کاندیدای تصدی پست شهرداری همدان:

ریشه برخی فسادهای مدیریت شهری همدان از اعضای شورای شهر بود

کاندیدای تصدی پست شهرداری همدان گفت: در برخی موارد ریشه فساد در مدیریت شهری از سمت اعضای شورا بود همچنین در مورد شورای محلات، افرادی بودند که منتفع محله بودند نه معتمد محله و فقط به توسعه مکان خاصی فکر می‌کردند.

ریشه برخی فسادهای مدیریت شهری همدان از اعضای شورای شهر بود

مجید شاکری‌کرم، در صحن شورا به عنوان سومین ارائه دهنده برنامه‌های شهرداری همدان، اظهارکرد: من وقتی وقتی وارد مجموعه مدیریت فناوری اطلاعات شدم پروندههای نوسازی نظمی نداشت اما محله‌بندی را انجام دادیم و ساختمان‌ها را شماره‌گذاری و زیرساخت اساسی شهر الکترونیک را انجام دادیم.

شاکری تصریح کرد: در بحث درآمدهای پایدار، شهرداری فقط خدمات خاصی را انجام می‌دهد در صورتیکه ما در حوزه فنادری اطلاعات با فروش اطلاعات غیرمحرمانه به دانشحویان و شرکت‌ها توانستیم درآمدزایی کنیم.

وی در رابطه با حل معضل شلوغی رینگ اول شهر، بیان کرد: برای کنترل ترافیک در رینگ اول شهر باید تعرفه عوارض تجاری‌سازی رینگ اول را افزایش و تعرفه تجاری‌سازی رینگ دو و سه شهری را کاهش دهیم.

شاکری با اشاره به مزیت و تنگناهای فرهنگی همدان، توضیح داد: حوزه فرهنگی بحث کلانی است و ما نمی‌توانیم آن را به صورت کمی توضیح دهیم و برای ورود به این حوزه که ذی‌نفعان زیادی دارد باید مطالعات همه جانبه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نظام همیار محلات، فرصت ارزشمندی است و ما می‌توانیم از این طرح در بحث افزایش مشارکت شهروندان در حوزه مدیریت شهری استفاده کنیم همچنین شهر همدان، قطب دانشگاهی و بهداشتی است و وجود زیارتگاه در همدان، می‌تواند به غنای شهر ارزش بدهد.

شاکری در رابطه با مشکلات شهر همدان، گفت: تغییر هرم سنی در شهر و افزایش میانگین سنی شهروندان، تداخل وظایف در حوزه گردشگری، بیکاری، حاشیه‌نشینی و عدم وجود فضای ورزشی به ویژه در حوزه بانوان از معضلات شهر همدان است.

وی ادامه داد: احیاء بافت قدیمی، ایجاد راسته فرهنگی هنری، ایجاد تعلق خاطر به شهر، شناسایی محلات جرم خیز و کنترل آن مناطق، حمایت از کودکان کار و اقشار آسیب پذیر باید در شهر همدان، اتفاق اُفتاده و همچنین شهر همدان بعد از ساعت ۹ شب، خاموش می شود در صورتیکه شهر به این بزرگی باید حیات شبانه داشته باشد.

شاکری با اشاره به ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد، اظهار کرد: در حوزه تشکل‌های مردمی، نهادهای زیادی وجود دارد و باید از این تشکل‌ها حمایت شود زیرا این گروه‌ها در همه مباحث می‌توانند به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: استفاده از تشکل مردمی در تحقق شهر ما خانه ما باید رخ دهد و این شعار باید در تمام امورات شهری تحقق پیدا کند. ما باید تورهای محلی داشته باشیم شهروندان ببینند در شهر چه اتفاقی رخ می‌دهد.

شاکری با اشاره به طرح شورای محلات، مطرح کرد: در طرح همیار محلات، هدف این بوده که مشارکت اجتماعی افزایش پیدا کند، مشکلات محلات حل شود، توسعه ارتباطات صورت بگیرد اما شهروندان به صورت کامل با این طرح، آشنا نیستند و ضمانت اجرایی هم ندارد از طرفی برخی از افراد معتمد محا نیستند بلکه منتفع هستند و فقط به دنبال توسعه یک کوچه یا یک ملک خاص هستند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی تاثیر زیادی در فرهنگ عمومی دارد، توصیح داد: ما باید ذی نفعان را در طرح ها شناسایی و تهدیدها را کم کنیم اما در خیلی از پروژه‌ها پیوست های فرهنگی را لحاظ نمی‌کنیم و بعدا دچار مشکل می‌شویم.

شاکری خاطرنشان کرد: ما باید در بحث درآمد پایدار بازنگری کنیم و هزینه شهری با مدیریت شهری تناسب داشته باشد همچنین توزیع بودجه ریزی عادلانه باشد و درصدی از بودجه را برای محلات اختصاص دهیم تا شهروندان احساس کنند نقشی در بودجه دارند و مشخص شود چه پروژه‌ای برای شهروندان انجام می‌شود.

وی در رابطه با پروژه شهر الکترونیک، گفت: شهر الکترونیک نیاز به شهردار و مدیران هوشمند دارد و ما نیازمند این هستیم بتوانیم در موضوع شهر الکترونیک پروژه‌ها را یکپارچه‌سازی کنیم.

شاکری با بیان اهمیت شفافیت در حوزه انتصاب مدیران، نحوه تأمین منابع و صدور پروانه‌ها، مطرح کرد: مشکلات مدیریتی، عدم انطباق ساختاری، حجیم بودن بخش ستادی، موازی کاری، محدودیت صندوق اراضی شهری و وابستگی شهرداری به صدور مجوز از مشکلاتی است که در شهرداری با آن مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد ریشه فساد در مدیریت شهری از سمت اعضای شورا و مدیران شهرداری بود.

شاکری در رابطه با قانون ممیزی، توضیح داد: قانونگذار تأکید کرده که در شهر هر پنج سال یکبار ممیزی صورت بگیرد و سیاست ما این است که هر منطقه یکسال باشد چون منابع اجازه نمی‌دهد که یک دفعه این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ممیزی روستاهایی که به شهر الحاق شده در زمانیکه من مسئولیت داشتم نبود و من نمی‌توانم در این زمینه پاسخگو باشم.

شاکری در رابطه با درآمد پایدار شهرداری از شرکت‌هایی که سهام‌دار آن است، گفت: در شرکت علیصدر و نمایشگاه‌ها سهام شهرداری مشخص است اما در تله کابین، مشکل حقوقی داریم که باید بررسی شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها