ماجرای مرگ زن باردار حین سزارین/ مادر ۲۲ ساله با آرزوی دیدن فرزندش ازدنیا رفت

مرگ مادر ۲۲ ساله ازنایی طی شب گذشته در حالی به سرخط رسانه‌ ها رفت که افکار عمومی منتظر پاسخگویی متولیان امر در این خصوص است و مسئولان هم از تشکیل کمیته بررسی در این زمینه خبر داده‌ اند.

ماجرای مرگ زن باردار حین سزارین/ مادر ۲۲ ساله با آرزوی دیدن فرزندش ازدنیا رفت

فوت یک مادر باردار ازنایی طی شب گذشته حین عمل سزارین موجب واکنش افکار عمومی، رسانه‌ها و فضای مجازی شده است، موضوعی که پیگیری و بررسی علت آن را از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در اسرع وقت می‌ طلبد.

این در حالی ست که در برخی شبکه‌ های اجتماعی ادعا هایی مبنی بر تکرار حوادث مشابه در این زمینه مطرح می‌ شود که جای تأمل و رسیدگی دارد.

مرگ و میر مادران باردار با توجه به اهمیت موضوع در سراسر دنیای یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بهداشتی و درمانی است و سازمان‌های بین المللی در این حوزه کشورها را بررسی و رنکینگ می‌کنند.

کمیته بررسی علت مرگ مادر باردار ازنایی تشکیل می‌ شود

مریم کوشکی معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه اظهار داشت: شاخص مرگ و میر مادران باردار یکی از مهم‌ ترین شاخص‌ های دانشگاه علوم پزشکی است و در این زمینه پروتکل‌ های جدی وجود دارد.

وی ادامه داد: بعد از هر مرگ مادر باردار کمیته بررسی علت مرگ و میر با حضور رئیس دانشگاه، معاونین بهداشت و درمان، معاون آموزش، مدیر گروه زنان و زایمان، رئیس سازمان نظام پزشکی، کارشناسان ذی ربط و متخصصین زنان و زایمان تشکیل می‌شود.

کوشکی عنوان کرد: در این کمیته علت مرگ، شاخص‌های مورد نظر، اقداماتی که باید در جریان جراحی مادر باردار انجام می شده بررسی می‌شود و متخصصین و همچنین پزشک معالجی که عمل را انجام داده توضیحات خود را ارائه می‌دهد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در نهایت نتیجه در این جلسه مشخص و بررسی لازم انجام می‌شود.

کوشکی در ادامه سخنان خود با اشاره به مرگ مادر باردار ازنایی طی شب گذشته بیان داشت: طی روزهای آینده در این راستا کمیته مرگ و میر مادران با حضور افراد یاد شده برگزار می‌ شود و نتیجه آن مشخص خواهد شد.

وی عنوان کرد: متأسفانه این مادر باردار زیر عمل سزارین جان خود را از دست داده است، این مادر باردار ۲۲ سال سن داشته است.

با مقصران احتمالی برابر قانون برخورد می‌شود

این سخنان در حالی مطرح می‌ شود که سمیه پولادوند رئیس شبکه بهداشت و درمان ازنا نیز در این رابطه اظهار داشت: یک مادر باردار ازنایی شب گذشته حین عمل سزارین در بیمارستان شهر ازنا فوت کرد.

وی ضمن تسلیت به خانواده متوفی اضافه کرد: منتظر اعلام نتیجه نهایی این حادثه از سوی نظام پزشکی هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ازنا افزود: جزئیات کامل این رویداد ناگوار را به اطلاع مردم خواهیم رساند و مردم مطمئن باشند اجازه تضییع حقوق هیچ بیماری را نخواهیم داد و با مقصران احتمالی برابر قانون برخورد می‌شود.

بنابراین گزارش، از متولیان امر انتظامی رود در رسیدگی به این دست پرونده‌ های پزشکی و مرگ مادران باردار روند کار تسریع شده و هر چه زودتر افکار عمومی و خانواده متوفی در جریان جزئیات علت وقوع حادثه قرار گیرند.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    خاک بر سر این خبر گذاری بکنن با این خبرشون

  • افشین بقایی
    0

    این5مین مورد درالیگودرز وازنا ظرف ماههای گذشته است.

  • امیر
    0

    خدا ماهور رو لعنت کنه ایشالله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها