مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد:

خسارت ۷ هکتاری حریق در تالاب انزلی/ تداوم پرواز هواپیمای ایلوشین تا اطفای کامل

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به آخرین برآورد خسارت حریق در اراضی تالابی، یادآور شد: حدود هفت هکتار از نیزارهای تالاب انزلی سوخته و خوشبختانه اقدامات به موقع دستگاه های مدیریت بحران، مانع از خسارت پیش بینی شده بود.

خسارت ۷ هکتاری حریق در تالاب انزلی/ تداوم پرواز هواپیمای ایلوشین تا اطفای کامل

امیر مرادی اظهار کرد: این آتش  سوزی تا شب و بامداد امروز ادامه داشت، اما مه صبحگاهی موجب فروکش کردن آتش شد.

وی با بیان اینکه آتش نشانان و گروه های امدادی و حفاظتی و بسیجی و مردمی از دقایق اولیه صبح اقدام به اطفای آتش تا رسیدن هواپیمای ایلوشین کردند، افزود: این هواپیما ظهر امروز وارد فرودگاه گیلان شد و سپس عملیات اطفا را آغاز کرد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از انجام یک سورت پرواز هواپیمای ایلوشین خبر داد و تصریح کرد: این هواپیما مجددا به فرودگاه رشت برگشته تا توسط خودروهای آتش نشان تامین آب صورت گیرد و مجددا پرواز خواهد داشت.

مرادی، با اشاره به آخرین برآورد خسارت حریق در اراضی تالابی، یادآور شد: حدود هفت هکتار از نیزارهای تالاب انزلی سوخته و خوشبختانه اقدامات به موقع و زحمات فراوان دستگاه های دست اندرکار مدیریت بحران مانع از خسارت پیش بینی شده بود.

وی هواپیمای ایلوشین را اولین هواپیمای آب پاش کشور دانست و خاطرنشان کرد: در هر سورت پرواز این هواپیما شاهد تخلیه ۴۰ هزار لیتر آب هستیم که کمک موثری به اطفای حریق می کند و لذا تا اطفای کامل، سورت های پروازی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه ارتفاع هواپیما پایین  تر خواهد آمد و تعداد آب  پاشی  ها افزایش می  یابد، گفت: خوشبختانه از شدت حریق کاسته شده و در حال خاموشی کامل هستیم.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها