دو علت مهم IOC برای حذف وزنه‌برداری از المپیک

دوپینگ و فساد در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، داد کمیته بین المللی المپیک را درآورد تا جایی که به دنبال حذف این رشته از بازی‌های مهم است.

دو علت مهم IOC برای حذف وزنه‌برداری از المپیک

در سال های اخیر، کمیته جهانی المپیک سعی کرده برای جذاب تر شدن فستیوال پنج حلقه، رشته های جدیدی را به دایره مسابقات وارد کند و در مقابل با حذف رشته هایی که جذابیت کم تری دارند، تماشاگران بیشتری را به دیدن رقابت ها ترغیب کند. در این سال ها چند بار سخن از حذف کشتی به میان آمد که با تلاش های جهانی و کمپین های مختلف، کشتی فعلا در المپیک ماندنی شده. اما دلیل این کمیته برای حذف وزنه برداری، با موارد مطرح شده، کاملا متفاوت است .

دلایلی از جمله فساد های گسترده و دوپینگ های متعددی که در سطوح بالای این ورزش انجام شده. فساد هایی که در زمان ریاست و به قولی امپراطوری تاماش آیان در فدراسیون جهانی وزنه برداری صورت گرفت و باعث شد IOC به فکر حذف این رشته از المپیک بیفتد. فساد های مالی و بحث فروش مدال های بین المللی، اتهامات وارد شده مربوط به مفقودی ۱۰ میلیون دلار، دوپینگ گسترده کشورهای مختلف مانند روسیه، ازبکستان و... و پنهان کردن نتایج آزمایش ها باعث شد تا نهایتا آیان ابتدا به مدت ۹۰ روز تعلیق و سرانجام مجبور به استعفا شود تا به این ترتیب نیم قرن امپراطوری این مرد ۸۱ ساله به پایان برسد . به هرشکل وزنه برداری در توکیو حضور داشت اما این روزها خطری جدی بیخ گوش این رشته قرار گرفته که ممکن است باعث حذف آن از المپیک شود و یا در بهترین حالت، این رشته در المپیک 2024 تعلیق شود و از 2028 به چرخه رقابت ها برگردد.

منبع: خبرآنلاین

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها