کلاهبرداری با فروش مانتو در اینستاگرام

مرد شیاد با ساختن صفحه‌ای در اینستاگرام به بهانه فروش مانتو زیر قیمت بازار، از خریداران کلاهبرداری می‌کرد.

کلاهبرداری با فروش مانتو در اینستاگرام

چند روز قبل مرد جوانی به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد برای خرید مانتو به یکی از پیج‌های اینستاگرام مراجعه و پس از انتخاب کالای مورد نظر پول آن را نیز به صورت اینترنتی واریز کرده اما ناگهان صفحه مورد نظر حذف شده و دیگر فردی پاسخگوی وی نبوده است.

پس از این شکایت و در بررسی‌های انجام شده کارشناسان متوجه شدند که مبلغ واریزی به چندین حساب دیگر انتقال داده شده و سرانجام در یکی از مغازه‌های خیاطی مبلغ واریز شده است، پس از شناسایی صاحب مغازه تحقیقات در زمینه شناسایی فرد کلاهبردار آغاز شد.

سرهنگ سیدنظام موسوی، رئیس پلیس فتای غرب استان تهران در این‌باره گفت: پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، کارشناسان پی بردند که شخص کلاهبردار برای تحویل یک لباس دوباره به همان مغازه خیاطی مراجعه کرده که در نهایت با هماهنگی‌های انجام شده و دریافت دستور قضایی و طراحی اقدامات فنی، مأموران پلیس فتا موفق به دستگیری متهم شدند.

متهم در تحقیقات به عمل آمده ضمن اقرار به جرم خود، انگیزه خود را مشکلات مالی عنوان کرد و در نهایت با اظهار پشیمانی خواهان عفو خود شد.وی به همراه مستندات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

موسوی با بیان اینکه برخی سود جویان از طریق آگهی‌های جعلی در فضای مجازی و جلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند به عموم مردم هشدار داد: قبل از انجام معامله همیشه از صحت آگهی‌ها اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به واریز وجه کنند.

منبع: ایران

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها