معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

جان باختن واکسینه شده ها نزدیک به صفر است/ واکیسنه شدن ۱۲ درصد فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تنها عاملی که می‌تواند مقابله جدی با کرونا داشته باشد واکسینه شدن است و مرگ و میر افرادی که واکسینه شده اند نزدیک به صفر درصد است.

جان باختن واکسینه شده ها نزدیک به صفر است/ واکیسنه شدن ۱۲ درصد فارس

عبدالرسول همتی بیان کرد: زمانی می‌ توان گفت در جامعه شاهد ایمنی واکسن خواهیم بود که بیش از ۷۰ درصد از جمعیت جامعه نسبت به دریافت واکسن اقدام کرده باشند از این رو یکی از موضوعاتی که مورد توجه است سرعت بخشیدن به موضوع واکسیناسیون افراد جامعه بوده و استان فارس نیز دارای ظرفیت قابل توجه‌ای در موضوع سرعت بخشیدن به واکسیناسیون است که اگر واکسن مورد نیاز جامعه تأمین شود استان فارس این طرفیت را داراست که روزانه بیش از ۱۰۰ هزار دوز واکسن را به جامعه هدف تزریق کند.

وی ادامه داد: در این میان اما چالش‌ هایی نیز وجود دارد که از جمله این چالش‌ ها می‌ توان به عدم مشارکت برخی از افراد اشاره کرد که با توجه به اینکه سن آنان در طبقه بندی سند ملی واکسیناسیون آمده است با این حال تا کنون برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌ اند و هنوز واکسینه نشده‌ اند.

همتی در خصوص افراد واکسینه شده در استان فارس نیز عنوان کرد: تاکنون بالغ بر یک میلیون ۶۱۴ هزار دوز واکسن در استان فارس تزریق شده است که یک میلیون و ۲۸ هزار نفر دوز نخست خود را دریافت کرده‌اند و ۵۸۶ هزار نفر نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده و روند واکسیناسیون آنان تکمیل شده است.

با توجه به اینکه جمعیت استان فارس کمی بیشتر از ۵ میلیون نفر است می‌ توان گفت تنها ۱۲ درصد از جمعیت استان فارس روند واکسیناسیون آنان تکمیل شده است و ۳۷ درصد از افرادی که واجد شرایط دریافت واکسن بوده‌اند نیز دو دوز واکسن دریافت کرده‌ اند.

وی ادامه داد: میزان مرگ و میر در میان افرادی که واکسینه شده‌اند نزدیک به صفر درصد است اما افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌ اند بخش قابل توجه‌ای از مرگ و میر را تشکیل می‌دهند این در حالی است که برخی از افراد با استناد به شایعات در فضای مجازی از زدن واکسن امتناع کرده‌ اند.

اسپوتنیک‬ یا‬ آسترازنکا؛ مسئله ‬این است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سوال، در خصوص عدم وجود واکسن‌های خارجی نیز بیان کرد: یکی از مسائلی که در وزارت بهداشت نیز به آن توجه ویژه ای صورت گرفته است ورود واکسن‌های خارجی است این در حالی است که در کشور حتی یک مورد واکسن اسپوتنیک ۲ وجود ندارد و کسانی که دوز نخست این واکسن را دریافت کرده‌ اند همچنان منتظر هستند تا دوز دوم به آنان تزریق گردد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در تلاش است تا نسبت به تأمین واکسن اقدام کند اما اگر به هر دلیلی نتواند نسبت به واردات واکسن اقدام کند افرادی که دوز نخست اسپوتنیک به آنان تزریق شده یک دوز واکسن آسترازنکا دریافت خواهند کرد اما این موضوع همچنان در دست بررسی توسط مقامات است.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسين
    0

    بر روسيه ،هزار بارهم ماهيت پست وپليدخودرا نشان دهد بازهم مسولين ما دنبال انها ميروند تا كى از يك سوراخ بارها بايد گزيده شويد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها