پایه یکی از ستون های تخت جمشید در یک منزل کشف شد

یک قطعه پایه ستون مربوط به تخت جمشید در منزل مسکونی واقع در مرودشت کشف شد.

پایه یکی از ستون های تخت جمشید در یک منزل کشف شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس گفت: بر اساس گزارش یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان مرودشت، در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری یک قطعه شالی ستون مربوط به بنای تخت جمشید در منزل شخصی واقع در یکی از روستاهای مرودشت، بلافاصله عوامل این یگان با هماهنگی دادستان شهرستان و اخذ مجوز ورود، با همکاری پاسگاه انتظامی به محل مورد نظر رفتند.

سرهنگ محمدرضا بهمنی‌نژاد افزود: پس از بررسی یک قطعه شالی ستون به ابعاد تقریبی ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر و ارتفاع ۴۰ سانتی‌متر به رنگ سفید کشف و متهم دستگیر و همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

وی افزود: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خریدوفروش اشیا و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    درود و سلامتی فرمانده حفاظت میراث فرهنگی اقای محمدرضا بهمنی نژاد استان فارس هر قطعه آثار باستانی هویت وفرهنگ ملت سرزمین ایران میباشد ازشما قدردانی می‌کنیم با سپاس فراوان

  • سن من
    1

    خاک بر سر باستان شناسی که تخت جمشید قلابی و نهایتا ۲۰۰ ساله رو ۲۵۰۰ ساله بدونه

  • دروغ
    1

    اینا همش آثار جعلی و ساختگی می‌باشد چون تخت جمشید خودش آخرش ۲۰۰ ساله هستش نه ۲۵۰۰ سال! دارین یک مشت دروغ و جفنگیات تحویل مردم بیسواد و ساده میدین . مدیریت سایت اگه واقعا مردی منتشر کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها