یک اپیدمیولوژیست:

علائم ابتلا به کرونا حداکثر تا ۱۴ روز بعد از آن ظاهر می‌شود

یک اپیدمیولوژیست از ظهور علائم کرونا تا ۱۴ روز بعد از ابتلا ویروس خبر داد.

علائم ابتلا به کرونا حداکثر تا ۱۴ روز بعد از آن ظاهر می‌شود

دکتر یونسیان اظهار داشت: از زمانی که ویروس کرونا وارد بدن می شود تا حداقل ۲ و حداکثر ۱۴ روز و به طور متوسط یک هفته طول می کشد تا علائم آن ظاهر شود.

وی افزود: علائم در همه افراد بروز پیدا نمی کند و ممکن است برخی بدون علامت مبتلا شوند. از زمانی که علائم در فرد ظاهر می شود تا زمانی که بیماری در فرد به اوج خود برسد، چند روز طول می کشد.

این اپیدمیولوژیست گفت: بیمارانی که بر اثر کرونا فوت می‌شوند، به طور متوسط بعد از گذشت دو تا سه هفته از ابتلا جان خود را از دست می دهند.

یونسیان تاکید کرد: مردم باید تاخیر زمانی در این ویروس را جدی بگیرند و بلافاصله پس از یک روز از رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی فکر نکنند که دیگر به کرونا مبتلا نشده اند، بلکه بروز علائم، بستری و مرگ زمان بر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • Reza
    0

    سلام این چه اعدادی هست که می دهید. من اپیدمیولوژی هستم. آقا جان خودمان را مضحکه نکنیم. 2 تا 14 روز برای علائم یعنی چی؟

  • متفاوت
    0

    ملاها همه ازیک مکتب درس میخوانند،حتما مکتب سومی هم باید باشد که کشف شود‌.

  • فرشادآزاد
    0

    توروخدا یکبار حرف راست بزنیداگراینجورباشه که میگین پس خدا داره به مردم رحم میکنه که شانسی واکسن میزنند اگرمبتلا به کرونا شده باشتدبعنوان مثال وروز سوم باشه خوبا ابتلا به کرونا واکسن میزنن ازطرفی شمامیگید مبتلایان بایدشش هفته واکسیناسیون روبه تاخیربندازن اصلا شمانمیدونین این بیماری چیه وقطعا این نظریه که عامل بیماری باکتری هم بایدقابل تامل باشه کرونا رودقیقا کردیدتجارت ومردم هم شدن موش آزمایشگاهی شما یکیتون میگه ویروس غالبه یکروزه اثر نشون میده تو این رومیگی دستکم بریدازشریک راهبردیتون بپرسین این چه کوفتی بودرهاش کردین تودنیا انگارحرفهای ترامپ کودن کم کم داره راست ازآب درمیادچین دومیلیاردی کترازچهل هزارتلفات داده وابتلاش هم بسیاراندکه وایران 85میلیونی طبق واقعیتهای موجود بالای 200هزارقربانی داده اگه شریکتون فوت کوزه گریش روبهتون میگه لطفا بپرسین مردم رونجات بدین تجارت نکنین باکرونا

  • محمد
    0

    فقط هی هرروز به مردم بیچاره استرس ترس وارد کنید

  • ایرانی
    0

    ای کاش سعی میکردیم راجب چیزی که نمیدونیم حرف نزنیم، از اول کرونا انقدر حرف های مختلف زده شده فقط میشه نتیجه گیری کرد که خیلیا مجبورن حرف بزنن و نمیتونن سکوت کنن یا بگن نمیدونیم چیه، خوب جناب اپیدمیولوژیست محترم الان چیکار کنیم مثلا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها