روش صحیح شستن قارچ

یکی از با اهمیت ترین نکات بهداشتی زمان استفاده از قارچ‌ها شست‌وشوی درست آنهاست، بنابراین در این مقاله نکاتی در مورد شیوه شستن قارچ و نگهداری آن به شما عزیزان آموزش می دهیم.

روش صحیح شستن قارچ

چطور قارچ تازه را بشناسیم؟

- شکل ظاهری قارچ باید سفید و یکدست و سالم باشد.
- پایه قارچ به صورت کامل به کلاهک آن چسبیده باشد.
- قارچ‌های صدمه دیده، ترک خورده، پلاسیده، سیاه شده، مطلوب نیست.
- بوی قارچ سالم بوی دلپذیری دارد.
- چنانچه مجبورید قارچ را به مدت یکی دو روز نگهداری کنید، آن را در پاکت‌های کاغذی بهداشتی بگذارید. حداکثر زمان نگهداری قارچ در یخچال سه روز است.

شیوه شستن قارچ‌ها

یکی از مهم‌ترین نکات بهداشتی زمان استفاده قارچ‌ها شست‌وشوی صحیح آنهاست، البته تا وقتی که تصمیم به استفاده از قارچ‌ها را ندارید، آن‌ها را نشویید. زمان شست‌وشو آن‌ها را به حال خودشان در آب رها نکنید، چون قارچ‌ها آب را جذب می‌کنند و هنگام پخت و پز آب غذای‌تان بیشتر می‌شود.هنگام شست‌وشو کلاهک را با فشار نشویید و آن را به آرامی تمیز کنید. حتی می‌توانید با مقدار کمی آب گرد و غبار آن را بگیرید و بعد با کمک پارچه حوله‌ای ذرات سیاه روی قارچ را تمیز و درنهایت به آرامی و در زمان کوتاهی آبکشی کنید. پوست گرفتن قارچ هنگام شست‌وشو هم توصیه نمی‌شود.

شستشوی قارچ‌ها

قارچ‌ها را داخل یک آبکش ریخته و روی آن‌ها آب بریزید تا به طور کامل شسته شوند و با دست هرگونه گرد و غبار روی قارچ‌ها را پاک کنید.
خشک کردن قارچ‌ها با حوله‌های کاغذی
یک حوله کاغذی بردارید و قارچ‌ها را بر روی آن بریزید تا آب اضافی قارچ‌ها گرفته شود و با استفاده از یک حوله کاغذی دیگر آن‌ها را به طور کامل خشک کنید.

بسته بندی قارچ‌ها

قدری قارچ را درون کیسه فریزر و یا کیسه‌های زیپ دار بریزیدو برای ذخیره سازی آن‌ها برای استفاده بعدی خود در یخچال بگذارید که قارچ‌های خام ۵ تا ۶ روز در یخچال تازه می ‎مانند.

شیوه‌ای برای نگهداری قارچ در فریزر
با این شیوه میتوانید به آسانی قارچ را فریز کنید و برای لااقل یکی دو ماه استفاده کنید. قارچ‌ها را شسته و خرد کنید. در یک قابلمه آب ریخته و بگذارید بجوشد. قارچ‌ها را در آب جوش ریخته و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بجوشند.پس از ۱۰ دقیقه قارچ‌ها را آبکش کنید و سریع در آب سرد بریزید و دوباره به آن‌ها آب سرد اضافه کنید. آنگاه مجددا آبکش کنید و بگذارید تا آب آن به طور کامل برود. اکنون می‌توانید به مقدار دلخواه بسته بندی نموده و در فریزر نگهداری کنید.

منبع: تابناک جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها