گلایه مردم آذربایجان‌‌غربی از وضعیت اینترنت/ خاموشی‌های برق به مشکل اینترنت اضافه شد

نبود اینترنت در برخی شهرستان‌ها و مناطق دورافتاده روستایی در آذربایجان‌غربی باعث اعتراض هم‌استانی‌ها شده است.

گلایه مردم آذربایجان‌‌غربی از وضعیت اینترنت/ خاموشی‌های برق به مشکل اینترنت اضافه شد

با وجود داشتن زیرساخت‌هایی از قبیل آب، برق و مخابرات اما برخی خانوارهای روستای از نبود اینترنت در روستاها گلایه‌مند بوده و از اظهارات مبنی بر وجود اینترنت پرسرعت متعجب هستند.

عصرجدید که قرن ارتباطات و فناوری است و اینترنت نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم ایفا می‌کند و در شرایط کنونی که جهان درگیر ویروس کرونا است متاسفانه برخی روستاها و شهرستان‌ها هنوز هم از آنتن دهی خط همراه اول، ایرانسل و اینترنت محروم هستند و همت بالای مسئولان را برای حل این مشکل را می‌طلبد.

از سوی دیگر مرتفع کردن مشکل اینترنت در شرایط کنونی یکی از مهم‌ترین ضروریات است که باید در اولویت کاری مسئولان امر قرار بگیرد، چرا که قطعی اینترنت طی سنوات گذشته که با بحران کرونا نیز همراه بود تمام برنامه‌های آموزشی مدارس را به هم ریخته و هنوز مشخص نیست آسیب این بحران به یادگیری دانش‌آموزان و آموزش و پرورش چقدر است.

امسال مشکلات دانش‌آموزان علاوه بر نبود اینترنت خاموش‌های مکرر بود

مریم صادقی در خصوص ضعیف بودن اینترنت در ایام امتحانات گفت: شیوه تدریس دانش آموزان با دوران تحصیل در گذشته تغییرات بسیاری کرده است و فرزندانمان نمی‌تواند بدون حضور و توضیح معلم درس را بیاموزند بنابراین باید بستر آموزش آنلاین به حدی مرتفع شود که دانش‌آموزان مجبور نباشند برای دسترسی به اینترنت دچار چالش شوند.

وی افزود: سال گذشته نبود اینترنت و یا ضعیف بودن آن مشکلات فروانی را برای فرزندانمان به وجود آورد که امیدواریم این ضعف از سوی مسئولان حل شود.

منیره بابایی نیز یکی از دانش‌آموزان روستایی در این خصوص گفت: اگر امسال هم مانند سال گذشته تدریس به صورت مجازی انجام بگیرد دانش‌آموزان با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شوند چرا که وعده‌های پوچ مسئولان تمامی ندارد.

وی بیان کرد: دو سال پیش با شیوع کرونا مسئولان قول پیگیری و مرتفع کردن مشکل اینترنت را دادند که متاسفانه امسال در ایام امتحانات خاموشی‌های مکرر برق نیز مشکلات دانش‌آموزان را چندین برابر کرد.

بابایی با ابراز گلایه از کم‌کاری مسئولان گفت: امیدواریم امسال تمهیدات لازم را برای برگزاری کلاس‌های حضوری را فراهم کنند چرا که دانش‌آموزان با آموزش آنلاین و مجازی وضعیت خوبی نداشته و شغل و آینده تحصیلی آنان در خطر است.

2200 روستا در آذربایجان‌غربی به شبکه اینترنت متصل شده‌اند

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دو هزار و 200 روستا در آذربایجان‌ غربی به شبکه اینترنت متصل شده‌اند، اظهارداشت: برخی شهرستان‌های استان از جمله تکاب در بخش ارتباطات اینترنتی پایین‌ تر از میزان متوسط استانی است و برای ارتقای اتصال روستاهای این شهرستان و روستاهای چالدران و شاهین دژ باید اقدامات ویژه‌ای صورت‌ بگیرد.

محمدمهدی شهریاری افزود: سال 96 تنها 160 روستا به اینترنت متصل بودند اما در حال حاضر بیشتر روستاهای استان از ارتباطات اینترنتی پایدار برخوردار هستند.

بستر استفاده از اینترنت پرسرعت را برای روستائیان استان به وجود می‌آید

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی عنوان کرد: برنامه ما برای توسعه اینترنت پهن باند در استان تا 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار است که با رفع موانع تامین تجهیزات وارداتی تلاش می‌شود تمامی مشکلات اینترنی در شهرستان‌ها و روستاها رفع شود.

قاسم جلیلی با اشاره به شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در اسرع وقت بستر استفاده از اینترنت پرسرعت را برای روستائیان استان به وجود آورده تا تمام روستائیان از بحث آموزش، امورات کسب و کارها ، توسعه اشتغال روستایی و سایر امورات آنلاین بهرمند شوند.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سارا
    0

    اینجا در تهران هم روزی چند ساعت اینترنت قطع می شود . کسی هم پاسخگو نیست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها