رئیس‌ جمهوری تونس برخی طرف‌ ها را با موشک‌ های آماده شلیک تهدید کرد

رئیس جمهوری تونس گفت، برخی از کسانی که به کار در تاریکی عادت کرده و به خیانت و توطئه در کشور و نیز تحریک برخی کشورهای خارجی علیه رئیس جمهوری، مردم و کشورشان تونس خو گرفته‌اند، مجازات خواهند شد.

رئیس‌ جمهوری تونس برخی طرف‌ ها را با موشک‌ های آماده شلیک تهدید کرد

اسپوتنیک روسیه نوشت: قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در مراسم امضای توافقنامه تقسیم کمک‌های اجتماعی میان خانواده‌های فقیر و کم‌درآمدی که از پیامدهای شیوع ویروس کرونا زیان کردند، اظهار کرد: برخی از کسانی که به کار در تاریکی عادت کرده و به خیانت و توطئه در کشور و نیز تحریک برخی کشورهای خارجی علیه رئیس جمهور، مردم و کشورشان تونس خو گرفته‌اند، مجازات خواهند شد، اما اکنون سران کشورها متوجه شدند که ما خونریز و یا از کسانی که به انفجار می‌اندیشند و برای بمب‌گذاری آماده می‌شوند، نیستیم.

قیس سعید در ادامه گفت: ما بار دیگر راکت‌های آماده‌ای را در سکوها داریم و تنها یک اشاره کافی است تا آنها به عمق اهداف‌مان شلیک کنیم، با آنها مقابله خواهد شد، نیروهای نظامی و امنیتی ما هرگز اجازه نخواهند داد آنها به آنچه برایش برنامه‌ریزی کرده‌اند، برسند.

رئیس جمهوری تونس در ادامه از قضات شریف این کشور خواست در شرایط فعلی تونس مسؤولیت‌های خود را به شکل کامل بر عهده بگیرند چراکه در روزهای قبل پرونده‌هایی وجود داشتند که حاکی از ارتکاب تخلف‌هایی از سوی عاملان اجرای قانون بودند.

او با تاکید بر اینکه به همان اصول و رویکرد در چارچوب قانون ادامه خواهد داد، گفت: ما برای بقای کشور و موسسه‌های آن اینجا هستیم و قانون به ما اجازه می‌دهد اقداماتی که حافظ کشور هستند، در پیش بگیریم و ما برای حفظ کشور و نه دولت اینجا هستیم.

رئیس جمهوری تونس ۲۵ ژوئیه گذشته با وجود وخامت شرایط اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی در این کشور، فعالیت پارلمان این کشور را تعلیق، مصونیت تمامی نمایندگان آن را لغو و هشام المشیشی، نخست‌وزیر این کشور را برکنار کرد.

قیس سعید با وجود گذشت حدود ۱۳ روز از این اقدامات ناگهانی، هنوز نخست‌وزیر جدیدی تعیین نکرده و هیچ اقدامی را برای پایان دادن به وضعیت فوق‌العاده این کشور در پیش نگرفته و هیچ طرحی برای مرحله آتی ارائه نکرده است.

اتحادیه قدرتمند و پرنفوذ کار تونس و نیز کشورهایی چون آمریکا و فرانسه خواستار معرفی کابینه‌ای جدید در تونس شدند، اتحادیه کار تونس در حال تدوین نقشه راهی برای پایان دادن به بحران در این کشور است و اعلام کرده که آن را به قیس سعید ارائه خواهد کرد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها