درخواست رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برای تزریق دوز سوم واکسن به کادر درمان استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: بهترین واکسن کرونا، در دسترس ترین واکسن است.

درخواست رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برای تزریق دوز سوم واکسن به کادر درمان استان

جواد آقازاده انجام واکسیناسیون را یکی از بهترین راههای جلوگیری از بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: کسانی که قبلا به بیماری کرونا مبتلا شده اند با تزریق اولین دوز واکسن کرونا بعلت وجود آنتی بادی ، ایمنی زیادی در بدنشان ایجاد می شود.

وی با تاکید براینکه، بهترین واکسن کرونا، در دسترس ترین واکسن است گفت: کلیه واکسنهای کرونا در ابتدای تزریق ممکن است عوارضی مثل سردرد ، بدن درد ، تب ، لرز، تهوع و استفراغ وجود داشته باشد که طبیعی هست که طی یکی دو روز برطرف می شود.

آقازاده اضافه کرد: در راستای حفاظت از کادر درمان ، تزریق دوز سوم را درخواست کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به آخرین آمار واکسیناسیون اظهار کرد: تاکنون ۷۲۱ هزار و ۲۳۶ نفر علیه کرونا در استان واکسینه شدند.

وی بابیان اینکه کادر درمان با حضور در بخشهای بستری ، ICU ها و... در حال جانفشانی هستند، جایگاه این عزیزان را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: در زمان جنگ تحمیلی و چه در زمان مبارزه با بیماری کرونا سختی های زیادی متحمل شدند.

آقازاده با تاکید بر مناسب بودن نسبی وضعیت استان در خصوص کرونا نسبت به استانهای دیگر افزود: طبق آخرین امار ۱۷۵۶ بیمار سندرم حاد تنفسی در بخشهای کرونایی بستری هستند و مجموع مبتلایان تاکنون به ۲۲۱ هزار و ۷۰۷مورد می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بابیان اینکه طی ۲۴ ساعته گذشته ۳۴ نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت شدند گفت: تاکنون ۵۲۷۲نفر در استان در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

آقازاده در نهایت در خصوص خبر قطع شدن برق بیمارستان گفت: کلیه بیمارستانهای استان مجهز به ژنراتور هستمد بعبارت دیگر احتمال قطعی برق در بیمارستان صفر است بطوریکه حتی در صورت قطعی برق سراسری ،بیمارستان بصورت اتوماتیک از ژنراتورها برای برق رسانی استفاده می کند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها