در آخرین روز بازار بورس چه گذشت؟/ نظر یک کارشناس درباره روند رشد شاخص در هفته آینده

شاخص کل بورس در سوم شهریورماه با رشد 6 هزار و 672 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 550 هزار و 120 واحدی به کار خود پایان داد.

در آخرین روز بازار بورس چه گذشت؟/ نظر یک کارشناس درباره روند رشد شاخص در هفته آینده

شاخص کل بازار بورس در آخرین روز معاملات هفته جاری یعنی سوم شهریورماه نسبت به روز گذشته رشد کمی را تجربه کرد (6 هزار و 672 واحد) و در ارتفاع یک میلیون و 550 هزار و 120 واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) نیز تنها 5 هزار و 79 واحد رشد کرد و در محدوده 456 هزار و 299 واحدی قرار گرفت.

همه شاخص‌های بازار سرمایه سبزپوش شدند

تمام شاخص‌های بازار بورس از جمله شاخص قیمت «وزنی-ارزشی» با رشد 0.43 درصدی، شاخص قیمت «هم‌وزن» با رشد 1.13 درصدی، شاخص آزاد شناور با رشد 0.40 درصدی و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب با رشد 0.76 و 0.03 درصدی همراه بودند و سبزپوش شدند.

اسامی نمادهای شاخص‌ساز

«پارسان»، «وامید»، «تاپیکو» و «کگل» از جمله نمادهای شاخص‌ساز با تاثیر مثبت و «فارس»، «شستا» و «فولاد» نمادهای شاخص‌ساز با تاثیر منفی در بازار بورس امروز بودند.

مهم‌ترین شاخص‌های بازار بورس امروز

شاخص کل شاخص کل هم‌وزن ارزش معاملات ارزش بازار حجم معاملات
1550120 456299 110 هزار میلیارد تومان 62 هزار هزار میلیارد تومان 13343 میلیون سهم

شاخص کل فرابورس

شاخص کل بازار فرابورس نیز در پایان معاملات امروز تنها 94 واحد رشد کرد و به رقم 22 هزار و 317 واحدی رسید.

نمادهای «زاگرس»، «شگویا»، «فرابورس»، «ارفع» و «دی»، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «آریا» و «وسپهر» بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل فرابورس امروز داشتند.

اسامی نمادهای پُرتراکنش بورس و فرابورس

نمادهای پُرتراکنش فرابورس نمادهای پُرتراکنش بورس
وهامون سپید
دی شستا
مدیریت سنیر
وسپهر غدام
شصدف خساپا
لطیف فملی
گدنا خودرو

سنگین‌ترین صنوف خرید و فروش در پایان معاملات

بیشترین تقاضا در بازار امروز بورس اوراق بهادار تهران برای نمادهای «کنور»، «کرازی»، «پارند»، «کاما»، «کمند»، «ستران» و «دلر» و بیشترین عرضه برای نمادهای «کمند»، «ددامح»، «یاقوت»، «ثاباد»، «وسخراج»، «کارین» و «کارین» رقم خورد.

همچنین نمادهای «مادیرا»، «مدیریت»، «فرابورس»، «اراد 50»، «اعتماد»، «وهامون» و «سپیدما» با بیشترین تقاضا و نمادهای «ثالوند»، «کمرجان»، «اوصتا»، «اشاد 9»، «اراد 42»، «اراد 42»، «اراد 37»، با بیشترین عرضه در بازار فرابورس ایران روبه‌رو بودند.

سیگنال‌های مهم کدال سوم شهریورماه

مجوز افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهام با نماد «وفتخار» به مبلغ 580 میلیارد ریال صادر شده است.

همچنین شرکت پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر» قصد دارد سرمایه خود را 368 درصد افزایش بدهد.

پیش‌بینی وضعیت بازار بورس در هفته دوم شهریور

ایمان رییسی کارشناس بازار سرمایه درباره آنچه که امروز سوم شهریورماه در روز پایانی فعالیت بازار در هفته جاری گذشت، بیان کرد: واقعیت این است که کسانی که در بازار هستند، تصور می‌کنند از بازار زرنگ‌تر هستند، می‌توانند در مقاومت بفروشند و پایین‌تر بخرند اما ورود نقدینگی به بازار و خروج پول از صندوق‌هایی با درآمد ثابت که در روزهای گذشته شاهد بودیم، باعث شد شاخص پایین نیاید.

وی ادامه داد: از نظر من شاخص بورس و قیمت سهم‌ها با حرکت تورم حرکت می‌کنند همچنین علاوه بر تورم، دلار نیز یک عامل مهم محسوب می‌شود چراکه حرکت شاخص همیشه با حرکت دلار همراه بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه اگر اتفاقی به لحاظ سیاسی رخ بدهد و دلار کاهشی شود، روی شاخص کل اثرگذار خواهد بود، گفت: گروه‌های ریالی-تورمی حرکت خود را ادامه می‌دهند و بازار در این چند روز نشان داده است که به دنبال لیدر خاص و سهم‌های بزرگ مانند شستا، خودرو و فولاد نیست چراکه پول در بازار می‌چرخد و اتفاق سال گذشته رخ نخواهد داد.

رییسی در پایان درباره پیش‌بینی خود از هفته آینده خاطرنشان کرد: از نظر من هفته آینده با وضعیتی که کامودیتی ها در این چند روز داشتند از گروه‌های پیش‌رو و وضعیت بازار همچنان صعودی خواهد بود البته فشار فروش در این محدوده زیاد است اما سهم‌های کوچک شروع به حرکت کرده‌اند و احتمال اینکه شاخص‌های بزرگ در جا بزنند و شاخص هم‌وزن رشد کند، بیشتر است.

منبع: جماران

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها