کاهش متوسط قیمت مسکن در جردن، دروس، فرمانیه و ولنجک/ رشد قیمت خانه در سعادت آباد

بررسی بازار مسکن پایتخت حاکی از آن است که در برخی مناطق شمالی تهران متوسط قیمت مسکن نسبت به اواسط مرداد ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

کاهش متوسط قیمت مسکن در جردن، دروس، فرمانیه و ولنجک/ رشد قیمت خانه در سعادت آباد

بازار مسکن کشور در بخش معاملات همچنان در رکود به سر می‌برد، دقیقا برخلاف بازار اجاره. فعالان و دست‌ اندکاران بازار می‌گویند این وضعیت تا آخر تابستان 1400 ادامه دارد و بازار مسکن در انتظار اجرایی شدن برنامه‌های دولت سیزدهم است. در صورتیکه برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی طی امسال عملیاتی شود می‌توان به تداوم رکود بخش مسکن و احتمالا از بین رفتن حباب قیمتی امیدوار بود.

هفته گذشته رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کم‌کاری دولت قبل در بخش مسکن کشور، گفته بود: :‌متاسفانه در دولت گذشته رسم این بود که مسئولان کم‌کاری خود را به گردن این و آن می‌انداختند؛ آیا الان که کشور حدود 5 میلیون واحد مسکونی کمبود دارد مشاوران املاک مقصرند؟

وی با اشاره به این‌که گزارش‌های بانک مرکزی از بازار مسکن اشتباه است، گفت: این بانک در آخرین گزارش خود اعلام کرده متوسط قیمت مسکن تهران به متری 30 میلیون و44 هزار تومان تومان افزایش یافته است،‌این در حالی است که متوسط قیمت تهران 26 تا 27 میلیون تومان است. زور اتحادیه املاک به بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نمی‌رسد. داده‌های بانک مرکزی از تحولات بخش مسکن مبنای درستی ندارد و بازار را بهم می‌ریزد.

قلی‌خسروی درباره بازار اجاره مسکن نیز افزود: متاسفانه دخالت‌های دولت در این بخش باعث شد تابستان امسال نرخ اجاره‌بها حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

همانگونه اشاره شد بازار مسکن تهران در رکود به سر می‌برد. در برخی مناطق این رکود غیرتورمی و در جهت کاهش حباب قیمتی حرکت کرده است. بررسی تحولات دو هفته اخیر بازار مسکن در مناطق شمالی پایتخت نشان می‌دهد در برخی مناطق قیمت‌ها کاهش یافته است.

بر این اساس متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در ظفر 61 میلیون و 300 هزار تومان، در میرداماد 67.7 میلیون، در جردن 68.5 میلیون، در شهرک غرب 73 میلیون و در قیطریه 76.4 میلیون تومان است.

متوسط قیمت مسکن در جردن نسبت به اواسط مردادماه منفی 6.3 درصد رشد داشته است. در سعادت‌آباد متوسط قیمت هر مترمربع اپارتمان مسکونی 81.1 میلیون تومان است که رشد 2.2 درصدی داشته است. در دروس متوسط قیمت با کاهش 2.3 درصدی به 86.9 میلیون تومان رسیده و در فرمانیه نیز رشد منفی 1.4 درصدی برای هر مترمربع با قیمت 91 میلیون تومان ثبت شده است.

همچنین در ولنجک کاهش قیمت 4.8 درصدی روی داده. در این محله متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 95 میلیون تومان است. در الهیه و زعفرانیه نیز متوسط قیمت به ترتیب 114 میلیون و 118.8 میلیون تومان است.

منبع: تسنیم

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها