انتقاد یک روحانی اصولگرا از کابینه پیشنهادی رئیسی/ هر کسی را بهر کاری ساختند

یک عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ترکیب وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس گفت: هر کسی را بهر کاری ساختند و برخی از این آقایان هم باید ببینند که آیا واقعاً برای جایگاهی که معرفی شده‌اند تجربه کافی را دارند یا خیر.

انتقاد یک روحانی اصولگرا از کابینه پیشنهادی رئیسی/ هر کسی را بهر کاری ساختند

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، با اشاره به ترکیب وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس اظهار کرد: مشکلات کشور تنها به عهده یک قوه نیست، بلکه هر سه قوا در آن شریک هستند. قوه قضائیه در رفع موانع موجود و نظارت بر سلامت امور، قوه مجریه در اجرای قوانین و مقررات و قوه مقننه در قانون‌گذاری و نظارت بر کار دولت، بنابراین نباید تصور کنیم که با تغییر یک دولت قرار است همه مشکلات حل شود و دیگر قوا در آن نقشی ندارند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مردم در روند پیشبرد امور کشور و حل مشکلات جاری، اظهار کرد: مردم هم باید دولت را کمک کنند و با عملشان آن را یاری دهند. الان ما در موضوع گران‌فروشی با مشکلات زیادی مواجه هستیم و همه آنها هم به دولت بازنمی‌گردد، برخی از این موارد هم مربوط به عمل و رفتار ما مردم با یکدیگر و جلوگیری از ورود برخی کالاها به بازار برای افزایش قیمت آن است. ما تا این رفتارها را اصلاح نکنیم از دولت چه کاری برمی‌آید؟

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: الان چند روز را تعطیل کردند تا خلق الله کمتر سفر کنند یا از خانه خارج شوند اما در اخبار می‌خوانیم که ۱۵۰ هزار خودرو از تهران خارج شده‌اند و از سوی دیگر می‌شنویم که بیش از ۶۰۰ نفر در یک روز قربانی کرونا شده‌اند. اینجور وقایع و اینگونه اقدامات مردم دیگر با تغییر دولت یا ترکیب کابینه حل‌شدنی نیست.

اکرمی افزود: کافی است در همین روزهای تعطیل برای یک خرید کوتاه سری به خیابان‌های تهران بزنید تا ببینید که واقعاً این شرایط و این حجم رفت‌وآمدها مشابه یک شهر تعطیل است یا خیر. از این جهت است که می‌گویم در برخی موارد هم تا ما مردم به تغییر نظر و رفتار نرسیم مشکلات کشور حل نمی‌شود.

وی با اشاره به ترکیب وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس نیز اظهار کرد: آنچه که از ظاهر امر برمی‌آید معرفی این افراد به مجلس به خودی خود نمی‌تواند محل اشکال و ایراد آن‌هم از نظر صالح بودن و سلامت نفس‌شان باشد، پس ما نسبت به فرد با افراد مشکلی نداریم و ان شاءالله همه صالح هستند.

اکرمی تصریح کرد: اما نکته اساسی اینجاست که هر کسی را بهر کاری ساختند و برخی از این آقایان هم باید ببینند که آیا واقعاً برای جایگاهی که معرفی شده‌اند تجربه و شناخت و درک کافی را دارند یا خیر.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه برای برخی وزارتخانه‌ها به سبب جایگاه‌شان و برای تصدی برخی مناصب به دلیل اهمیت‌شان در آینده کشور باید تجربه و تخصص کافی وجود داشته باشد، گفت: من برخی از آقایان معرفی شده را نمی‌شناسم و نمی‌دانم برای تصدی جایگاهی که معرفی شده‌اند مناسب هستند یا نه، اما در مورد مابقی که آنان را می‌شناسم نیز می‌گویم که باید شناخت کافی را برای آن وزارتخانه دارند؟ و برنامه‌هایشان پیش‌برنده‌ امور و حلال مشکلات خواهد بود؟

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به بررسی دقیق سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی اظهار کرد: از روز شنبه باید منتظر باشیم تا هم نگاه‌های نمایندگان نسبت به کابینه پیشنهادی مشخص شود و هم خود وزرای پیشنهادی با دفاع از برنامه‌های خود معین کنند که چقدر می‌توان به آنان برای حل مشکلات امیدوار بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • هادی
    0

    خودت می‌گویی هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند، پس درتخصص خودت حرف بزن

  • احمد
    0

    وزیر پیشنهادی برای اطلاعات متاسفانه بلحاظ جسمی مناسب نیست وزیر اطلاعات باید عین ببر و آتیش پاره باشد با لباس مبدل در بین مردم ، در بین انواع و اقسام تشکل ها نفوذ کند تا بفهمد مردم کف جامعه چه انتظاراتی از حکومت دارند و ... این وزیر پیشنهادی بدرد نمی خورد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها