مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد:

اجرای طرح نذر آب هلال احمر یزد در سیستان و بلوچستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای چهارمین دوره طرح ملی نذر آب با عنوان «نذر آب ۴» و اعزام تیم پزشکی با همکاری پزشکان و خیران داوطلب استان یزد به شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

اجرای طرح نذر آب هلال احمر یزد در سیستان و بلوچستان

محسن حرازی زاده یزدی در این باره اظهار کرد: در راستای طرح ملی نذر آب ۴، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد با پیوست ویروس کرونا و متشکل از ۳۰ نفر شامل ۵ نفر پزشک متخصص (داخلی، عفونی، اطفال، زنان و زایمان، ماما) و پزشک عمومی و نیروهای داوطلب هلال احمر استان و سه نفر از اعضا جوانان هلال احمر یزد به عنوان تیم سحر، به شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند.

وی گفت: طرح ملی نذر آب ۴ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله‌کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می‌شود.

حرازی‌ زاده با بیان این که پزشکان اعزامی به ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی می‌ پردازند و بیماران نیز دارو رایگان دریافت خواهند کرد، افزود: اجرای این طرح از دوم لغایت پنجم شهریور ۱۴۰۰ در شهرستان دلگان خواهد بود.

مدیر عامل هلال احمر استان ادامه داد: طرح نذر آب ۴ با مشارکت پزشکان داوطلب و خیرین و همچنین مشارکت خانه‌های هلال استان به منظور ارائه خدمات بشر دوستانه، با هدف حمایت از زندگی و سلامت جامعه، برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و آموزشی به منطقه محروم و کم برخوردار اعزام می‌شوند.

وی با بیان این که طرح نذر آب برای چهارمین بار و در نقاط کم‌ آب کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسئولان استان سیستان و بلوچستان و شهرستان دلگان انجام گرفته است.

حرازی زاده بیان کرد: همچنین در این طرح ۲۷۰ سبد معیشتی ، ۱۲ تانکر آب و ۱۵۰ متر لوله و اتصالات ، ۵۶۰ بسته بهداشتی ، ۲۰۰ کیسه آرد و تعدادی بسته لوازم التحریر و نوشت افزار و... در منطقه نیز توسط تیم جمعیت هلال احمر استان یزد توزیع خواهد شد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها