بهاره رهنما بالای منبر؛ مولایم روزی که به خواستگاری‌ام آمدی

همیشه نام بهاره رهنما بازیگر سینما، تلویزیون و نویسنده با حاشیه همراه است.

بهاره رهنما بالای منبر؛ مولایم روزی که به خواستگاری‌ام آمدی

بهاره رهنما بار دیگر با یک حاشیه عجیب خبرساز شده، او فقط بالای منبر نرفته بود که رفت و حالا ویدئوی روضه‌خوانیِ او از دیروز بار‌ها دیده شده، به این بهانه مطلبی که پیش از این درباره حاشیه‌های او منتشر کرده بودیم را بازنشر کردیم.



البته این حرکت بهاره رهنما در امتداد یک موج عجیب در شبکه‌های اجتماعی بود که همزمان با محرم بسیاری از بلاگر‌ها و اینفلوئنسر‌ها با اتخاذ پوششی متناسب با محرم و پرداخت تماتیک روی مفهوم «عزاداری» سعی کردند جلوه‌های مصرفی و مد «محرم» را تبلیغ کنند؛ لباس‌های محرمی، آرایش محرمی، شکل‌های غیرسنتی از عزاداری‌های خانوادگی و یا محفلی از جمله نمونه‌های پرتکرار امسال بود، حتی نوع شمع روشن کردن همزمان با شام غریبان هم آمیخته به مناسکی شده بود که پیش از این کمتر دیده بودیم، احتمالا شکل تازه روضه‌خوانی بهاره رهنما هم در همان جهان تعریف شده و برای برخی مخاطبان قابل درک است! اما خب رهنما انگاردیگر خیلی بازیگر نیست و یک فعال اینستاگرامی‌ست.

همیشه نام بهاره رهنما بازیگر سینما، تلویزیون و نویسنده با حاشیه همراه است. اظهارنظر‌های گاه و بی گاه او، جدایی و ازدواج پر سر و صدای دومش که با انتشار تصاویر عروسی لاکچری و لباس عروس خاص همراه بود، بازتاب‌های گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است. با هم به حواشی این چند سال اخیر او مروری داریم.

بیشتر بخوانید: آقای طالبی، خانم شریفی، شو‌ اجرا می‌کنید آیا؟

توهین به قوم لر

در یکی از قسمت‌های برنامه شام ایرانی به میزبانی بهاره رهنما، این بازیگر در بخشی از صحبت هایش درباره دختران ایرانی می‌گوید: «دختران ایرانی سر و وضعشان مثل نیکول کیدمن است و طرز فکرشان لر» همین صحبت‌ها و پخش این برنامه باعث واکنش کاربران در فضای مجازی شد. انتقاد‌های برخی مخاطبان و نماینده مردم لرستان در مجلس منجر به حذف این قسمت به تصمیم ساترا و در ادامه با پاسخ و عذرخواهی این بازیگر همراه شد.

اظهار نظر درباره تجاوز به دختران

بهاره رهنما در این برنامه می‌گوید که ۱۵ سال است که مدل میک آپ آرتیست‌ها بوده و اگر زنی خودش مایل نباشد، مورد آزار و اذیت جنسی قرار نمی‌گیرد! خودت مقصری اگه کسی بهت تجاوز می‌کنه، اگه مورد آزار قرار میگیری. طبق گفته‌های بهاره رهنما تربیت خونوادگی یه خانم باعث میشه که مورد آزار قرار بگیره. اگه زنی خودش نخواد خیلی سخت میشه بهش آزار رسوند پس اگه من مورد آزار قرار میگیرم خودم خواستم. اظهاراتی او داغ دل قربانیان آزار و اذیت جنسی را تازه کرد.

دعوا با سیروان

ماجرا به سال ۹۷ برمی گردد که «سیروان» پست اینستاگرامی تندی منتشر کرد و از برخی سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده انتقاد کرد. آن زمان هنوز کشور در تب و تاب افزایش شدید قیمت دلار بود. بهاره رهنما انتقادات تندی را علیه «سیروان خسروی» مطرح کرد. بهاره رهنما به دلیل بیان مطالبی کذب و هم چنین بیان الفاظ رکیک متهم به تحمل ۵۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم گردید.

غلط املایی و حافظ خوانی پر اشتباه

بهاره رهنما یکی از سلبریتی‌هایی است که اتفاقاً مدعی هست دستی بر آتش ادبیات دارد، در یک تیزر تبلیغاتی یکی از مشهورترین‌های غزلیات حافظ را پر از غلط خواند. جالب است بدانید که بهاره رهنما که تاکنون چند مجموعه شعر و داستان و نمایش نامه به چاپ رسانده است. بهاره رهنما که پیش از این هم در نوشته‌هایش غلط املایی داشت، نام فائزه هاشمی در یک توییت را به اشتباه «فائضه» نوشته بود که واکنش‌های کاربران فضای مجازی را به همراه داشت.

تبلیغات

خانم بازیگر نیز به عنوان مدل تبلیغاتی فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد. رهنما در ازای دریافت پول، شما رو فالو می‌کند و برای کسب و کارتان استوری می‌گذارد.

عبدالجواد موسوی در روزنامه شهرآرا نوشت: این روز‌ها خیلی‌ها گیر داده‌اند به سواد سلبریتی‌جماعت. حقیقتش را بخواهید، انتظار بی‌جایی است، اما هرکس را به‌میزان دعوی‌اش می‌سنجند. اگر مهران مدیری در برنامه «کتاب‌باز» خودش را ول نکند روی مبل و با اعتمادبه‌نفسی حیرت‌آور نگوید: «همه دیوان حافظ و سعدی را حفظم و مولانا را خوب می‌شناسم و شکسپیر را هم فوت آبم!» کسی به او گیر نمی‌دهد که پس چرا فلان بیت را غلط خوانده‌ای یا فلان شعر از بهمان شاعر نیست.


می‌خواهم بگویم اول از همه خود این جماعت سلبریتی مقصرند که ادعای بی‌جا می‌کنند و گزک دست خلق‌ا... می‌دهند تا این‌طور رسوای خاص‌وعامشان کنند. بعد هم تلویزیون مقصر است که بی‌خودوبی‌جهت به آن‌ها میدان می‌دهد.

طرف شومن است، اما اجازه دارد از یک تریبون فراگیر هرچه دل تنگش می‌خواهد بر زبان بیاورد! چرا؟ چطور برای سخن‌گفتن یک آدم حسابی هزارگونه مانع‌تراشی می‌شود، اما برای سخن‌گفتن یک شومن هیچ حدومرز و محدودیتی وجود ندارد؟ چرا باید یک مجری اجازه داشته باشد در حوزه عرفان و ادب و اخلاق و سیاست و ورزش و هنر و فرهنگ و موسیقی و اقتصاد، اظهار لحیه کند؟

این میزان از خشمی که مردم علیه سلبریتی‌ها نشان می‌دهند، طبیعی نیست. من هم این را خوب می‌فهمم. اما عصبانیت، سرانجام روزی و از جایی بیرون می‌زند. این همه آدم مستعد و خوش‌فکر و هنرمند به‌علت تنگ‌نظری‌های رایج دستگاه‌های رسمی و نیمه‌رسمی و غیررسمی تا ابد در محاق می‌مانند، اما عده‌ای عزیزکرده، ناگهان ستاره بی‌رقیب آسمان فرهنگ و هنر این سرزمین می‌شوند؛ آن‌هم با این میزان از دانش و سواد که حتی از روخوانی یک متن ساده ادبی هم درمانده‌اند.

مردم حق ندارند خشم خود را دربرابر این ستاره‌های کاغذی بروز دهند؟ البته در چنین مواقعی خشک‌وتر، فرجامی یکسان می‌یابند و در این میان، احسان عبدی‌پور که استعداد و توانمندی‌اش با هیچ‌یک از این سلبریتی‌های دوزاری قیاس‌شدنی نیست نیز در آتش قهر جماعت «ما هیچ، ما نگاه» می‌سوزد.

الهی‌قمشه‌ای را به خاطر می‌آوردم که چگونه مردم، جلوی دانشگاه تهران برای دیدن برنامه‌هایش که از تلویزیون یک کتاب‌فروشی پخش می‌شد، از سروکول هم بالا می‌رفتند و چند صباحی بعد کسی حوصله دیدن او را از قاب تلویزیون نداشت. تلویزیون همان‌قدر که می‌تواند به دیده شدن آدم‌ها کمک کند، همان‌قدر هم می‌تواند در نابودی آن‌ها نقش ایفا کند.

کاربری در این باره نوشت: اخرالزمان یعنی بهاره رهنما رو منبر بره

دیگری نوشت: بعد از دیدن سخنرانی بهاره رهنما به مناسبت عاشورا، دیگه فکر نکنم جهان چیزی برای تعجب داشته باشه.

منبع: برترین ها

47

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 55
  • ناشناس
    0

    این .... و..... و..... برای دیده شدن هرکاری میکنه حتی اگه مجبور بشه ....... میکنه

  • هپلی
    0

    من دیگه دارم جر میخورم از دست این خانم. موندم چی بگم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      چکارش دارین بیچاره اینم یه نوع مریضی ...خداشفاش بده انشالا

  • شهرام.ر
    0

    جلالخالق. البته روضه‌خوان ها آنقدر اراجیف خنده‌دار تحویل مردم داده اند که «خواستگاری» از این خانم کاملا قابل هضم شده .

  • ندا
    0

    لعنت به فالور های این خانما

  • پ م
    0

    رهنما یه خودشیفته بی سواد

  • رضا
    0

    نکنه باز هم توبه کنند این سل بیریختها ... والله فحشا هم حد و حسابی دارد با چه رویی وبه چه قیمتی اینها عمل میکنند .دنیا حیران است . انجلو جولی هم مثل رهنما از مردم افغانستان دیروز حمایت کرد.خوشا به حالش

  • سید محمود
    0

    چقدر من حالم از این آدم نچسسسسب به هم می خوره . نخود هر آش سلبریتی نه یلبریتی های بی سواد

  • ناشناس
    0

    نون داخل مداحی هست نه بازیگری.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      این رو به جد گفتی یااز روی حقد وکینه!!؟ حساب و کتاب کردی یا فله ای گفتی!!؟ حرف خودته یا حرف اون ور آبی ها !!؟ امان ازدست ........!!

  • زهرا
    0

    باسلام نیدانم این خانم محترم چه کمبودی دارن که تمام مدت دوست دارند خودشان را به نوعهای مختلف نشان دهند واقعا چرا دلیلش چیست یک انسان خوشبخت وثروتمند ودر رفاه کامل چرا کسی هست جواب این چرا را بدهد ممنون

    نظرات شما -
    • به زهرا
      0

      زهرا توی رویا با تو تنها روی ابرها چه شود جووون

  • گربه نره
    0

    حاج بهاره عرضي(البته با توجه به ابعاد)…

  • ناشناس
    0

    اينها افرادي هستند كه كسي بهشون محل نذاشته، نميدونن چكار كنن كه ديده بشن به هر وسيله و روشي هم دست ميزنن كه ديده بشن اين افراد كمبود دارن از نظر روانپزشكي

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه عزیزم اینا ...که ما خیلی بهشون بها میدیم

  • سارا
    1

    واقعا دیگه مسخرگی رو از حد گذرونده، اه اه اه قبلاً دوسش داشتم ولی الان حالم بهم میخوره از این مسخره بازیاش

    نظرات شما -
    • ب سارا جوون
      0

      عاشقتم اگه مجردی زنم شو تا بریم جنگل کلبه برایت بسازم و برایت شکار آهو کنم جدی میگم فکر کردی دروغ میگم اگر مجردی منتظر جوابتم حس میکنم کنار تم جوون

    • سارا
      0

      ای وای خدا مرگم بده! دیر دیدم پیامتو، فکرکنم خاک به سرم شد خواستگار از کفم پرید! هستی هنوز؟ ببین من مجردما، اگه اون جریان کلبه و آهو و اینا هنوز سرجاشه اعلام حضور کن ولی قبلش باید بیای بگیری منو، من خانواده دارم دختر سر راهی که نیستم همینجور پاشم با مرد غریبه برم وسط جنگل تو کلبه!

  • حامد
    0

    آخه گلابی پوسیده مولی تو برای خواسگاریت امد!!!!؟؟؟ توهم زده این زنکه

  • از مردم
    0

    جالب اینکه چند ملیون دنبال کننده داره یعنی .........

  • سیما کریمی
    0

    این رفیق ما همه اش هم بفکر عقد و عروسی و خواستگاریه . از اون موقع که هم کلاسی هم بودیم همینطور بود هنوزم بعد از دو تا ازدواج فکرش فقط درگیر این مساله است :))

    نظرات شما -
    • ماندانا
      0

      بهش بگو سردی بخوره

  • ولیرضا
    0

    حال آدم از رفتارها و کارهاش بهم میخوره-برای بیشتر و همیشه دیده شدن حاضره هر روز یه غلط جدیدی بکنه-فقط همین منبر رفتنش مونده بود

  • پري
    0

    وقتي با چهار تا دلقك بازي گندشون ميكنين تهش ميشه اينكه فردا ادعا امام زماني هم ميكنن ...اينها حتي از اهل بيت هم براي پول دراوردن سواستفاده ميكنن

  • علی
    0

    یکی توضیح بده منظور از خواستگاری و مولای من چیه!!!!!!!! ؟

    نظرات شما -
    • به علی
      0

      همسر جان رو میگه

  • بندخدا
    1

    مگر منبر سیدالشهدا اینقدر بی کس شده که این خانم باید روضه خوان بشه.ای علما که اینقدر سنگ امام حسین.ع. را به سینه میزنید. الان چی دارید بگید. فردا یه آخوند جوری جمعش می‌کنه که آب از آب تکون نخوره‌.هشدار به جامعه شیعه عواقب کار این خانم را خواهید دید. یک فرقه جدید و خطرناک برای جوانان که این شروعش بود.این برنامه شیطان است.با شناختی که از این خانم دارم ببینید چه میکند.اعلام خطر برای جامعه شیعه.البته از یک جهت باید خوشحال بود که این افراد با این فتنه ها شرایط ظهور سرورم.آقام حضرت مهدی.عج.را فراهم میکنند.

  • پری
    0

    سلام. این اجرا یک نمایشنامه خوانی است که به اسم برگزاری مراسم و روی منبر رفتن، انتشار می یابد. ایشان متنی نمایشی نوشته اند و نمایشنامه خوانی کرده اند... لطفا اخبار موثق را پیگیری کنید. خبر فوری لطفا خودتان حاشیه سازی نکنید.

  • محسن
    0

    از سلبریتی های اینچنینی بیزارم ، خانه های میلیاردی ماشین های میلیاردی ، مردم هم بدبختی های میلیاردی

  • کوروش
    0

    ممبر حرمت دارد ، جای افراد بی ریشه و بی هویت نیست ، خجالت بکش . البته نشر این رفتار موهوم نیز بسیار وقیحانه است.

  • سلام یک شهر وند
    0

    این خانم به اصطلاح هنر پیشه مریضه و مرض مطرح شدن دارد . حالا به هر صورتی . اگر کار به جایی برسد که براش فرصت دیده شدن والبته در آمد پیش بیاد حاضره هر کار نا شایستسی انجام دهد . ..... .. خدا جمیع مریضان را شفا بده

  • ناشناس
    0

    عقده، سراسر عقده، اين بنده خدا انگار تو زندگي كسي بهش محل نميزاشته الانم داره جبران ميكنه

  • ناشناس
    0

    حالامنبر رو ولش کن پای منبریاش کین !!!!!؟؟؟کدوم انسانهای مخ تهی پای اراجیف این زنک نشستن؟؟؟؟؟ اصلا کدوم هییت اینو دعوت کرده؟؟؟؟وای وای بهاره دیگه برای دیده شدن چ کارهای احمقانه ای نمیکنی تو پیرزن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مطمئن باش همونجور که پا منبر بقیه میشینن چند صباح دیگه پا منبر اینم شلوغ خواهد شد.ما از این جور شبه ادما کم نداریم .

  • سعید
    0

    فقط همینو کم داشتیم....

  • از اصفهان
    0

    این توی خونش هست.فعلا پا منبری نداره.تاببینیم هدفش چی هست.

  • مح
    0

    چقدر بدبخت شدیم که بهاره رهنما منبر رود اینو کجای سرمان بگذاریم

  • علی
    0

    باید اینها را داد دست طالبان

  • غیر قابل نشر
    0

    وفتی یه هیچ چی را بادش میکنید انتظار بیشتر از این نباید داشته باشید

  • مرتضی
    0

    پا منبری هاش و گریه کناش چرا ساکتن و شور به مجلس نمیدن؟خخخخ

  • پریوش
    0

    حااااالم ازش بهم میخوره

  • ثریا
    0

    خوشحالم از این پست های دری وری خانم رهنما و امثالشون بزار ملت بدونن ۴دهه به پای کیا آب ریختن فالور کی بودن تو سینما برای کی سوت و هورا میکشیدم برای کی الانم نخنیدید ولا کلی فالور داره خب گناه اون نیست اونکه انگشت میزنه فالو میکنه برید نگا کنید منبر سخنرانش رو پیدا کرده فردا همسفرهاش هم میبینید رو همین منبر

  • ناشناس
    0

    این همه خبر مهم ریخته تو این مملکت یعنی خام رهنما شده دغدغه ملت

  • کمال
    0

    واقعیت اینه که امروز عرصه هنر ایران در دست کسانی است که اگر وارد این رشته نشده بودند سیاهی لشکر در خیابانها بودند.

  • یک ایرانی
    0

    از ماست که بر ماست وقتی خودمون این سلبریتی های نادان را بزرگ میکنیم باید منتظر عواقبش باشیم ولی حیف که باز هم نمی‌فهمیم که اینها مریضند مریض دیده شدن،لایک خوردن ،ثروت،ومرض غیر قابل علاج خود کم بینی که اونا را وادار به هر کار می‌کنه. انشاالله که درمان شوند.

  • ناشناس
    0

    بیا اینا بیکار شدن گشن دیدن سخنرانی هم بدییی نیست.

  • من را یاد تو انداختی
    0

    چه عجیب چه مسخره چه تـ...می،چقدر این چرتا پرتاش منا یاد کتابش میندازه....فردا باید منتظر نیوشا ضیغمی باشیم یکم سخنرانی کنه....

  • ناشناس
    0

    بعضی هنرمندان و بازیگران مثل مردم زندگی میکنند فقط حیف به روحانی رای دادن

  • عاقد
    0

    خواستگاری؟؟!!! باز هوس شوهر دیگری نموده است...؟؟ ای الهی سیر نشی!!!!

  • M
    0

    وای ب سینمای که دست این بدردنخوراافتادکجاست فردین. کجاست بهروز...

  • حسن
    0

    باور کنید سطح فهم و شعور بسیاری از این سلبریتی ها بیشتر از این نیست بیچاره ما مردم که داریم وقتمون را برای دیدن و خواندن اراجیف اینها تلف میکنیم.

  • وحید
    0

    وقتی صدا وسیما دیگه فیلم درست نمیکنه .اینها هم میزنه ب سرشون نمیدونند چیکار کنند برای جلب توجه مردم

  • اصغر
    0

    وای به روز ما که فعلا اب سروبالا میره

  • اصغر
    0

    بذارید خوشش باشه عقده هاش خالی بشه

  • قادر
    0

    اگه دست من بود تاابدمینداختمش سلول انفرادی هارشده ضیفه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها