اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی در آلمان و فرانسه

پلیس

اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی در آلمان و فرانسه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس این منطقه از فرانسه اعلام کرد: اداره پلیس بوش دو رون از ۱۳ مامور زخمی در این درگیری‌ها با معترضان حمایت کامل به عمل می‌آورد. همچنین در این درگیری‌ها سه تن از معترضان دستگیر شده‌اند.

۱۶۰ هزار نفر در جریان راهپیمایی‌های سراسری علیه محدودیت‌های کرونایی که روز شنبه برگزار شده بود، شرکت کردند.

شنبه گذشته نیز قریب به ۲۱۵ هزار تن از مخالفان محدودیت‌های کرونایی در سراسر فرانسه دست به اعتراض زده بودند.

در ژوئیه ۲۰۲۱ امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه یکسری محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا وضع کرد که شامل برگه ویژه سلامت است که نشان می‌دهد فردی واکسینه شده یا تست منفی کرونا دارد.

در پایان ماه گذشته میلادی داشتن این برگه ویژه برای ورود به موزه‌ها، سینماها، تئاترها و تمامی اماکن عمومی با حضور بیش از ۵۰ نفر الزامی شد. از ۹ اوت نیز برای ورود به رستوران‌ها، کلوپ‌ها، ‌مراکز خرید، هواپیماها و قطارهای بین شهری داشتن این برگه ویژه الزامی شده است.

در همین حال، پلیس برلین در جریان درگیری با معترضان به محدودیت‌های کرونایی ۷۸ تن را دستگیر کرد که در یک راهپیمایی بدون مجوز حضور داشتند.

پلیس برلین اعلام کرد که در این اعتراضات چهار مامور زخمی شده‌اند.

به گفته سخنگوی پلیس برلین، این اعتراضات روز شنبه در سراسر این شهر برگزار شد.

رسانه‌های آلمان گزارش کردند که هزاران تن در خیابان‌های برلین دست به اعتراض علیه سیاست‌های کرونایی دولت زدند. پلیس ضد شورش و هلیکوپترهای پلیس نیز برای نظارت بر اوضاع، مستقر شدند.

معترضان تلاش کردند تا موانع ایجاد شده در پارک "تیرگاردن" را که نزدیک ساختمان‌های دولتی است، از سر راه بردارند. پلیس تمامی نواحی منتهی به ساختمان‌های دولتی را مسدود کرده بود تا معترضان نتوانند وارد شوند.

این اعتراضات در برلین درست یک ماه پیش از انتخابات فدرال آلمان به منظور انتخاب جانشین آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور برگزار شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها