ماجرای عقیم کردن یک میلیون زن ایرانی در دهه 70

حدود یک‌میلیون زن ایرانی را با دروغ، مقطوع‌النسل کرده‌اند که نه با رضایت آنها و نه با رضایت شوهرانشان بوده است! ادعا می‌شد عمل

ماجرای عقیم کردن یک میلیون زن ایرانی در دهه 70

مرحوم علامه محمد‌حسین حسینی طهرانی(ره) در پی‌ اجرای سیاست‌های کاهش جمعیت در دهه هفتاد، در مقطعی درس خود را تعطیل کرد و به نگارش و تدوین کتاب "کاهش جمعیت ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین" پرداخت.

عوارض بستن لوله زنان برای بارداری

در این کتاب در بخشی با عنوان "مضرات عمل توبکتومی" (بستن لوله‌های زنان) به اقدام قابل تأملی اشاره شده است که دولت وقت به اسم کاهش جمعیت کشور و به‌طور مخفیانه انجام داده است! اقداماتی که نه توجیه علمی دارند و نه اخلاقی؛ این شد که طی تنها 20 سال ایران در جهان، رکورددار کاهش نرخ باروری از 6 به زیر 2 فرزند شد(!) اقداماتی که واقعاً ضربه‌ای سهمگین بر پیکر جمعیت کشور بود.

در ادامه به بخشی از مطالب مذکور اشاره شده است که به تبلیغات توبکتومی در آن دوره و فتوای امام خمینی(ره) در این مورد می‌پردازد:

عمل بستن لوله‌های زنان موجب عقیم شدن دائمی می‌شود و دیگر قابل بازگشت و باز کردن نیست، مگر دو یا سه زن در 1000 زن؛ شایعات پرهمهمه‌ای را در جامعه به‌راه انداختند که توبکتومی (بستن لوله زنان) قابل برگشت است و زن با باز کردن آن هر وقت بخواهد حامله می‌شود که دروغ است.

آنچه تجربه در میان زنان نشان داده خلاف این بوده است و آنان با بستن لوله‌ها، مقطوع‌النسل دائمی شدند! در این باره، فتوای حضرت امام راحل در مورد سؤال زنی بوده که 10 فرزند داشته و از جهت کثرت در زحمت بوده است که بستن لوله‌ها با 5 شرط اشکال ندارد: 1 ـ موجب نازایی دائمی نشود، 2 ـ ضرر به مزاج نرساند، 3 ـ ضرر به عضو نرساند، 4 ـ شوهر راضی باشد، 5 ـ عمل همراه با محرم شرعی نباشد.

شرط اول: عقیم‌نشدن است و این شرط ابداً محقق نمی‌شود! 2 یا 3 در هزار احتمال رجوع اخلاقی نیست و بستن لوله‌ها بدون شک زن را عقیم می‌کند و حرام است.

شرط دوم: عدم ضرر به مزاج می‌باشد و این شرط نیز محقق نمی‌شود! همان‌طور که در مقالات علمی آمده‌ است، ضررهای مزاجی بسیار دارد؛ از عوارض این عمل مرض آندومتریت، هیدروسالپینکس و بی‌نظمی در ترشحات غدد داخلی بدن است و در برخی از موارد خطر مرگ را نیز به‌عنوان عوارض آن برشمردند.

شرط سوم: عدم ضرر رسانیدن به عضو (یعنی رحم) این شرط نیز محقق نمی‌شود زیرا بیماری‌های مزمن زنانه، دردهای مخصوص دراز‌مدت، یا بروز ناهنجاری در دیواره مخاطی رحم، چنانچه اشاره شد یکی از عوارض آن است.

شرط چهارم: رضایت زن و شوهر است و می‌دانیم یک‌میلیون زن ایرانی را که مقطوع‌النسل کرده‌اند نه با رضایت آنها و نه با رضایت شوهرانشان بوده است! بلکه با خُدعه و فریب و دروغ که این عمل بسیار مفید و لازم است و علمای اسلام بر آن صحه گذاردند(!) صورت پذیرفته است.

شرط پنجم: همراه نبودن با عمل محرَم و چون این عمل را غالباً بلکه قریب به کل، مردان انجام دادند مستلزم لمس و رؤیت مرد اجنبی بدن زن را بوده است؛ بلکه اگر زنان هم انجام دهند حرام است زیرا نظر و لمس عورت زن برای غیرشوهر جایز نیست، لهذا این شرط همچنین صورت نگرفته است.

از همه اینها گذشته، مورد سؤال در این فتوا، استفتاء زنی بوده است که 10 فرزند داشته است و از نظر کثرت اولاد در زحمت بوده است این کجا و بستن لوله‌های نوعروسان جوان که زایمان اول ایشان بوده است کجا! ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا.

تازه با این‌همه شرایط که ایشان بستن لوله را برای آن که در صورت کثرت اولاد و در حد 10 فرزند و در زحمت بودن وی بدین جهت جایز دانسته‌اند، در نظر حقیر اشکال دارد و جایز نمی‌باشد و با وجود این خصوصیت باید از راه عزل استفاده کرد؛ بستن لوله‌های زن در صورت تشخیص طبی و مرگ و خطر دیگر، برای مادر یا جنین جایز می‌باشد که با امضای پزشک متدین و صادق صورت می‌گیرد.

آقای حجت‌الاسلام حاج سید مهدی رجایی دامت برکاته، آقازاده محترم حضرت آیت‌الله حاج سید محمد رجایی در روز 4 ماه صفرالمظفر 1415 نقل فرمودند: خانم مامایی که در بیمارستان‌های قم کار می‌کرده به اهل‌بیت ایشان گفته است که "به مخدرات بگویید دیگر کسی برای زایمان به بیمارستان مراجعه نکند زیرا به پرسنل بیمارستان‌ها دستور دادند که تا هر زنی مراجعه می‌کند اگرچه زایمان اول او باشد به‌بهانه‌ای مثل اینکه مادر در معرض خطر است، او را سزارین کنید و در ضمن لوله‌های او را ببندید و لازم نیست حتی به خود او بگویید که لوله‌های او را بسته‌اند"!

روزنامه خراسان مورخ 29 محرم 1414 (تیرماه 1372) طی شماره 12732 تحت عنوان: "11 بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی مشهد، عمل وازوکتومی و توبکتومی را رایگان انجام می‌دهند"، آورده است: "60 مرکز بهداشتی، درمانی شهرستان مشهد آماده ارائه خدمات و وسایل پیشگیری از بارداری به‌صورت رایگان به متقاضیان می‌باشند!

در این مرکز درمانی علاوه بر عمل توبکتومی، وسایل پیشگیری از حاملگی در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد؛ مسئول بیمارستان حضرت زینب(س) در این باره گفت: زنان بارداری که متقاضی عمل توبکتومی باشند، هزینه زایمان آنها اعم از سزارین و طبیعی رایگان خواهد بود!"

ملاحظه کنید در اینجا مسئول بیمارستان حضرت زینب که از بیمارستان خیریه بوده و غالباً نیازمندان به آن مراجعه می‌‌کرده‌اند، تصریح می‌‌کند که هر زن متقاضی بستن لوله، زایمان و سزارینش مجانی انجام می‌شود! یعنی خواه زایمان اول باشد یا مثل تازه‌عروسی که از روی احتیاج به آنجا رجوع کرده و یا زایمان‌های دیگر! بنابراین چه بسیاری از نوعروسانی که زایمان اول آنها است و از زور مستمندی به آنجا مراجعه می‌کنند و فقط به‌جهت رایگان بودن زایمان و سزارین تقاضای بستن لوله‌های خود را می‌کنند!

منبع: رکنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 48
  • بیلدربرگ
    0

    طرح کاهش جمعیت جهانی در طی یک قرن آینده باید هر چه سریع تر کلید بخورد.نتیجه جمعیت زیاد بر روی این سیاره چیزی جز اتش سوزی جنگل ها و گرمایش بیشتر جهانی نبوده است.

  • .
    0

    نظر پایینی که گفتم نظر بیلدربرگی هاست.

  • ناشناس
    0

    بهتر که عقیم شدند وگر نه الان مثل من باید شب و روز غصه میخوردند که فرزندانم به دلیل بیکاری و بی شغلی و مجرد ماندن دچار افسردگی شدند خبر فوری لطفا منعکس کن تا مقامات کمی وجدانشان بیدار شود.

    نظرات شما -
    • مخالف ناشکری
      0

      بودنش ولو افسرده بهتر از نبودشان است ناشکری نکن

    • به ناشناس
      0

      آخه برادرمن مگه مقامات وجدان دارند که بیدارشود؟

  • علی
    0

    این کارشان باعث نابودی خانواده شد. پدرومادران درسن چهل و پنج سالگی توخونه تنها شدند. تنهایی در خانواده سایه انداخت . امنیت مهرومحبت به خطر افتاد پدرومادران دچار اضطراب شدند. تنهایی در خانه پدرومادران را گوشه گیر مضطرب و ناامید کرده است . باوجود فرزندان کم آینده پیری پدرومادران پرخطر افتاده است طوری که همه پدرومادران به فکر خونه سالمندان باشند

    نظرات شما -
    • منیژه از دانمارک
      0

      ابن کار باعث شد که میلیونها افسرده و گدا در ایران کمتر شه و زن و شوهرها هم آزادنه به هم عشق بورزند و سفر و حال کنن

  • محسن
    0

    جلوی مرگ و میر همینهائی که هستند رو بگیرید ؛ افزایش جمعیت پیشکش .

  • عبدالمجیدسجادیان
    0

    جمعیت فقیر میخواهیم چکار کارخوبی کردند احسنت به کسانی که چنین کاری کردن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      خود جمعیت برای هر کشوری بزرگترین سرمایه است

    • کلاغ پر
      0

      به علی/ اینو هر امی هم میداند ولی بحث ما هنر استفاده از این سرمایه هست مجید جان لطفا یه کمی ش--------------لطفا

  • ناشناس
    0

    کاش مادر ما را هم عقیم میکردن تو این مملکت به دنیا نمیومدیم

  • ناشناس
    0

    خداوکیلی توی این 42سال کار مفید چی بوده؟!این که دیگه یک نمونه کوچکش هست

  • رویا
    0

    مگه چه گلی به سر جمعیت فعلی زدن که به فکر افزایش جمعیت هم هستند

  • علی
    0

    والله از دست شمها که نان و اب را بر ملت حرام کردید خودمون هم زیادی هستیم وای بحال ابنکه یک انسانی را بیاوریم بد بخت تر کنیم یادتان باشد قبل انقلاب چه داشته اید و بعد انقلاب نمیدانید با اقازاده هایتان چه بر سر اسلام و ملت ایران اوردید لطفا سر از برف برون اورید تا ببینید با چه فلاکتی 80درصد ملت دارند زندگی میکنند

  • محمد
    0

    همین تعدادجوانی که حالا هستند واکثر دهه 70 بدنیا امدن اگر فقط یک شغل داشتند ازدواج میکردند وتولیدمثل و.....ولی متاسفانه سران کشور ما ایجاد شغل شرافتمندانه برای افراد جامعه را وظیفه خود نمیدانندویا از قانون بی خبرند متاسفانه در این42 سال اخیر سرنوشت کشورهای همسایه مان واجب تر از مردمان ما بود.

  • پرسشگر
    0

    یعنی بچه های اون موقع الان بین 20 تا 30 سال سن داشتند ... یعنی همین سن و سالی که درصد زیادی از اونها بخاطر بیکاری به اعتیاد روی آورده اند ... فکر کنم برادران قاچاقچی توی این قکر افتادند که اگر آن بچه ها به دنیا آمده بودند الان چقدر مشتری مواد مخدر بیشتر بود !؟

  • سیاوش سلطان
    0

    دهه ۷۰ محمدرضا شاه ، شاه ایران بوده ، عجب کثافتی بوده این مرد ، حاکمی که از ملتش خبر نداشته باشد ، بمیرد بهتر است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دهه هفتاد میلادی رو نگفتن ها!

    • داروغه
      0

      همینطور قضاوت میکنید که بدبخت هستیم .ده هفتاد جمهوری اسلامی بود .از سال۵۷

    • علی
      0

      منظورشان از دهه هفتاد تاریخ شمسی است نه میلادی

    • محمد
      0

      منظور دهه 70 شمسی هست ای کیو . مگه تاریخ ما به میلادیه که همچین تصوری کردی . تازه زمان شاه که از این خبرا نبود

  • خوش تخم
    0

    تا جایی که من به خاطر میارم هر خانواده دست کم هشت نه بچه داشت همچین چیزی وجود نداره بعد چهل سال اینو از کجا در اوردید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اونی که شما یادته، مال دهه شصت و اوایل دهه هفتاد بود

  • همیشه
    0

    اضافه کن که زنان فقیرحومه نشین بعداز بچه سوم اجبارابایدعمل نازایی انجام میدادندومردان میرفتنددوباره دامادمیشدندومردان بالای ۳فرزندهم رایگان عقیم میشدندوازبچه چهارم کوپن جریمه شناسنامه میدادندوالان پدرومادرها پیروفرسوده شداندبایک فرزنددوفرزند شاغل به شهرهای دیگر تنهامانده اندازآن طرف جمعیت سنی مذهبان پاکستانی هاهندوها...بیشترمیشود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اضافه کن بچه نهم خونواده ما متولد ۷۴ بود بهش کوپن ندادن و کاش مادرم همون سال ۶۰ ک بچه چهارمش بدنیا اومد این عمل زیبا رو انجام میداد تا ما ۵ تای بعدی بدنیا نمیومدیم و این همه تورم و بدبختی رو تحمل نمی کردیم من الان ۳۴ سالمه هیچ کار خاصی جز تحمل فقر و بیکاری نکردم

  • هی ...
    0

    خدارحم زن داداشم کردبعدبچه دوم همین عمل به زوربدون اجازه شوهرمیخواستندانجام دهندکه نگذاشت چون بچه دوم اش اوتیسم درامدوالبته فهمیدیم سال ۹۱بعداون پیام رهبرمبنی برازدیادنسل میخواستند که این عمل دهه۷۰ و۸۰زودترانجام دهندتاپروسه جمعیت زیاد کم شود

  • علی
    0

    دهه هفتاد زنانی را عقیم کردن که دست کم هفت اولاد داشتند، ولی الان جمهوری اسلامی تمام جوانان را عقیم کرد

  • ملول
    0

    کاش جمعیت ایران در حد 10 میلیون بود . چه مملکت زیبایی میشد

    نظرات شما -
    • علی
      0

      مشکل جمعیت نیست.... تو بگو ای کاش ما یک میلیارد بودیم ولی آگاه نه گرفتار بازی‌ها و حب و بغض های سیاسی

  • مهری
    0

    من این کارو کردم ولی بعدش باز بچه دار شدم

    نظرات شما -
    • لیلا
      0

      واقعا باید حالا اینجا بگی ؟

    • جانورشناس
      0

      حالا لازم بود بگی اینجا!خب فهمیدیم

    • زرگنده
      0

      آخه آدم چقدر میتونه حال بهم زن باشه

    • مهری
      0

      اگر بصیرت داشته باشید می‌فهمید من چقدر بارور هستم

  • reza
    0

    اصلا گرانی و بیکاری و تورم و امید به زندگی صفر مانع بچه دار شدن نمیشه.

  • کلاغ پر
    0

    شکم همین چند نفر را سیر وبه اونا شغل بدید بعد ناله برای اونایی که نیامدند سردهید گوشت دم توپ میخواهید برای-------وفتح-----

  • م ک
    0

    واقعا دستشان درد نکند که جلوی رشد جمعیت را گرفتند، اگر این کار را نمی‌کردند الان جمعیت بالای ۱۵۰ میلیون بود ، نان که هیچی ، علف هم نبود که بخوریم، شما کشور های پرجمعیت و فقیر را نگاه کنید و ببینید با چه فلاکتی زندگی میکنند، فقط تولید مثل مهم نیست ، الان اکثر جوانان ما عمرشان تلف میشود، چون بیکارند نمی‌توانند ازدواج کنند و خرج و مخارج شأن گردن پدر های بازنشسته است، ظاهراً بعضی ها تو ایران نیستند!!

  • سروش
    0

    سلام هیچ کس جرات نداشت بگوید این طرح در زمان ریاست جمهوری آقای.... شروع و ادامه یافت. آقای مرندی الان کجاست؟

  • ایرانی
    0

    احمق ها با این سبک مدیریت کشور جمعیت را می خواهید چکار؟؟؟

  • غیر قابل نشر
    0

    همین الان هم 90 درصد جمعیت زمین اضافی هستند .به چه دلیل ومنطقی تعداد انسانهای روی زمین باید بیشتر از 7 میلیارد باشه ؟مگه غیراز خرابی کار دیگه ای هم میکند بشر ؟

  • حکیمه قریشی
    0

    در آن زمان نیاز بود چون هر مادر سالی یکی بچه می آورد خود من از بس مادر بچه اورد مجبور به ترک تحصیل ان هم در سن 10سالگی شدم و مجبور شدم کمک حال مادر باشم کار خوبی بود به نظر من

  • ناشناس
    0

    همه چیز در این شرع، حکومت و مملکت وارونه است آن زن معتادی که بایست عقیم شود عقیم نمی شود آن زنی که نبایست عقیم شود عقیم می شود.

  • متین
    0

    کاش فقط لوله های مادران و زنان مسئولینمون رو میبستن که اینقدر تحفه تحویل کشور نمیدادن

  • نظرپور قندعلی
    0

    الان نون گیر خودمون نمیاد بچه کجا ماخودمون نمیتونیم اداره کنیم تابرسه ازدواج وزن زندگی وبچه.

  • حسین گلشن
    0

    چرا چرندیات نوشتید من از سال ۶۶ دانشجوی پرستاری واز ۷۰ کادر درمان درگیر هستم هیچگاه اجبار نبود و هیچگاه بدون رضایت زوجین نبود و شرط اصلی هم داشتن بالای سه بچه بود وازکتومی هم بود قرص و آئودی و آمپول هم بود هرکس دوست داشت لوله میبست در ثانی اینا که هستند الان همه در رفاه و آسایش و سر کارند که شما قصه نیامده ها را میخورید ای کاش از دهه ۶۰ انجام شده بود

  • حسین
    0

    چرا خودتون رو به نفهمی میزنید؟ اولا،چطور ممکن است بدون اطلاع خود شخص این کار انجام شود؟ ثانیا، چرا آمار رشد جمعیت در حال حاضر که نسل قبلی پیر شده اند باز هم حرکت نمی کند؟ ثالثا،امکانات شما برای مدیریت جمعیت چیست؟ فرض کنید الان جمعیت دهه هفتادی ها ۴ درصد بیشتر بود، در اینصورت نرخ بیکاری آنها و نسل بعد آنها الان چند درصد بود؟ رابعا، آیا اونایی که در دهه هفتاد متولد شده اند یا والدین آنها، از بدنیا آوردن همان دهه هفتادی هایش که شما نقل می کنید راضی هستند یا آرزو می کنند که کاش اصلا بدنیا نمی آمدند؟ این حرفها مال جوامعی است که به رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی خود بیش از ساخت موشک و انرژی هسته ای بها می‌دهند یا لااقل جمعیت و حال مردم را فدای آینده ای که نمی دانیم چه موقع می آید قربانی نمی‌کنند!!!! ضمنأ وزیر بهداشت( مرندی) آن زمان الان در مصدر کار است بجای این حرفها, اگر حرفتان محکمه پسند است بفرمائید بازداشتش کنید؟ برادر/خواهر من مشکل کاهش جمعیت در جای دیگریست،بیخود اینجا دنبال مقصر نگردید!

  • مرتضی
    0

    کاش نسلشون منقرض میشد یه نفس می‌کشیدیم هرچی بدبختی از زن...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها