مجازات تخلف از قوانین قرنطینه برای مبتلایان به کووید در ایالت "می سی سی پی"

دپارتمان بهداشت ایالت می سی سی پی در بیانیه ای اعلام کرد که بیماران باید دست کم ۱۰ روز پس از تشخیص ابتلا در قرنطینه به سر ببرند و در صورت عدم رعایت مقررات مزبور به پنج سال حبس و جریمه نقدی تا سقف ۵۰۰۰ دلار محکوم می شوند.

مجازات تخلف از قوانین قرنطینه برای مبتلایان به کووید در ایالت "می سی سی پی"

در حال حاضر موارد جدید ابتلای روزانه در می سی سی پیِ آمریکا به بالاترین تعداد ثبت شده در دوران پاندمی رسیده است.

بر اساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز ، روز جمعه میانگین هفت روزه موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این ایالت به ۴۳۱۶ تن رسید که این تعداد تقریباً دو برابر بالاترین تعداد مبتلایان مربوط موج دوم در ژانویه امسال است.

عدم رعایت قرنطینه خانگی در دوران ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا می تواند جریمه ۵۰۰ دلاری یا حبس شش ماهه را به دنبال داشته باشد. با این حال از آنجا که کووید ۱۹ یک بیماری مسری و در عین حال مرگبار است، مجازات های احتمالی می تواند تا ۵۰۰۰ دلار یا پنج سال زندان و یا هر دو افزایش پیدا کنند.

بر اساس آمارهای رسمی، بیمارستانهای می سی سی پی در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در دوران این پاندمی، درگیر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هستند زیرا تا روز چهارشنبه در مجموع ۱۶۶۰ بیمار در ییمارستان های این ایالت بستری شدند که از این تعداد ۴۵۷ نفر در بخش آی سی یو، بستری و ۳۲۴ نفر نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

به گزارش فاکس نیوز، می سی سی پی در حال حاضر یکی از ایالاتی است که کمترین تعداد افراد واکسینه شده در آمریکا را دارد زیرا طبق آمار ها فقط ۴۵.۱ درصد از مردم حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده و ۳۶.۸ درصد نیز کاملا واکسینه شده اند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها