معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب شهرستان خبر داد:

آبرسانی سیار ۳۶۰ هزار لیتر آب شرب در روستاهای خوی

معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب خوی از توزیع ۳۶۰ هزار لیتر آب شرب از طریق آبرسانی سیار در ۴ روستای شهرستان طی ماه گذشته خبر داد.

آبرسانی سیار ۳۶۰ هزار لیتر آب شرب در روستاهای خوی

تقی پاشائی بیان کرد: در تیر ماه سال جاری ۴ روستای حیدرآباد عسگرآباد آغبلاغ ولدیان و زاویه حسن خان در پی افزایش دما دچار تنش آبی شده اند، و این شرکت اقدام به توزیع ۳۶۰ هزار لیتر آب شرب از طریق آبرسانی سیار بین روستاییان ساکن در این مناطق کرده است.

وی با اشاره به اینکه روستاهایی که به آنها آبرسانی سیار انجام می‌شود ۲ دسته هستند، افزود: برخی روستاها از قبل دارای مشکل کم آبی بوده و تعدادی نیز در فصل تابستان و به دلیل خشک شدن منابع آبی داخل روستا دچار کمبود آب شده اند که آبرسانی سیار به آنها تا آغاز فصل بارندگی ادامه دارد.

پاشائی عمده دلایل نیاز روستاها به آبرسانی سیار را عدم برخورداری از آب باکیفیت، کمبود آب شرب، خشک شدن یا کاهش آب چشمه ها، بروز اتفاقات متعدد در شبکه آبرسانی روستا و کاهش سطح مخازن ذخیره برشمرد و افزود: با شیوع کرونا و نیاز مردم به رعایت مسائل بهداشتی و نیز افزایش زودهنگام گرمای هوا، مصرف آب در شهر و روستاهای تابعه به‌ شدت افزایش یافته و باعث شده تا نیاز آبی بویژه در روستاهایی که پیش‌ تر هم با تنش آبی درگیر بوده‌اند، افزایش یابد که این شرکت ناچار به توزیع آب به صورت سیار شده است.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها