دستگیری یک گروه شکارچی غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش یخاب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از دستگیری یک گروه شکاری غیر مجاز همراه با ۳۲ قطعه پرنده وحشی در پناهگاه حیات وحش یخاب خبر داد.

دستگیری یک گروه شکارچی غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش یخاب

سید عباس نگهبان اظهار داشت: ۳۲ قطعه پرنده وحشی تیهو، کبک و باقرقره صبح امروز از یک گروه چهار نفره شکارچیان غیر مجاز داخل پناهگاه حیات وحش یخاب کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه شکارچیان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد، درباره وضعیت شکار د صید در این منطقه گفت: شکارچی غیرمجاز همواره در مناطق وجود دارد، با توجه به وسعت منطقه یخاب و تعداد اندک نیروهای اجرایی ما، اما محیط‌بانان هفته‌ای سه چهار روز به طور کامل در منطقه گشت زنی و پایش می‌کنند و امسال خوشبختانه با توجه به آثار و آرامشی که در مشاهده می‌کنیم شمار شکار و شکارچیان در منطقه کمتر شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل همچنین با اشاره به وضعیت خشکسالی و کم آبی چشمه‌های پناهگاه یخاب، ابراز داشت: اعتباری امسال از سوی سازمان محیط زیست کشور برای این امر تخصیص یافته که بیشتر برای تأمین علوفه در مناطق درگیر است، حیات وحش یخاب مشکل علوفه ندارند اما با توجه به خشکی منابع آبی و چشمه‌ها، از اداره محیط‌زیست استان درخواست کردیم که اعتباری حدود ۷۰ میلیون تومان برای تعمیر و پاکسازی چهار- پنج آبشخور و چشمه و آبرسانی منطقه به شهرستان تخصیص دهند.

پناهگاه حیات وحش یخاب با وسعت بالای ۲۷۰ هزار هکتار با تنوع اقلیمی کم نظیر و با دارا بودن پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی، مرز مشترک قابل توجه با پارک ملی کویر و مطرح شدن به عنوان کریدور اصلی تردد یوزپلنگ اسیایی به لحاظ زیست محیطی اهمیت فوق العاده ای در بین مناطق چهارگانه محیط زیستی ایران دارد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها