آوردیم تا زمینه خدمتگزاری بهتر و بیشتر فراهم شود.

وی افزود: اساس کار ناظر بر این است که بتوانیم سطح خدمتگزاری را در جهت ایجاد یک خدمت شایسته به مردم بالا ببریم و تلاش کنیم به فضل الهی و کمک مردم شرایط را به سمتی ببریم که هم رنگ و روی شهر تغییر کند و هویت مورد انتظار را پیدا کند و هم این که تسهیلاتی که در نظر گرفته می شود رفاه و آسایش و آرامش را برای شهروندان به ارمغان آورد.

شهردار تهران تاکید کرد: از اولین کارهایی که در برنامه داریم این است که یک اقدام اساسی و جدی را در خصوص کرونا انجام دهیم تا شهرداری رسالت ها و مسئولیت های اجتماعی خود را در جهت خدمت به مردم تهران در کاهش آلام و دردهایی که از قبل کرونا به آنها تحمیل می شود را انجام دهد.

زاکانی پس از آن با استقبال و دعای خیر مادر شهید والامقام حمید میانلو مطلق، وارد دفتر کار خود در ساختمان شورای شهر شد. همچنین فرزندان شهیدان والامقام همت و صالحی نیز در این استقبال حضور داشتند.

در ادامه علیرضا جاوید، سرپرست سابق شهرداری تهران نیز با تحویل دفتر شهرداری به علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت: آرامش بخشی به شهر و هزینه های شهر در دوره گذار از جمله تلاش های این دوره کوتاه بود و شاهد ایجاد تنش بین شهرداری و پیمانکاران نبودیم.

جاوید افزود: رضایت شهروندان نیز هدف دیگر دنبال شده در این دوره گذار بود. همچنین با تاکید آقای زاکانی و اعضای شورا برنامه‌ریزی فوری برای واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران انجام شد و تا امروز حدود ۴۵ درصد کارکنان واکسینه شدند و تا پایان شهریور کل کارکنان شهرداری تهران واکسینه خواهند شد.

به گفته او در مهر و آبان نیز خانواده کارکنان شهرداری واکسینه می شوند.

سرپرست سابق شهرداری تهران با بیان این که تلاش کردیم پروژه های عمرانی و جاری شهر نیز وقفه ای در این ۲۶ روز نداشته باشند، ادامه داد: امیدواریم همه نهادهای حاکمیتی از جمله مجلس و دولت از شهرداری حمایت کنند؛ چرا که در لبه مقدم خدمت در نظام جمهوری اسلامی است.

در ادامه مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بابت خروج آقای زاکانی از مجلس احساس خسارت می کنیم عنوان کرد: همکاری خوبی بین مدیریت شهری و مجلس و دولت می تواند شکل بگیرد و مطالبات مدیریت شهری در بحث بودجه ای و حمایت در قوانین می تواند اتفاق بیفتد.

شهردار تهران نیز در ادامه یادآور شد: باید تلاش کنیم که شهری را بسازیم که اثرات آن بر همه شهرها و منطقه و جهان زبانزد شود. در بازدید از معراج الشهدا گفته شد که ۱۳۰ هزار شهید به معراج الشهدا آمدند و رفتند و این تنها یک برگ از صدها برگ زرین نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

زاکانی افزود: در ۴۲ سال اخیر، نظام جمهوری اسلامی ایران با فراز و نشیب هایی همراه بوده و کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که کارها و اقدامات خوب را ارج نهیم و کارهای نادرست مایه عبرت ما باشد تا ما خدای نکرده در تلاش برای تحقق اهداف کم نگذاریم. تلاش و کوشش و حد و جهد خالصانه همراه با نصرت الهی خواهد بود و باید یاریگر راه دین و طریق الهی باشیم و امیدواریم مورد نصرت ویژه الهی قرار بگیریم و مهر خادمی اهل بیت را در خدمت به مردم روی پیشانی خود داشته باشیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، شهید حمید میانلو مطلق، از شهدای غواص است که در عملیات بدر در هورالعظیم پس از تحمل حدود دوسال اسارت در سال ۶۴ به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید پس از تدفین اولیه در بصره ، پس از پایان جنگ تحمیلی به آغوش میهن بازگشت.

منبع: ایسنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها