۱۶ بوشهری دیگر بر اثر کرونا جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر در این استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

۱۶ بوشهری دیگر بر اثر کرونا جان باختند

دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه در نشست شورای عالی ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی افزود: این افراد شامل سه مرد با ۶۶، ۵۹ و ۵۵ سال و هفت زن با ۷۸، ۷۷، ۷۲، ۷۰، ۶۳، ۵۲ و ۴۸ سال سن با سابقه بیماری زمینه ای قلبی، فشارخون، دیابت، ریوی، سرطان و چهار مرد با ۷۷، ۶۱، ۶۰، و ۴۵ سال و ۲ زن با ۶۶ و ۲۴ سال سن بدون سابقه بیماری در استان بوشهر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: از جمع جان باختگان امروز در اثر کرونا ۶ نفر بدون بیماری زمینه‌ای بوده‌اند که نشان دهنده این است که همه افراد باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کشمیری اضافه کرد: با احتساب جان باختگان امروز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یکهزار و ۶۳۷ نفر در استان بوشهر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: با بستری ۱۸۶ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته شمار بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به ۸۹۳ نفر رسیده است.

وی یادآور شد: ۴۵۰ تخت بستری برای بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر پیش بینی شده است در زمان حاضر ۲ برابر این ظرفیت بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

کشمیری بیان کرد: در زمان حاضر ۶۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این شمار ۳۱ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی با بیان اینکه تنها بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ماهانه هشت میلیارد تومان بابت خرید مایحتاج بیماران هزینه می‌کند ادامه داد: بیمارستان‌های استان در این شرایط حساس نیاز به کمک و حمایت مالی برای خرید وسایل و تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به بستری ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا تنها در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر افزود: با توجه به شرایط حاد این استان، راه‌اندازی یک مرکز درمانی سرپایی در مرکز استان بوشهر برای ارائه خدمات سرپایی از جمله سرم تراپی و تزریق دارو برای جلوگیری از سرگردانی بیماران ضروری است.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از خانواده‌های نیازمند برای تهیه برخی داروها و راه‌اندازی ۲ مرکز دیگر برای سرعت بخشی در امر واکسیناسیون در مرکز استان بوشهر تاکید کرد.

کشمیری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۵ هزار و ۷۰۸ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی اظهار کرد: تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسافرت نکردن و رعایت فاصله اجتماعی می‌توان از این پیک گذر کرد.

براساس گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها