یک منبع نزدیک به دولت عراق از احتمال تعویق انتخابات گفت

یک منبع سیاسی عراقی گفت که اگر مقتدی صدر بر موضع خود درباره عدم مشارکت در انتخابات اصرار کند، احتمالا انتخابات در موعد خود برگزار نشود.

یک منبع نزدیک به دولت عراق از احتمال تعویق انتخابات گفت

یک منبع سیاسی نزدیک به دولت عراق به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اگر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق همچنان بر عدم مشارکت در انتخابات پارلمانی دهم اکتبر اصرار کند، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق احتمالا از تعهد خود درباره برگزاری انتخابات در موعد مقرر دست بکشد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: در انتخابات دو طرف حائز اهمیت هستند. یکی جریان صدر و دومی الکاظمی؛ لذا عدم مشارکت صدر، الکاظمی را به عدم تأیید برگزاری انتخابات در موعد مقرر وادار خواهد کرد چراکه از سوی جریان صدر حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر انتخابات برگزار شود طرف‌های دیگر شامل ائتلاف دولت قانون با ریاست نوری مالکی، ائتلاف الفتح با ریاست هادی العامری و طرف‌های سنی و کرد با انتخاب نخست وزیر دیگری غیر از الکاظمی توافق خواهند کرد لذا انتخابات بدون مشارکت جریان صدر برگزار نمی‌شود.

این منبع گفت: تلاش‌هایی برای قانع کردن صدر جهت مشارکت در انتخابات وجود دارد که رهبری آن را جریان الحکمه با ریاست عمار الحکیم و هادی العامری و رئیس جمهور برعهده دارند. "این تلاش‌ها جدی نیست چراکه برخی از آن‌ها می‌خواهند انتخابات برگزار شود تا جای خالی جریان صدر را پر کنند."

مقتدی صدر ۱۵ ژوئیه اعلام کرد که در انتخابات شرکت نمی‌کند و از هیچ حزبی حمایت نمی‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها