کابوس ترسناکی که به سراغ افغانستان آمده/ تجاوز جنسی به کودکان، بزرگترین خطری که افغان ها را تهدید می کند

به نظر می رسد تسلط طالبان بر افغانستان، گرایشات پدوفیلی و رابطه جنسی با کودکان را در مناطق مختلف افغانستان بیشتر و بیشتر کند.

کابوس ترسناکی که به سراغ افغانستان آمده/ تجاوز جنسی به کودکان، بزرگترین خطری که افغان ها را تهدید می کند

به گزارش خبر فوری ، مساله سقوط افغانستان توسط طالبان باعث ترس بسیاری از مردم و فعالان اجتماعی و مدنی شده است. بسیاری جنبه‌ های مختلف این ترس و نگرانی را بیان می کنند. برخی نگران آینده سیاسی افغانستان هستند؛ برخی دیگر، نگران رواج تروریسم در این کشورند و برخی دیگر هم نگران بحران های اجتماعی حاصل از قدرت گیری طالبان در افغانستان هستند.

در مورد بحران های اجتماعی افغانستان مقالات و گزارش های بسیار زیادی نوشته شده است. محدودیت احتمالی زنان در افغانستان جدید در صدر نگرانی های تحلیلگران و فعالان اجتماعی قرار دارد. نگرانی که البته به جا است چرا که طالبان نشان داده علاقه ای به تحصیل، اشتغال و حتی رفت و آمد زنان در محیط های عمومی ندارد و هر چند طالبان جدید اعلام کرده که محدودیتی برای زنان ایجاد نخواهد کرد اما شواهد نشان می دهد حداقل در برخی مناطق دورافتاده قوانین دهه 90 طالبان مجددا به اجرا درآمده است.

بنابراین، قابل درک است که بسیاری از فعالان و ناظران بین المللی نگران وضعیت زنان افغانستان باشند؛ اما نباید از خاطر برد که ترسی بزرگتر افغانستان را در برگرفته است. بدون تردید کودکان ضعیف تر از زنان هستند و شکی نیست که آنها در خطر بزرگتری قرار دارند.

آزار جنسی کودکان، بزرگترین مصیبتی که افغانستان را درگیر کرده است

پایگاه خبری Outlook هند در گزارشی به بحران کودکان در افغانستان پرداخته است. این پایگاه در گزارشش به مساله پدوفیلیا در افغانستان تحت زعامت طالبان اشاره دارد و آن را یکی از ترس های بزرگ فعالان مدنی و خانواده های افغان می داند.

پدوفیلیا یا به زبان خود افغان ها "بَچَه بازی" به معنی هرگونه میل جنسی به کودکان زیر 13 سال یا اقدام برای انجام عمل جنسی با آنان است. این اقدام در زمان قدرت گیری نخست طالبان در برخی شهرهای افغانستان رایج بود. بعد از خروج طالبان از افغانستان توسط دولت ممنوع شد و حالا بیم آن می رود که مجددا رواج یابد.

پدوفیلیا در افغانستان به دو صورت رایج است. برقراری رابطه جنسی با دختران خردسال از طریق ازدواج با آنان یا خرید آنها از خانواده و برقراری رابطه با پسران خردسال و نوجوان.

پایگاه Outlook در مصاحبه ای که با برخی فعالان اجتماعی و نیز برخی از قربانیان این اتفاق داشته است، به نکات مهم و جالبی در رابطه با این نگرانی رسیده و در قالب گزارشی آنها را تدوین کرده است. مهم ترین ادعای نویسنده در این گزارش این است که رابطه جنسی با کودکان در بسیاری از مناطق افغانستان عمل زشتی به حساب نمی آید و از این رو اگر اجبار دولت نباشد این عمل روزانه بارها و بارها انجام می گیرد.

طبق ادعای نویسنده رابطه جنسی با پسران خردسال و نوجوان به خصوص در برخی مناطق مرزی پشتون نشین به شدت رایج است. این اتفاق از عصر ارباب و رعیتی (فئودالیته) در افغانستان شایع بوده اما با قدرت گیری طالبان در دهه 90 به صورت رسمی اشاعه یافت.

مخالفت محافل مختلف و وجود روایات اسلامی در مورد ممنوعیت این اقدام باعث شده رابطه جنسی با پسران تا حدی محدود شود اما برقراری رابطه جنسی با دختران کوچک و خردسال همچنان زیاد است.

کابوس شومی که به سراغ کودکان افغانستان آمده است

به گفته یکی از فعالان افغان، بر اساس فلسفه طالبان، "کنترل بر بدن کودکان دختر کلید حکمرانی بر آنان است". این فعال افغانستانی در این رابطه چنین می گوید: " دختران در افغانستان به چشم کودک دیده نمی شوند، آنها به عنوان بزرگسالانی دیده می شوند که اندامی آماده برای رابطه جنسی با یک مرد دارند. از نظر آنها {طالبان}، خدا بدن زن را برای لذت مردان و باروری خلق کرده است... آنها توانستند این باور را به برخی از مردم تلقین کنند و سطح پذیرش اجتماعی را برای این اتفاق بالا ببرند."

شکی نیست که کودکان آسیب روانی و جسمانی فراوانی از روابط جنسی حاصل از پدوفیلیا می بینند. یک فعال مدنی افغانستانی تاکید دارد که " سکوت" اصلی ترین واکنش کودکان به تجاوز یا آزار جنسی است. کودکان قربانی معمولا ترجیح می دهند گوشه گیری کنند و در این رابطه با کسی صحبت نکنند اما آسیب این حادثه تا سال ها در ذهن و جسم آنان باقی می ماند.

یک فعال اجتماعی تجربه خود را از برقراری ارتباط با کودکان قربانی رابطه جنسی این چنین شرح می دهد: " من تنها مددکار اجتماعی در یتیم خانه ای در نزدیکی کابل هستم. {در طول فعالیتم در یتیم خانه} متوجه رفتارهای عجیبی از کودکان شده ام. بسیاری از این کودکان می آیند و به من می چسبند، برخی از آنها هم در دامن من دراز می کشند. من مادر هستم. وقتی یکی از آنها را بغل می کنم احساس می کنم بدنش خرد و تکه تکه شده است؛ گویی آن کسی که من در آغوش گرفته ام یک کودک نیست، بلکه اعضای جدا از هم یک بدن است که آنها را در کنار هم نگه داشته اند.... دیگر از انجام این کار خسته شده ام. این کودکان شبهای وحشتناکی را تجربه می کنند. آنها کابوس می بینند و ناگهان شروع به جیغ کشیدن می کنند. این غیر قابل تحمل است."

حالا با تسلط طالبان بر کابل بسیاری نگرانند که این مراکز که پناهگاه کوچکی برای قربانیان جنسی افغان است هم بسته شود. آنچه مشخص است این است که اتفاقات اخیر خانواده های افغانستانی را به شدت نگران کرده و آنها روزهای زیاد خوبی را در پیش روی خود نمی بینند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 63
  • کاربر ناشناس
    0

    یا خدا چه تفکرات شومی خدایا خودت رحم کن

    نظرات شما -
    • زهرا
      0

      این اسلامه خدا وپیغمبر اینطور گفتن؟؟؟ چرا اسم سلام را خراب میکنید اینا حیوانن

  • ر
    0

    صد رحمت به حیوان

  • محمد ایمان
    0

    راست میگه جدا از طالبان خود افغانیا رو دیدم توی مشهد عروسی داشتند به پای پسر بچه ها زنگوله میبستن میگفتن برقصه با چشمام دیدم طالبان هم نبودن یکی دیگم علا قه به برقراری رابطه نامتعارف دارند .... انشاالله خدا به خیر کنه به نظر من سواد در افغانستان رایج بشه و سطح تحصیلات بالا بره همه میفهمن داستان چیه

    نظرات شما -
    • احمد شاه مسعود
      0

      ایمان دوست من: این عادت زشت( اگر بدین وسعت وجود داشته باشد؟؟!!!) به مرور زمان( شاید قرنها)در این کشور بوجود آمده، وقطعا به مرور( اگر اراده کنند) زمان از بین خواهد رفت........وچه زشت است.........

  • ///
    0

    مضمون این مقاله در مقصر قلمداد کردن طالبان در شیوع هرچه بیشتر پدوفیلیا در افغانستان خلاف واقع است. طالبان تحصیلکردگان حوزه های آموزش دینی بوده و مؤمن و مقید به شریعت اسلام هستند تا حدی که در جاری ساختن شریعت اسلام بسیار سخت گیر، متعصّب وافراطی محسوب میشوند. در ارتباط با دختران کم سن زیر چهارده سال هر چند در شریعت آزاد و بلامانع است ولی فقط در چارچوب ازدواج ...لا جناح علیکم فیما تراضیتم من بعد الفریضه...(...نیست گناهی بر شما در آنچه بدان تراضی کردید بعد از انجام عمل واجب...(سورۀ نساء). در ارتباط با پسران خردسال، قبح و ممنوعیت مؤکّد آن در شریعت اسلام، هیچ جای بحث ندارد. قیح و ممنوعیت مطلق این عمل بحدیست که یک سورۀ قران (سورۀ لوط) بدان اختصاص بافته است. آیا آنچه را به شما گفتم من و شما میدانیم ولی طالبان نمیدانند؟! طالبانی که خود تحصیلکردگان حوزه های آموزش دینی بوده و در جاری ساختن احکام شریعت بسیار متعصب و سخت گیرند.

    نظرات شما -
    • محمدایمان
      0

      داعشی هستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس
      0

      در مطالبي كه شما فرموديد هيچ منطقي ديده نميشود، تنها اين دليل كه اين افراد آموزه هاي ديني ديده اند كه نميشود افراد مقبولي باشند، چيزي كه در جامعه امروز افغانستان ديده ميشود خلاف ادعاهاي شما و انسانيت است، در ضمن در كجاي شرع گفته شده دختران زير 14 سال را ميتوان شوهر داد؟؟؟؟؟؟ واقعا شما اسلام رو فقط در اين مسايل خلاصه كرديد؟؟؟ خيلي نااميد كننده است. طالبان اگر واقعا ميخواد اسلام رو با تعصب و سختگيرانه اجرا كنه خيلي مسايل هست كه ميتونه اجرا كنه چرا فقط ميره تو اين مسائل؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • عادل غفاری
      0

      در قرآن کریم سوره ای بنام لوط وجود ندارد!

    • پاسخ به عادل غفاری
      0

      حق با شماست. اشتباهی بود از طرف من. سرنوشت قوم لوط و ذکرِ قبح و ممنوعیت آمیزش مردان با غیر از زنان در سوره های اعراف، هود، حجر، انبیاء، شعرا، نمل، عنکبوت، صافات، ذاریات و قمر به تفصیل آمده است.

    • پاسخ به محمدایمان
      0

      نه، من داعشی نیستم ولی تو...هستی!

  • ناشناس
    0

    خدایا آخر زمانت فرا رسیده . ننگ بر مردمی که هر خفت و خواری را تحمل کنند . من حاضرم از جون خودم بگذرم ولی چنین چیزی رو توی مملکت خودم نبینم . وقتی میگن طالبان مسلمان نیستند به خاطر همین مسائله . دارم شک میکنم که طالبان حتی با آمریکا هم دشمن باشن. طالبان دشمن بشریته

  • ناشناس
    0

    لعنت به طالبان با دین شان.

  • مهدی پورجعفری
    0

    هردم از این باغ بری می‌رسد..

  • فري
    0

    يعني طالبان به كودكان تجاوز ميكند /؟

    نظرات شما -
    • ساچو
      0

      آری اینچنین است برادر.شما به جوانانی که تازه از کشورشون اومدن ایران را قطعا دیدی آنان صاحب یک سرخورده گی عجیب غریب هستند

  • پارسی
    0

    احمد نادری، نماینده مجلس جمهوری اسلامی طالبان را یکی ازجنبش های اصیل منطقه با زمینه قوم پشتون دانست.

  • گمنام
    0

    رهبر مدد بدن می ریم برای جهاد آزاد کردن مردم مظلوم لبیک با حسین ع

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      بحث لواط هست کجا میخوای بری یک تنه میخوایی با قوم لوط بجنگی بشین تا داستان فروشگاه جده تکرار نشده و کم و زیاد شیم

    • ناشناس
      0

      كمك به مردم مظلوم نياز به اذن نداره، ياد ديالوگي از فيلم اخراجي ها افتادم كه مردي كه داشت از رزمنده ها امتحان ميگرفت در جواب اينكه پرسيدن چرا اين همه سال تو نرفتي جنگ گفت: اگه توفيق بشه ما هم ميريم جنگ.

    • محسن
      0

      برو نیاز به مدد نیست مردباش برو کمکشون. شعار نده عمل کن

    • عجب
      0

      اگر گوشهاتون باز کنید فقط حرف نزنید رهبر و سران دولت می خوان خود مردم افغانستان مسایلشون حل کنن . یه گروهشون طالبان هستن بقیه چکار می کنن ! شیعیانشون و ازبکها و ... حالا مونده ما بریم دخالت کنیم . شما کمک و دادو ستد و حسن همجواری رو با جهاد قاطی نکن .

    • ناشناس
      0

      گمنام عزیز لبیک شما پاسخ داده شد... لطفا از طوسی شروع کن افغانستان پیشکش. حماقت تا چه اندازه.

  • جواد
    0

    خدا لعنتشون کنه ایشالا ... آخه این چه کار کثیفی هس که میکنن ... یه جور هم ادعای مسلمونی و خدا و پیغمبر دارن که هر کی ندونه میگه از خودشون مومن تر و با خداتر نیس رو کره زمین در صورتی که از خودشون آشغال تر نیس رو کره زمین ....

    نظرات شما -
    • فارس
      0

      اول تو خودتو از زیارت نامه خوانی جهلی نجات بده بقیه پیشکش.راستی شما که زیارت نامه جهل میکنید چرا به عربی خواندید ؟فارسی اگر میخواندید کی متوجه نمیشد ؟

    • فارس
      0

      فارس هستم در جواب گمنام نوشتم که سهوا بالاتر تیک خورد.معذرت از جواد

  • جهت
    0

    عدم شناخت دین و اعتقادی سست و بی پایه و نداشتن فرهنگ و درک اجتماعی و نبودن قوانین میتواند فجایع زیادی را ببار آورد ، که هیچ وقت در طول عمر قابل تسکین و فراموشی نیست و جز حقارت و ننگ و تنفر چیزی بجا نخواهد گذاشت .، این است تفسیر و برداشت شخصی از دین و دین و نظام خود ساخته طالبانی.

    نظرات شما -
    • ایمان
      0

      طالبان خطا و داعش خطا و القاعده خطا و ایران خطا و بوکوحرام خطا و...براستی کجا درست است ؟

    • متفاوت
      0

      فقط متفاوت بودن درست است.یا اینکه هرکجا عشقت باشد درست است.

    • رضا سان
      0

      جهت: جواب بده؟ راستی چه جوابی برای((ایمان ))داری؟؟؟زور نزن؟! من زدم به جوابی نرسیدم

  • کاربر ناشناس
    0

    خودت داری میگی تو فرهنگ افغانی ها هست این کارها ممنوع هم شده بوده کسانی که میخواستن انجام بدن میدادن مگه تو کشور ما شراب خواری ممنوع نیست پس انجام نمیشه جمع کنید بساطتون رو با این چیزها نمیتونید ایران رو درگیر افغانستان کنید ما خودمون انقدر سمن داریم که یاسمن توش گمه

    نظرات شما -
    • قاضی
      0

      سرنوشت افغانستان و ایران از هم جدا نیست این درد مشترک است.

    • ساچو
      0

      کاشکی میشد سرنوشت دو کشور بهم گره نخورند؟.ولی به دلیل_ فرهنگ و زبان_ دین و مذهب قرن ها کنار یکدیگر زندگی کردند و........هیچ همسایه ائی مثل افغانها زندگیه شان تنیده شده در ایران نیست! : اعراب حاشیه خلیج فارس_ عراق_ ترکیه_ آذری ها_ ترکمن ها _ پاکی ها کدام به من بگو

  • گربه نره
    0

    طالبان چيه ما خودمون طوسي مذگان داريم…

  • متفاوت
    0

    چه جالب،کجاهستند بریم درخدمتشون،تاشیطان بفهمه نتیجه کارهاش چی میشه،شیطان فقط پولشو میشناسه،غیرازپول هم دیگه چیزی رونمیشناسه.

  • ذوالقرنین
    0

    تو افغانستان چه کار میکنی ایران کم از این مورد ها نداره وقت کردی یه سر به خیابونها بزن دختر 14 ساله با هر سن وسالی راحت هم خوابه میشه اما اگر همین دختر بخواد ازدواج کنه مشاوران ازدواج سن فرهنگ وضعیت اقتصادی رو مانع میکنند دختر بیست ساله دوست پسرش شده مرد هفتاد ساله اما موقع ازدواج هم سن پدرشه فساد کشور رو برداشته معلومه جوان ودر کل مردان موقعی ازدواج سفید صیغه دوست موقت رو بدون هیچ موانعی حتی فاصله سنی وبدور از خطر مهریه وزندان بدست میارن تن به ازدواج نمیدن قبلا یه نظر حلال بود الان چند بار هم با هم بخوابی هنوز حلاله .از بس اوضاع خرابه دختر ها خیلی بدتر از مردها شدن .

  • ایرانی
    0

    اساس حکومت های دینی و فرقه ای بر مبنای فساد است . در همه ابعاد...

  • امیر حسین
    0

    باید حاج طوسی رو بفرستیم تا به راه راست هدایت شون کنه

  • درذیل
    0

    این طالبان ریششون برمیگرده به خوارج که یسریاشون فرار کردن رفتن سمت پاکستانو افغانستان اونجا ریشه دوندن حالا یسری اعتدالیون رده بالاشون به اصطلاح چطور میتونند این همه شبکه های عجیب غریبی که در ذیلشون به وجود اوده رو با سیاست ورزی مهار کنند مثل شبکه حقانی و القاعده و ... همشون لعنتیها در حمایت سازمان اطلاعات پاکستان هستند از همین الانم دارن خط و نشون میکشن

  • حاج سعید طوسی
    0

    جای من اونجا خالیه

  • مجید
    0

    خیلی هم خوب. تو یزد هم بچه بازی زیاده. به خصوص تو مدارس پسرونه. بچه های سال بالاتر با بچه های کوچکتر. میرن پشت ساختمان مدرسه یا تو دستشویی. خودم چند بار مچشونو گرفته بودم. حتی همجنس بازی دخترونه هم تو مدارس دخترونه یزد خیلی رواج داره. این پدوفیلیا منحصر به افغانستان و طالبان نیست. همه جای دنیا رواج داره. فیلم هاش موجوده. به خصوص اوکراین و روسیه و آمریکا.

    نظرات شما -
    • یزدی
      0

      حالا چیکار به ما داری تو همه شهرها هست

  • کریمی قدوسی
    0

    خدایا رحم کن.آخرالزمان فرا رسیده است. نصر من الله و فتح قریب

  • رضا سان
    0

    کدام کشور مسلمان این فاجعه با این وسعت درآن اساسا وجود دارد......وقتی ظلم و تاریکی جامعه ایی را اینطور فرا گرفته .........توقع داشتن کشوری آرام و روبه پیشرفت (( توهم))خداوند از ظلم به بندگانش نمیگذرد

  • داریوش
    0

    یعنی قبلا نبوده ودر عرض ده روز اینجوری شده؟لااقل چند ماه صبر کنیدو بعدا بیان کنید تا اینجوری ضایع نشوید

    نظرات شما -
    • علی
      0

      متن رو بخون بعد حرف بزن. نوشته از مدتها پیش بوده و تبدیل به فرهنگشون شده اما بعد ورود طالبان احتمالا شدت بگیره

    • مهدی
      0

      من بلوچم و هم مرزیم با افغانستان این نوع رابطه از سالها ی خیلی قدیم در بین چند قوم یا همان طایفه در افغانستان رواج داشته ودارد یه زنگوله می بندند به پایه پسرهای ده دوازده سال ومی یارن وسط محافل میگن برقصه وبعد هم عمل کثیف بهاش انجام میدن خیلی کثیف هستند.

  • محمد
    0

    این فجایع را که می بینم همچنان میزبانی دکتر ظریف از گروه شبه نظامی و چریکی و تروریستی طالبان جلو چشمم رژه میره

  • AmA
    0

    تاجایی که من شنیدم واطلاع دارم در بین بعضی از اقوام افغانستان دخترا را میفروشن و همین عمل زشت را با پسران خردسال بطور علنی دارن و مردم هم باش مشکل ندارن و ربطی به حاکمیت نداره در گذشته این کثافت کاریها بوده وهست

  • حسن
    0

    به خاطر خدا وزیر محترم خارجه به اینگونه اعمال اعتراض کنه ازمسولان میخام اعتراض کنند ایران قدرتمند اعتراضش تاثیردارد

    نظرات شما -
    • ؟؟؟؟
      0

      وقتی یکسری از مسئولین عالی رتبه کشور از طالبان حمایت کردند دیگه چه اعتراضی.......

  • بهروز ترکه
    0

    حاکمیت! شما بطورقطع ویقین ، این خصیصه را در افغانها میدانستید و همانطور فرا گیر،مسری( والله از کرونا بدتره) بودن آنرا! چرا طی نیم قرن آنهارو وارد ایران کردیدو چشمتان را بستید؟؟؟؟البته در آن بلاد مردان بزرگی چون شاه مسعود ومجاهدان دیگر پرورش یافتند که جزء استثناء میباشد

  • رحمت
    0

    اینها همه دروغ میگویند

  • حامی
    0

    احتمالا این میراثی است که امریکا و کشورهای اروپایی برای افغانها به جه گذاشته اند.چون هم جنس بازی و هم حتس گرایی و ازدواح هم جنس در اروپا و امریکا ازاد است و حتی ازدواج با حیوان هم در اروپا و امریکا ازاد است

  • ما ملت امام حسینیم (مهری )
    0

    به رساله امام خمینی رجو کنید

  • ناشناس
    0

    واقعا مدیون عزیزانی هستیم که سالها ازناموس وطن ودینمان دفاع کردند وهمچنان هم به دفاع خود ادامه میدهند و امنطت را به مردم تقدیم میکنند

  • عابدین
    0

    کودک آزادی یعنی چه مگر پیامبر با عایشه ۹ ساله ازدواج نکرد؟؟؟ این همان سنت پیامبر (ص) است!

  • امیر1
    0

    این یک خبر عوام فریبانه است لطفلا بارو نکنیددر همه جای دنیا جنایت وخشونت هست مثال کودکان کار ما بشنو لطفلا باور نکن

  • کاربر ناشناس
    0

    تا جایی که من شنیدم از افغان ها همه شون کثیف هستند فکر نکنید حالا طالبان هستند کلا افغان ها وحشی هستند

  • ناشناس
    0

    خود سربازان آمریکایی در خاطراتشون اشاره به این موضوع کرده بودند که شبها هنگام گشت زنی صدای بچه بازی میومده و این موضوع رو یکی از بدترین خاطراتشون از افغانستان توصیف کردند! و گفته بودند که این یکی از رسومات افغانها هست! ریش سفیدها توی عروسیها با نوجوانان رابطه جنسی برقرار می کنند و این رسمشون هست

  • مارال
    0

    من با اینکه کتاب بادبادک باز خالد حسینی که نویسنده افغان هست رو خیلی سال پیش خوندم، فکر کنم ۱۳-۱۴ سال پیش، ولی این صحنه ش انقدر منزجر کننده بود که یادم مونده. یک پسر جوون به دو تا پسر بچه تجاوز می‌کنه.

  • عبدالله 2
    0

    پدوفیلی در اروپا و امریکا که قانونی شده و حتی مدافعان رسمی داره ، حال این بزرگ نمایی اهداف خود را دارد هوشیار باشیم .

    نظرات شما -
    • بهرامی
      0

      مرگ بر آمریکا و اروپا که هرچی فحشا و پستی است رو می خوان فرهنگش کنن ولی خوب مردم باید آگاه باشن!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها