انتقاد صهیونیست‌ها از دیپلماسی جدید اسرائیل

نقشه نفتالی بنت برای ایران چیست؟ / شکستی دیگر در انتظار اسرائیل است

تایمز اسرائیل معتقد است بزرگترین نقص دیپلماسی دولت بنت، نامنسجم (incoherent) بودن آن است. به نظر می رسد اهداف مشخصی درقبال طرح های اسرائیل نفتالی بنت وجود ندارد و او احتمالا نتواند کاری در برابر قدرت کشورمان از پیش ببرد.

نقشه نفتالی بنت برای ایران چیست؟ / شکستی دیگر در انتظار اسرائیل است

به گزارش خبر فوری ، سفر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ایالات متحده آمریکا و دیدار با جو بایدن سر و صدای زیادی را در رسانه های مختلف به پا کرده است.

تایمز اسرائیل در گزارش اخیرش به دستاورد این سفر پرداخته و آن را واکاوی کرده است.

بر اساس گزارش تایمز، همانطور که بنت از قبل هم گفته بود، مساله ایران مهم ترین مساله در مذاکرات واشنگتن بوده است. دیدار بنت و بایدن نشان داد که نخست وزیر جدید اسرائیل سیاست جدیدی را به کار گرفته است و بنت قصد ندارد راه بنیامین نتانیاهو را ادامه دهد.

سیاست بی شکل بنت در مقابل جنون نتانیاهو

تایمز اسرائیل تاکید دارد که نفتالی بنت به بایدن قول داده است که در مساله ایران پیرو بایدن باشد و در نتیجه، او خودمحوری نتانیاهو را نخواهد داشت و در تمام زمینه ها تابع آمریکا خواهد بود.

تایمز این سیاست خارجی جدید اسرائیل را سیاستی بی شکل و غیر شفاف (amorphous) می نامد. تاکید نویسنده بر این است که سیاست دولت ائتلافی اسرائیل به شدت محافظه کارانه خواهد بود و علت این امر هم این است که قدرت و توان دولت نفتالی بنت کم است و او سخت در تلاش است که دولت ائتلافی دو ساله خود را حفظ کند. بنت می داند که هر گونه تنش، جنگ یا آتش افروزی می تواند کرسی نااستوار او را ساقط کند، از این رو در تلاش است که تا جای ممکن احتیاط را پیشه خود سازد.

سیاست صبر و احتیاط جواب می دهد؟

با این حال، خود بنت و طرفدارانش چنین فکر نمی کنند. اعضاء دولت جدید بر آنند که سیاست نخست وزیر اسرائیل به مراتب منطقی تر از سیاست دیوانه وار نتانیاهو خواهد بود. تایمز می گوید سیاست بنت در قبال ایران وسیع تر از برنامه هسته ای است و او می خواهد با برنامه به ظاهر محتاطانه خود ایران را در چند جبهه وادار به عقب نشینی کند.

بنت و دولتش معتقدند سیاست دولت جدید همانند سیاست بلوک غرب در قبال شوروی ( در سال‌های پایانی عمر آن) و سیاست آبی انگلیس و آمریکا و کانادا در مواجهه با قدرت نمایی آلمان در اقیانوس اطلس شمالی در جنگ جهانی دوم است. در هر دو مورد، صبر و احتیاط و به کارگیری همزمان تاکتیک و سیاست باعث شد پیروزی به ارمغان برسد.

تایمز: بنت استراتژی ندارد

تایمز معتقد است حتی در خوش‌بینانه ترین حالت، نمی توان نام سیاست خارجی نفتالی بنت را "استراتژی" گذاشت. او تنها یک سری اقدامات و تلاش های تاکتیکی می کند که پشتش هیچ هدف منطقی وجود ندارد. از این رو نمی توان اقدامات و سیاست خارجی او در قبال ایران را یک کمپین نامید. تایمز معتقد است این اقدامات به هیچ جایی نخواهد رسید و بعید است باعث عقب نشینی ایران از فعالیت های هسته ای اش شود.

با این وجود، متحدان بنت معتقدند شرایط دنیا و به خصوص پاندمی کرونا که از هر سیاست و ایدئولوژی مهم تر است، دولت اسرائیل را مجبور کرده است که به اتحاد با متحدان و دوری از خودمحوری بپردازد. به هر حال، برای کنترل کرونا، دولت بنت احتیاج به کمک متحدانش دارد و اگر اسرائیل مانند زمان نتانیاهو با آمریکای بایدن با‌ رویکردی انتقادی مواجه شود، ممکن است کمک های آمریکا را برای کنترل پاندمی کرونا از دست بدهد.

تایمز معتقد است این بحث ها توجیهاتی بیش نیست و نقصان بزرگ سیاست خارجی دولت جدید اسرائیل را از بین نمی برد. نویسنده معتقد است بزرگترین نقص دیپلماسی دولت بنت، نامنسجم (incoherent) بودن آن است. به نظر می رسد اهداف مشخصی در قبال طرح های اسرائیل نفتالی بنت وجود ندارد و او احتمالا نتواند کاری از پیش ببرد چرا که احتیاط بیش از حد، قدرت عمل را از او دولتش می گیرد.

گزارش های رسانه های خارجی، صرفا جهت اطلاع رسانی ترجمه شده و محتوای آن لزوما مورد تایید خبر فوری نیست.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • سید
    0

    نفتالی کاری نمی تواند انحام دهد.

  • هم وطن
    0

    نفتالین بازم چرت و پرت گفتی یادت رفته بایدن از داستانهای خیالیت خوابش برد .باشاخ ایران درگیر نکن خودتو یه جایی ازت جر میخوره ها از ما گفتن بود

  • شهرام.ر
    0

    شما چنان بلایی سر کشور آورده‌اید که نیازی به اقدامات اسرائیل نیست .(با مدعی بگو که ما شکسته ایم . محتاج پنجه نیست که با ما درافکنی.)

    نظرات شما -
    • شهرام.ر
      0

      که ما خود شکسته ایم .

  • ص _ ن
    0

    رژیم تروریستی و کودک کش اسراییل . یادتان است که ادعا می کردی از رود نیل در مصر تا فرات را با جنگ و زور می گیریم . امروز نوار غزه با ۱/۵ میلیون جمعیت باد تان را خواباند . گنبد آهنی دیگر کارایی ندارد . موشک غزه گنبد را سوراخ کرده . درود بر مقاومت غزه .

    نظرات شما -
    • رضا امیری
      0

      من یادم میاد که زمان جنگ بهترین هدیه رو اسرائیل به ایران داد بمباران نیروگاه اتمی اوسیراک اگر بمب به دست صدام می‌رسید میزد به ایران. موشکهای تاو که رفسنجانی از اسرائیل خرید روهم یادم هست.

  • عادل
    0

    اسرائیل هیچ ِغلطی نمی کنه هر از گاهی چندتا از از جوانهای مارا در سوریه شهید میکنه

  • محسن
    0

    همه شکستها و خواری ها برای مردم است به مسئولین چیزی نمی شود

  • ناشناس
    0

    حکومت اسراءیل با بی بی یا بنت راهی جز سر کشیدن جام زهر مطابق قطعنامه های سازمان ملل ندارند. دوران فرقه گرایی، بی ثباتی و ناامنی در خاورمیانه برای اسراءیل و دیگران به پایان رسیده است.

  • ی ط
    0

    اگر ایران به برنامه هسته غنی سازی ادامه و حتی بمب اتمی درست کند آمریکا اروپا اسرائیل....چکار می‌خواهند بکنند هیچ غلطی نمی تواند بکند چون بالاترین سلاح اینها تحریم هست که آخرین تحریم ها را علیه ايران انجام دادن دیگه کاری نمی‌توانند بکنند.

  • در ذیل
    0

    همین اسراییل دقیقا شبیه همین طالبان کا سریع کابلو گرفت تو تلاویو مستقر شدن و اعلام موجودیت کردن وقتی نیروهای انگلیسی فلسطینو ترک کردن شورشیاشون اومدن مستقر شدن

  • .
    0

    درود اسراییل عزیز

    نظرات شما -
    • درجواب
      0

      دمت گرم عشقی

  • منتقد
    0

    اینقدر که شما مردم را کشتید اسرائیل از ایرانیان نکشته!!! دشمن واقعی مردم در داخل کشور و همین نظام و دولت است ...

  • حماس
    0

    شما فعلا برید پاسخگوی چهارتا راکت حماس باشد.چه دست وپایی میزنید برای پایان رژیم منحوستون

  • ح
    0

    آمریگا اگه عرضه داشت افغانستانی ها بدبخت نمیکرد آمریگای خیانتکار اسرائيل کودک کش هردو دلقک حسابین

  • ایران
    0

    مرگ بر ایرانی خائن》 مرگ بر اسرائیل اشغالگر ادم کش

  • مهر
    0

    اسرائیل به پایانت داری نزدیک میشوی مرگ بر اسرائیل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها