نماینده بجنورد در مجلس:

عدم رفع مشکلات آب روستا های راز و جرگلان باعث مهاجرت مردم می‌ شود

نماینده بجنورد در مجلس با اشاره به لزوم بهره‌ مندی از آب‌ های مرزی برای حل مشکل آب راز و جرگلان، گفت: اگر مشکلات آبی در روستا های مرزی این شهرستان رفع نشود، شاهد مهاجرت مردم خواهیم بود.

عدم رفع مشکلات آب روستا های راز و جرگلان باعث مهاجرت مردم می‌ شود

محمد پاکمهر اظهار کرد: مشکلات و دغدغه‌های شهرستان راز و جرگلان باید با اولویت بندی و برنامه‌ ریزی حل شود.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: راز و جرگلان شهرستانی پر آب اما تشنه است لذا باید مشکلات حوزه آب شرب و کشاورزی با مدیریت درست مرتفع شود.

وی با اشاره به لزوم بهره‌ مندی از آب‌ های مرزی برای حل مشکل آب راز و جرگلان، افزود: اگر مشکلات حوزه آب در روستاهای مرزی شهرستان راز و جرگلان برطرف نشود شاهد مهاجرت آنان خواهیم بود.

پاکمهر ساخت بیمارستان در این شهرستان را الزامی دانست و گفت: در دوران شیوع مردم با مشکلات فراوانی مواجه بودند.

این نماینده مجلس در انتها بیان کرد: راه‌های ارتباطی شهرستان راز و جرگلان باید تقویت و راه دسترسی مردم این شهرستان به مرکز استان کوتاه شود.

حوزه درمان راز و جرگلان باعث شرمندگی است

دیگر نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح موضوعاتی که در شهرستان قابل حل نیست، باید از طریق سفرهای شهرستانی مسئولان پیگیری شود.

محمد وحیدی افزود: تقاضای مردم شهرستان راز و جرگلان ایجاد راه ارتباطی برای اتصال به مرکز استان و استان هم مرز است که باید با پیگیری جدی برای جذب اعتبارات ملی این مطالبات را محقق کنیم.

وحیدی با ابراز شرمندگی در خصوص وضعیت حوزه درمان راز و جرگلان، ادامه داد: امکانات به درستی در کشور توزیع نشده است که این یک بی عدالتی محسوب می‌شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در توزیع تخت‌های بیمارستانی و نیروی انسانی در شهرستان راز و جرگلان، عدالت به خوبی رعایت نشده لذا نگاه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در توزیع عادلانه امکانات و نیروی انسانی بسیار مهم است.

وی افزود: اجرای مسئولیت اجتماعی صنایع استان، می‌تواند موجب توسعه استان به ویژه شهرستان راز و جرگلان شود.

وحیدی در انتها گفت: برخی منازل روستاهای راز و جرگلان اکنون در حریم شهر و روستا نیستند و از توزیع نفت و گاز بی بهره‌ اند که باید با یک تصمیم جهادی استانی، این مشکل برطرف شود.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    این در کل کشور صدق می کند مشکل آب و برق وگاز یعنی مهاجرت به شهر و خود این ماجرا یعنی مصیبت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها