مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان خبر داد:

آغاز به کار دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری فارس

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس از آغاز به‌کار دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری در استان خبر داد.

آغاز به کار دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری فارس

هادی شه‌دوست شیرازی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فارس در قله است، عنوان کرد: فارس باید در همه زمینه ها در قله باشد و باید این جایگاه را محترم بشماریم و با اتحاد و آسیب شناسی به سمت این مسیر حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: ذات استان فارس گردشگری است و شیراز شهر جهانی صنایع‌دستی است و باید استان فارس به جایگاه اصلی خود در گردشگری و صنایع‌دستی بازگردد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس ادامه داد: باید با تبیین جایگاه سازمان‌های مردم نهاد حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حضور نمایندگان آنان در جلسات با سایر ادارات و نهادها نقش مشاوره‌ای این سازماندهی پررنگ تر شود.

وی عنوان کرد: با تشکیل دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری استان فارس و ذیل این دبیرخانه تشکیل ۴ کمیته میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و کمیته بازاریابی و تبلیغات که در این کمیته ها به هر تشکل مردم نهاد وظیفه‌ای در راستای فعالیت‌های آن تشکل محول خواهد شد.

شه‌دوست شیرازی با اشاره به بازگشت ایفای نقش تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، بیان کرد: باید با برنامه‌ ریزی هدفمند زمینه ورود گردشگران خارجی به ویژه ۱۰ کشور ورودی نخست به استان فارس را هموارتر سازیم و ماندگاری این گردشگران در استان را باتوجه به منابع و جاذبه های مذهبی، فرهنگی، تاریخی، طبیعی و سلامت بیشتر کنیم.

وی همچنین به برگزاری رویداد اکسپو ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: این رویداد بین‌المللی که پس از المپیک و جام جهانی سومین رویداد بزرگ جهانی است و در صورتی‌ استان فارس در این نمایشگاه هم‌زمان با شب یلدا حضور موفق و پر رنگی خواهد داشت که تشکل های مردم نهاد با تفکر خلاق و نو در این راه ما را یاری کنند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها