مدیرکل هواشناسی استان خبر داد:

افزایش ابر در استان بوشهر/ احتمال وقوع رگبارهای پراکنده باران

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وقوع ناپایداری جوی و افزایش ابر در استان بوشهر خبر داد و گفت: احتمال وقوع رگبارهای پراکنده باران و جاری شدن روان‌آب در استان وجود دارد.

افزایش ابر در استان بوشهر/ احتمال وقوع رگبارهای پراکنده باران

فرج‌ الله شکوهی‌ پور اظهار داشت: بررسی نقشه‌ های هواشناسی نشان می‌ دهد از امروز تا اواخر هفته در اغلب ساعات با وزش بادهای جنوبی، شرجی و رطوبت هوا در سطح استان به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد و در برخی از نقاط مه صبحگاهی، از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی بوشهر تصریح کرد: در برخی ساعات، عمدتاً در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب با رشد ابرهای همرفتی در برخی نواحی شرقی و بخش‌هایی از جنوب استان، احتمال رخداد ناپایداری‌های موقت جوی به صورت محلی دور از انتظار نیست.

احتمال جاری شدن روان آب

شکوهی‌پور تاکید کرد: بر همین اساس طی این مدت در مناطق یاد شده ضمن افزایش و رشد ابرهای همرفتی، احتمال وقوع رگبارهای پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی از احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها خبر داد و بیان کرد: احتمال وزش تند باد موقت، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت جوانب احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، افزود: احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی ضروری است.

افزایش موقت ارتفاع موج دریا

وی از افزایش موقت ارتفاع موج دریا در سواحل جنوبی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: توصیه می‌شود که در ترددهای دریایی جوانب احتیاط رعایت شود.

شکوهی‌ پور ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها