۳ محموله کالای قاچاق در استان بوشهر کشف شد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در سه ماموریت جداگانه، سه محموله کالای قاچاق در استان بوشهر کشف شد.

۳ محموله کالای قاچاق در استان بوشهر کشف شد

سردار حیدر سوسنی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستایم قابله با قاچاق کالا اقدامات خوبی در استان بوشهر صورت گرفته و شاهد کشفیات زیادی هستیم.

وی اضافه کرد: مبارزه با قاچاق کالا همواره یکی از اولویت‌های اصلی پلیس بوده و با برنامه‌ریزی و طرح ریزی عملیاتی، در طول شبانه روز محورهای مواصلاتی به منظور برخورد و پیشگیری با قاچاق کالا مورد پایش و کنترل قرار می‌گیرد.

سردار سوسنی تصریح کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری نیز در سطح جامعه می‌شود که بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله‌ای در این حوزه همواره یکی از اولویت‌های مهم پلیس به شمار می‌رود.

توقیف محموله پارچه در دشتستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: طی روزهای اخیر چند محموله بزرگ کالای قاچاق در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر کشف و توقیف شده و افرادی نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

وی افزود: در همین راستا مأموران پلیس آگاهی دشتستان پس از اطلاع از بارگیری کالای قاچاق توسط یک دستگاه کامیون مجهز به کانتینر یخچالی، با هماهنگی مقام قضائی از وسیله نقلیه مذکور که در محوطه گاراژی در شهر برازجان پارک بوده بازرسی کردند.

سوسنی ادامه داد: در بررسی انجام شده از وسیله نقلیه توقیفی ۴۴ طاقه پارچه فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

وی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده دو میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

کشف قطعات خودرو قاچاق

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: همچنین مأمورین پلیس امنیت اقتصادی در پی رصد اطلاعاتی و در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز یک دستگاه کامیون تریلر حامل کالای قاچاق را به علت نقض تشریفات قانونی توقیف و پس از بررسی کامیون حامل بلبرینگ خودرو کشف و ضبط شد.

سردار سوسنی اضافه کرد: در این رابطه دو نفر دستگیر و پرونده تشکیل جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۸۶۳ قطعه لوازم یدکی قاچاق

وی از توقیف یک دستگاه کامیون تریلر حامل کالای قاچاق خبر داد و افزود: مأمورین پلیس امنیت اقتصادی در پی رصد اطلاعاتی و در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز یک دستگاه کامیون تریلر حامل کالای قاچاق را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: پس از بررسی کامیون حامل تعداد ۸۶۳ قطعه لوازم یدکی خودروی کامیونت شامل درب، سقف و غیره ساخت کشور تایوان کشف و ضبط شد.

وی گفت: در این رابطه دو نفر دستگیر و پرونده تشکیل جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها