مدیرکل هواشناسی استان:

۷۰۰ کیلومتر مربع به مساحت خشکسالی در سیستان و بلوچستان اضافه شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ادامه کم بارشی انباشته و کاهش شدید بارندگی در استان سبب شد تا مرداد ماه امسال ۷۰۰ کیلومتر مربع از مساحت استان از حالت نرمال خارج و به محدوده درگیر خشکسالی اضافه شود.

۷۰۰ کیلومتر مربع به مساحت خشکسالی در سیستان و بلوچستان اضافه شد

محسن حیدری اظهار کرد: عمده مساحت جدید درگیر خشکسالی در شهرستان های نیمروز و ایرانشهر قرار دارد.

وی افزود: بر اساس شاخص SPEI ،۱۰ ساله هواشناسی همه ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر درجات مختلف خشکسالی هستند که مساحت خشکسالی در ۵ شهرستان دلگان، زابل، فنوج، قصرقند و نیکشهر ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تحلیل داده های ۱۰ ساله شاخص SPEI هواشناسی تا ابتدای شهریور امسال نشان می دهد که حدود ۹۳ درصد از مساحت استان درگیر درجات مختلف خشکسالی قرار دارند.

حیدری تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی تا کنون تنها ۳۵ میلی متر باران در استان باریده که حدود ۶۵ میلی متر کمتر از شرایط نرمال بارش است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ میلی متر از بارش های دریافتی امسال زراعی در بهار و تابستان باریده است که عمده این بارش ها از نوع رگباری بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی در یک هفته پیش رو بارشی موثر برای استان انتظار نمی رود.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها