۶۳۰ نفر در شهرداری اهواز حقوق می گیرند ولی وجود ندارند

رئیس شورای شهر اهواز گفت: ۶۳۰ نفر در شهرداری اهواز حقوق ماهانه دریافت می کنند که اصلا معلوم نیست کجا هستند و در شهرداری حضور ندارند.

۶۳۰ نفر در شهرداری اهواز حقوق می گیرند ولی وجود ندارند

سیاوش محمودی ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: برای انتخاب شهردار ملاک و شاخص (۳۰ مورد) تعیین و در جمع بندی ۹ شاخص را انتخاب کردیم؛ برای معرفی شهردار فراخوان عمومی را صادر و از عموم افراد علاقمند درخواست داشتیم که اگر کسی این ۹ شاخص را دارد به ما معرفی کند.

وی با اشاره به تغییرات جدی آئین نامه هیئت وزیران شرایط انتخاب و احراز شهرداران در سال ۹۷ افزود: بر اساس بند یک شوراها یک ماه پس از رسمیت یافتن باید شهردار را انتخاب کنند و این در حالی است که در دوره‌های قبل سه ماه وقت برای انتخاب شهردار داشتیم.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه داشتن ۹ سال سابقه مدیریت ارشد برای انتخاب شهردار الزامی است، تصریح کرد: ۴۰ نفر را برای تصدی شهرداری در اهواز بررسی و در جمع بندی حدود ۱۵ تا ۲۰ گزینه دارای شاخص‌های مدنظر برای ما باقی ماند؛ پنج گزینه بومی و ۱۵ گزینه غیر بومی داشتیم که در نهایت فقط پنج نفر حاضر به ارائه برنامه به شورای شهر اهواز شدند.

محمودی با اشاره به اینکه گزینه‌های دارای شاخص بسیاری بنا به دلایل خانوادگی و یا پست‌های دیگر در این دولت حاضر به حضور در اهواز نشدند، تأکید کرد: قطعاً هیچ فردی به غیر از اعضای شورای شهر اهواز در انتخاب شهردار منتخب اهواز نقش نداشته است چون برای بررسی یکی دیگر از گزینه‌های اصفهانی به این استان سفر کردیم و وقتی آن گزینه امکان حضور نداشت، شهردار منتخب فعلی به ما پیشنهاد و معرفی که در نهایت بعد از بررسی انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه سرپرست فعلی شهرداری اهواز، مدیرکل سابق امور شهری استانداری خوزستان و چند نفر دیگر از گزینه‌های بومی بودند، ادامه داد: در داخل استان دستمان نسبت به گزینه‌ها محدود بود و تعدادی از پرسنل شهرداری شرایط لازم را نداشتند و در نهایت هم بعد از ورود برخی گزینه‌های بومی دارای شاخص‌های مدنظر به مرحله ارائه برنامه ولی در جمع بندی موفق به کسب آرای اعضای شورای شهر نشدند.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه ملاک غیربومی و بومی نیست چون بسیاری از شهرداران غیربومی در کلانشهرهای مختلف کشور از جمله تهران و مشهد هم موفق بوده‌اند، بیان کرد: امروز در حوزه سرمایه گذاری و حاشیه نشینی باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری داشته باشیم و به نظر می‌رسد که امروز مسئله اصلی شهرداری‌ها درآمدزایی است چون اعتبارات فعلی بیشتر صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه آسفالت، دفع آب‌های سطحی، معابر، فضای سبز و سایر موارد اولویت‌های کوتاه مدت شورای شهر است، اضافه کرد: باید تحول بنیادی در ساختارها با یک نگاه و تجربه جدید شکل بگیرد تا موفقیت مدنظر حاصل و اهداف برنامه‌ریزی شده نیز محقق شود.

وی با اشاره به اینکه صرف اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومانی در زمینه دفع آب‌های سطحی برای منطقه ۶ بزرگترین پروژه کنونی شورای شهر اهواز بوده است، یادآور شد: در این دوره ثبات مدیریتی برای شورا مسئله جدی و اساسی است که بر اساس شایسته سالاری انتخاب را انجام می‌دهیم؛ همچنین کمیسیون سرمایه گذاری هم از اهمیت بالایی برخوردار است و این کمیسیون را راه نجات شهر می‌دانیم.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اهمیت بالای درآمدهای پایدار و لزوم ارائه برنامه شهردار منتخب در این زمینه عنوان کرد: مسئله نیروی انسانی در شهرداری اهواز پیچیده شده و تصمیم گیری در این خصوصی خیلی هم راحت نیست؛ چند روز قبل طرحی به شورا ارائه شده و موضوع بیش از ۷۰ درصد آن نیروی انسانی است که مازاد بر قراردادهای قبل رقمی به مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان اضافه کنیم.

محمودی تشریح کرد: مسائل حوزه بانوان کمتر دنبال شده که شاید به دلیل حضور کمتر بانوان در شورا بوده ولی این دوره کمیته‌ای در این خصوص تشکیل و فردی فعال با ارائه طرح و برنامه‌های موفق را برای رفع این ضعف جدی انتخاب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه احیای دو پارک بانوان موجود در شهر اهواز مهمترین برنامه است، ادامه داد: فرهنگسراهای محلات هر کدام به دلیل رهاشدگی، نبود آب یا برق راکد و تعطیل مانده‌اند که باید همه آنها را مجدداً فعال کنیم تا زمینه برای فعالیت بانوان نیز بیشتر فراهم شود.

رئیس شورای شهر اهواز در پاسخ به این سوال که آیا شهردار منتخب غیربومی باز هم نیروهای غیربومی را در شهرداری اهواز منصوب می‌کند، گفت: وقتی کسی به عنوان شهردار انتخاب می‌شود باید اختیار انتخاب را هم بدهیم؛ تعداد و میزان انتخاب نیروهای غیربومی را بر اساس نیاز و بررسی‌ها انجام می‌دهد ولی تاکنون عددی اعلام نکرده است.

محمودی در واکنش به علت عدم حضور سایر اعضای شورای شهر اهواز در این نشست خبری بیان کرد: رئیس شورا سخنگوی شورا محسوب می‌شود مگر کسی را به اتفاق اعضا برای شورا سخنگو انتخاب کند.

وی با اشاره به اینکه شهردار منتخب را نفر چهاردهم شورا محسوب و در یک فضای همدلی و با رأی حداکثری انتخاب شده است، عنوان کرد: بنا نداریم در عزل و نصب‌ها دخالت کنیم و این اختیار را به شهردار می‌دهیم چون یکی از آسیب‌های مدیریت شهری دخالت اعضای شورا در انتصابات است؛ همچنین انتخاب مدیران با شاخص‌های قومیتی اصلاً مدل موفقی نبوده و باید این مدل‌ها تغییر و چنین مسائلی دور ریخته شود.

رئیس شورای شهر اهواز با تأکید بر اینکه نباید به غیر از شایسته گزینی ملاک دیگری مدنظر باشد، انتقاد کرد: در حال حاضر ۵۰۰ نیرو و ۱۳۰ مدیر در حال دریافت حقوق از شهرداری اهواز هستند که معلوم نیست کجا هستند؛ یک سری نیروها مازاد بر قرارداد وارد بدنه شهرداری شده و حالا نیروی انسانی شهرداری اهواز متورم شده است.

محمودی با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تاکنون تحقق بودجه شهرداری اهواز بین ۴۸ تا ۵۳ درصد بوده است، یادآور شد: بودجه سال گذشته دو هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بوده که یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد؛ همچنین امسال سه هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که علت افزایش آن دیده شدن بودجه سازمان‌های دیگر در دل بودجه شهرداری است.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم که بودجه را به سمت منابع درآمدی پایدار ببریم، گفت: برای موفقیت در زمینه تحقق بودجه باید در زمینه پرداخت عوارض آلایندگی و دیگر مطالبات سازمان‌های مختلف پیگیری بیشتری داشته باشیم؛ همچنین شیوه‌نامه جدید سرمایه گذاری با بازنگری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور با رفع موانع سرمایه گذاری ابلاغ شده است.

توضیحات رئیس شورای شهر اهواز برای انتخاب شهردار غیربومی قانع کننده نبود و جمع بندی صحبت‌های وی بر این اساس بود که حتی گزینه‌های بومی دارای برنامه و شاخص‌های مدنظر شورای شهر بوده ولی حائز آرای موافق این شورا نشده‌اند.

منبع: مهر

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ملت
    0

    احتمالآ برادرها نفش دارند تو اداره ماهم بودن

  • سیاوش سلطان
    0

    کنترل حقوق بگیران از نظر احکام و شغل سازمانی و کارت حضور و غیاب دیجیتال با اثر انگشت و کنترل دوربین ها ماده ۲ بودجه کل کشور و سرفصل مالی شهرداری ها و شرکت های دولتی ۲۴ ساعت بیشتر کارندارد و خروجی آن حیرت‌ انگیز خواهد بود ، شرکت دولتی که ۲۳۰۰ حقوق بگیر دارد کلاً ۱۲۴۵ نفر کارت ساعت و در بازرسی میدانی ۶۷ نفر از این تعداد دو کارت داشته اند !!! بیا برویم از این شهر جون دل ... شهر نیست ، تکزاس است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها