پنج ورزشی که در منزل می‌توانید انجام دهید

بسیاری از ما نگران از دست دادن جلسات تمرینی و کلاس‌های ورزشی هستیم. برای همین منظور خوب است ورزش‌ها و فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که بتوان در خانه و هر ساعتی از روز که میسر است، انجام دهید.

پنج ورزشی که در منزل می‌توانید انجام دهید

در حال حاضر بهترین کار این است که خود را مشغول و فعال نگه دارید تا شاداب بمانید و همزمان از بدن خود مراقبت کنید.

این روزها که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستیم، یکی از اصلی‌ترین راه‌های مبارزه با این ویروس، تقویت سیستم ایمنی به‌وسیله تحرک و ورزش‌های مناسب در خانه است. اگر مشتاق به یادگیری و انجام ورزش‌های ساده‌ای هستید که علاوه بر پر کردن اوقات فراغتتان، موجب افزایش سلامت و تندرستی نیز بشوند، این مطلب را از دست ندهید.

۱)درجا زدن

اگر پیش از کرونا و قرنطینه، برنامه منظمی برای دویدن و پیاده‌روی داشتید و حالا این امکان برایتان فراهم نیست، نگران نباشید. شما می‌توانید درجا زدن یا آهسته دویدن در خانه را امتحان کنید. با این روش می‌توانید استقامت بدنی خود را تقویت کنید.

۲)یوگا

در عصر مدرن تکنولوژی، آرام کردن ذهن بسیار مهم است. مزیت فعالیت‌هایی چون یوگا در این است که می‌توانید بدون نیاز به تجهیزات خاصی، در هر مکانی که خواستید، آن را را انجام دهید. سن و سطح آمادگی جسمانی شما اهمیتی ندارد، یوگا، قدرت آرامش بخشیدن به ذهن و تقویت بدن را دارد.

۳)جنب‌وجوش و رقصیدن

نیم ساعت از وقت خود را در شب به پخش موسیقی و رقص اختصاص دهید. معمولاً وقتی تمام روز در خانه می‌مانیم، عصرها تقریباً حس کلافگی و بی‌قراری به سراغمان می‌آید. اگر از این زمان برای انرژی دادن به خود و همچنین صرف مقداری انرژی استفاده کنید، از نظر روحی احساس بهتری خواهید داشت و همچنین شب‌ها خواب خوبی را تجربه خواهید کرد.

۴)دارت

بازی پرتاب دارت برای همه گروه‌های سنی سرگرم کننده و انجام آن بسیار ساده است. با این بازی می‌توانید لحظات هیجان‌انگیزی را برای اعضای خانواده و دوستان خود رقم بزنید. کافیست یک صفحه دارت با هر ابعادی که مایلید را به دیوار بیاویزید و با پرتاب دارت‌ها به طرف صفحه، امتیاز کسب کنید و جایزه‌ای برای بالاترین امتیاز در نظر بگیرید.

۵)تردمیل

این‌روزها که کمتر فرصت می‌کنیم به پیاده‌روی، دویدن و حتی راه رفتن در مسیرهای شیب‌دار بپردازیم، تمرین روی تردمیل جایگزین مناسبی است و سبب افزایش قدرت بدنی شما نیز می‌شود.

بطور کلی، ورزش منجر به حفظ سلامتی و شادی می‌شود. در این ایام که مجبور به خانه‌نشینی هستیم، انجام حرکات ورزشی، تأثیر مثبت خود را در بهتر شدن روحیه و افزایش نشاط، بیشتر نشان می‌دهد.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها