مدیرعامل شرکت خبر داد:

تبدیل تحریم به فرصت تولید داخلی در شرکت فولاد اکسین خوزستان

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در پی تحریم ‌و عدم امکان واردات ورق ‌های فولادی، متخصصان این شرکت تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کرده و در پروژه ‌های ملی، تولید ورق‌های فولادی آلیاژی و api صورت گرفت.

تبدیل تحریم به فرصت تولید داخلی در شرکت فولاد اکسین خوزستان

امین آسیابان اظهار کرد: فولاد اکسین در راستای تامین حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق‌های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دریایی و ساختمانی از سال 88 آغاز بکار کرد.

وی افزود: مشابه محصولات تولیدی اکسین در سالهای گذشته عمدتا وارداتی بودند و بدلیل عدم توجه به توانمندی و رسالت احداث این کارخانه جهت رفع نیازهای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع تا قبل از انجام پروژه خط لوله گوره جاسک، نقش قابل توجهی در تولید محصولات خاص و مورد اشاره نداشتیم، از این رو در پی تحریم‌های ظالمانه و عدم امکان واردات ورق‌های فولادی، با اعتماد به توان داخلی، متخصصان این شرکت تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کرده و در پروژه‌های ملی و استراتژیک کشور به رسالت خود عمل کرده و به خوبی نقش آفرینی کردند و همگام با آن سبد تولید محصولات این شرکت، مطابق رسالت اصلی این شرکت به ورق‌های فولادی آلیاژی و api(خطوط لوله انتقال نفت و گاز) اختصاص یافت.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت: این دستاورد علاوه بر سودآوری بسیار بالا برای اکسین موجب تکمیل زنجیره فولاد و جلوگیری خروج ارز از کشور شد.

وی ادامه داد: دستیابی به تولید انبوه ورق‌های api تنها بخشی از تولیدات استراتژیک و راهبردی اکسین است، در حالی که این مجموعه توان تولید محصولات فولادی دیگر در زمینه ورق‌های مورد نیاز مخازن تحت فشار و ذخیره نفت و گاز، صنایع دریایی و کشتی‌سازی، سازه‌های فلزی عظیم، ورق‌های ضد سایش و غیره را دارد و طی برنامه ریزی که انجام شد، ضمن نگهداشت شرایط حاضر به دنبال توسعه سبد خود در سایر بازارهای داخلی و خارجی هستیم.

امین آسیابان در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در این شرکت تصریح کرد: با توجه به الزام کاهش مصرف و قطعی برق که در نیمه دوم تیر ماه تا نیمه اول مرداد ماه بوده است، برنامه ریزی انجام اورهال و تعمیرات اساسی خط تولید توسط متخصصان این شرکت انجام گرفت و در همین راستا فعالیت‌ها و اقدامات تاثیرگذاری در جهت افزایش آماده بکاری خط تولید صورت گرفت که برخی آن اقدامات طی ده سال گذشته انجام نشده بود.

وی بیان کرد: امیدواریم با آماده بکاری صورت گرفته در تجهیزات، طی ماههای پیش رو اقدامات خوبی در این مجموعه جهت تولید محصولات پیش بینی شده صورت خواهد گرفت.

آسیابان عنوان کرد: استقرار ترانس مالکیتی پست برق، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، اجرای طرح جامع خدمات رسانی به ایثارگران با هدف صیانت از سرمایه انسانی از دیگر اقدامات مثبتی بوده که طی چند ماه گذشته انجام شده است.

وی اذعان کرد: در بحث کرونا علاوه بر اینکه اقدامات لازم و تجهیزات مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع این بیماری در اختیار پرسنل و خانواده آنان قرار گرفت و کمیته مقابله با کرونا دائما اقدامات و جلسات لازم برای مقابله با کرونا را برقرار می‌کند.

آسیابان گفت: فولاد اکسین همواره به دنبال افزایش سطح رضایتمندی ذینفعان خود است.

منبع: فارس

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها