تغییر موضع اپوزیسیون ونزوئلا برای شرکت در انتخابات

احزاب اصلی اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کردند که در انتخابات منطقه‌ای و محلی نوامبر امسال شرکت می‌کنند.

تغییر موضع اپوزیسیون ونزوئلا برای شرکت در انتخابات

به گزارش خبرگزاری رویترز، این استراتژی پس از بایکوت انتخابات قبلی ونزوئلا توسط اپوزیسیون تغییر کرده است؛ آنها گفته بودند که انتخابات پیشین آزاد و عادلانه نبود.

تصمیم اپوزیسیون ونزوئلا در حالی گرفته شده که آنها به مدت بیش از دو سال تلاش کردند تا نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور را از طریق فشارهای بین‌المللی و درخواست از ارتش برای روی گردانی از وی از قدرت به زیر آورند اما این تلاش‌ها بی ثمر بود.

اپوزیسیون، مادورو را "یک دیکتاتور" می‌دانند که در انتخابات ۲۰۱۸ ریاست جمهوری با تقلب مجدد پیروز شد و برای سرکوب مخالفان، حقوق بشر را نقض کرده است.

ناامیدی و استیصال از عدم موفقیت در برکناری مادورو باعث شد تا بسیاری از سیاستمداران اپوزیسیون ونزوئلا مصرانه از خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون این کشور بخواهند تا استراتژی خود را تغییر دهد.

"انری راموس آیوپ"، رهبر حزب اپوزیسیون اقدام دموکراتیک در نشست خبری در کاراکاس گفت:‌ برای آن دسته از افرادی که فکر می‌کنند راه‌حل بحران در ونزوئلا، انتخابات نیست، پس چیست؟

مادورو اعلامیه اپوزیسیون را از درخواست برای تحریم و مداخله نظامی به سوی این تغییر و شرکت در انتخابات مورد استقبال قرار داد و در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: تصمیم برای شرکت در انتخابات یکبار دیگر قابل تحسین است. من روز ۲۱ نوامبر با پاپ کورن روی صندلی می‌نشینم تا شاهد رای دادن خوآن گوآیدو باشم.

اوایل روز سه شنبه، "فردی گوئه‌وارا"، یکی از رهبران حزب خواسته مردمی گوآیدو خواستار همزیستی مسالمت آمیز با مادورو به جای تلاش برای تغییر اجباری در دولت شده است.

ائتلاف اپوزیسیون موسوم به "پلتفورم متحد ونزوئلایی" نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتخابات نوامبر نه عادلانه و نه معمول است اما این رای گیری می‌تواند به صحنه نبردی موثر برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بدل شود.

در همین حال، نمایندگان دولت مادورو و اپوزیسیون خود را برای مذاکرات سوم تا ششم سپتامبر به منظور حل بحران سیاسی موجود در این کشور آمریکای لاتین آماده می‌کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها