معاون امور عمرانی فرمانداری:

اعزام هواپیمای آتش‌نشان وزارت دفاع به تالاب انزلی

معاون امور عمرانی فرمانداری انزلی از اعزام یک فروند هواپیمای (ایلوشین) ۴۰ هزار تنی وزارت دفاع برای مهار آتش در منطقه چراغ پشتان انزلی خبر داد. 

اعزام هواپیمای آتش‌نشان وزارت دفاع به تالاب انزلی

بابک شکوهی راد اظهار داشت: محیط زیست در حال هماهنگی برای ارسال نقشه دقیق جهت خاموشی آتش است.

وی ادامه داد: هم اکنون آتش‌ نشانان شهرداری انزلی ، سازمان بنادر و دریا نوردی، جمعیت هلال احمر انزلی و سایر نیرو های خدمات رسان در منطقه به اطفای حریق های پراکنده مشغولند و آتش سوزی تحت کنترل است.

معاون امور عمرانی فرمانداری انزلی افزود: شب گذشته آتش نشان ان شهرداری انزلی در منطقه مستقر بودند تا از سرایت آتش به سایر نقاط جلوگیری کنند.

منطقه آتش سوزی خالی از سکنه بوده و در محدوده حریق تعدادی گاوداری وجود دارد. آتش سوزی به پوشش گیاهی منطقه ، نیزارها و حیات وحش صدمات جدی وارد کرده است.

آتش سوزی در نیزارهای منطقه چراغ پشتان انزلی از هشتم شهریور آغاز شد و پس از سه روز هفت هکتار از این اراضی در شعله های آتش سوخت و دستگاههای خدمات رسان در حال مهار آتش هستند .

سوم شهریور نیز پنج هکتار از نیزارهای روستای شانگهای پرده انزلی طعمه حریق شد که شواهد حاکی از عمدی بودن این آتش سوزی با هدف زمین خواری بود.

تالاب بین المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار که از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود است.

این تالاب سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب های بین‌ المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید همچنین سازمان بین‌ المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده‌ و جزو تالاب‌های طبیعی و آب شیرین کشور و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.

منبع: ایرنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها