تنظیم ساده گوشی اندروید برای چپ دست‌ ها

خوشبختانه، یکی از رایج‌ ترین ابزار‌های کاربری روزانه، گوشی‌ های تلفن همراه، می‌توانند برای چپ‌ دست‌ها تنظیم شوند تا استفاده از آن‌ها آسان‌ تر شود.

تنظیم ساده گوشی اندروید برای چپ دست‌ ها

تقریبا ۹۰ درصد افراد راست دست هستند و جهان برای آن‌ها ساخته شده است. دفترچه یادداشت‌های سیمی، سیستم‌های بیومتریک که غالبا برای چپ دست‌ها مزاحمت درست می‌کنند و ابزار‌های درب‌بازکن که همگی برای راست دست‌ها طراحی شدند.

خوش‌بختانه، یکی از رایج‌ترین ابزار‌های کاربری روزانه، گوشی‌های تلفن همراه، می‌توانند برای چپ‌دست‌ها تنظیم شوند تا استفاده از آن‌ها آسان‌تر شود. اگر کاربر اندروید ۴.۴ به بالاتر هستید، می‌توانید لایوت‌های گوشی را طوری تغییر دهید که از راست به چپ تغییر کنند.

این تنظیمات ساده هستند و بیشتر از یک دقیقه وقت شما را نمی‌گیرند، ولی در عوض می‌توانید سال‌های طولانی بدون دغدغه و راحت‌تر از گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

چگونه مود چپ دست اندروید را فعال کنیم؟

کافی است چند مرحله زیر را طی کنید:

گوشی خود را برداشته و وارد اپلیکیشن Settings شوید.

سپس گزینه About Phone را انتخاب کنید.

۷ بار روی Build Number ضربه بزنید تا گزینه‌های توسعه‌دهنده را نشان بدهد.

به بخش تنظیمات اصلی برگردید و گزینه Developer Options را انتخاب کنید. این تنظیم دقیقا بالای گزینه About Phone قرار دارد.

روی کادر با برچسب Force RTL Layout Direction ضربه بزنید.

اگر همه‌ چیز درست کار کرده باشد، اکنون لایوت‌های رابط کاربری اندروید برای چپ‌دست‌ها تنظیم شده باشند و سوایپ به چپ راحت باشد. در این میان، برخی از اپلیکیشن‌ها هم از طراحی راست به چپ تغییر می‌کنند، ولی این مورد برای همه برنامه‌های نصب شده روی اندروید گوشی شما رخ نمی‌دهد.

برخی از چپ‌دست‌ها، آن‌قدر به طراحی پیش‌فرض اندروید عادت کردند که شاید در وضعیت جدید، کمی دچار مشکل شوند و برایشان عجیب و تازگی داشته باشد، ولی به تدریج این تغییرات محو می‌شوند و شما یک اندروید مناسب چپ‌دست‌ها خواهید داشت.

این یکی از روش‌هایی است که چپ‌دست‌ها می‌توانند بر ضد ۹۰ درصد راست‌دست‌ها شورش کنند.

منبع: یک پزشک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها