ماجرای توصیه سیاسی امام خمینی(ره) به دخترش/ جلودارزاده: در جامعه ما اگر کسی بله‌قربانگو نباشد به حاشیه فرستاده می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه ما اگر کسی بله‌قربانگو نباشد به حاشیه فرستاده می‌شود و صدایش بریده می‌شود.

ماجرای توصیه سیاسی امام خمینی(ره) به دخترش/ جلودارزاده: در جامعه ما اگر کسی بله‌قربانگو نباشد به حاشیه فرستاده می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از جماران، سهیلا جلودارزاده، شب گذشته در کانون توحید در هیات فاطمه الزهرا، مراسمی با عنوان با عنوان «سیاست ورزی و حقوق شهروندی زنان در موازین حقوق اسلام و حقوق بشر» با اشاره به حقوق و وظایفی که هر یک از زن و مرد در جامعه دارند، گفت: ممکن است در ساحت جامعه نقش ها متفاوت باشد اما در اصل تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد. حتی نمونه هایی از صدر اسلام در این مورد وجود دارد. اینکه در صدر اسلام در امور سیاسی زنان نیز همانند مردم در بیعت شرکت می کردند.

جلودارزاده اضافه کرد: عدالت جویی و عدالتخواهی از ویژگی های صراط مستقیم است زیرا وقتی عدالت نباشد، آن جامعه از بین می رود. مسیر صراط مستقیم مبتنی بر عدالت است و اگر عدالت نباشد دیگر صراط مستقیم نخواهد بود و پایدار نخواهند ماند. همانگونه که گفته شده است «الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم». خمیرمایه این خلقت، عدالت است و اگر عدالت نباشد، جامعه از بین می رود. حال چه این عدالت میان دو جنس باشد، چه درمیان کارگر و کارفرما و چه در ساحت سیاسی.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آزادی طلبی و آزادی خواهی از ویژگی های صراط مستقیم است، ابراز داشت: در جامعه ما اگر کسی بله قربان گو نباشد به حاشیه فرستاده می شود و صدایش بریده می شود. اتفاقاتی که در انقلاب ما رخ داد این بود که فرد حاضر بود جان خود را از دست بدهد اما آزادگی اش را حفظ کند. مگر ماجرای 17 شهریور غیر از این بود؟ نسلی که با آزادگی و آزادی آشنا شده باشد نمی تواند دیگر زیر بار ستم زندگی کند. انسان نمی تواند اسیر باشد و غیر از خدا را بندگی کند.

جلودار زاده با اشاره به خیر خواهی گفت: اگر همین امروز گفته شود جایی مردم زلزله زده نیاز به کمک دارند، بسیاری از مردم به یاری می شتابند، آن هم بدون آنکه نفعی در کار باشد. در واقع خیر خواهی هم جزئی از خمیر مایه انسان است که زن و مرد نمی شناسد.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه اگر انسانی اعم از مرد یا زن، خودخواه باشد؛ توسعه یافته نیست بلکه واپس گرا است، عنوان کرد: اگر انسانی حسادت، بخل و کینه ورز باشد، رشد پیدا نمی کند بلکه عقب گرد خواهد داشت چه سیاستمدار باشد و چه پدر خانواده یا هر نقش دیگری داشته باشد سقوط خواهد کرد.

جلودارزاده یادآور شد: سیاست ورزی زن و مرد ندارد بلکه سیاست ورزی باید برای حق، عدالت ورزی، آزادیخواهی و خیرخواهی باشد تا حرکت در مسیر صراط مستقیم صورت بگیرد. سیاست به معنای حق گویی و حق طلبی است. انسانی که تجلی روح خداست باید این ویژگی را داشته باشد، حال چه زن باشد و چه مرد.

این نماینده مجلس با اشاره به آیات قرآن در خصوص رفتار با زنان در جامعه عربستان گفت: این آیات در جایی نازل شده که حقوق زنان نادیده گرفته می شده است؛ حقوقی که حتی امروز در قرن بیست و یکم نیز در جمهوری اسلامی نادیده گرفته می شود و زنان امروزه در همه جا طرد می شوند.

در اندیشه امام تفاوتی میان زن و مرد وجود نداشت

وی همچنین با تاکید بر اینکه در عصر پیامبر اسلام(ص) دیوار محدودیت ها برای زن شکسته می شود، بیان کرد: این مسئله در برخورد های حضرت امام نیز وجود داشت. یکی از نقشه های راه ما رهنمود های امام بود که تفاوتی میان زن و مرد قائل نبودند. وقتی انقلاب در حال شکل گرفتن بود از اندیشه امام درخصوص حضور زنان در انقلاب آگاه بودیم و می دانستیم ایشان قائل به محدودیتی برای زنان نیست. در همه روزهای انقلاب زن و مرد چون مسیر امام را طی می کردند با یکدیگر طی می کردند.

جلودار زاده ادامه داد: به یاد دارم در مقابل منزل آقای طالقانی بودیم که راهپیمایی را آغاز کنیم. در آنجا عده ای می گفتند زنان شعار ندهند، هرچند ما نمی توانستیم این دیدگاه را بپذیریم اما برای حفظ وحدت سکوت کردیم. در آن زمان بود که طلبه جوانی از زنان نیز خواست شعار بدهند. در واقع روش امام و یاران امام هم این نبود که زنان به پستو بروند و سکوت کنند. حتی امام در جایی فرمودند زنان مردم محله ای در قم رهبران این انقلاب هستند. ایشان در جای دیگر فرمودند زنان باید در مقدرات اصلی مملکت دخالت کنند.

وی اضافه کرد: در واقع دیوار شیشه ای را ما نشکستیم، امام برای ما شکستند. کمی که جلو رفتیم خانواده امام شروع به تشکیل یک حزب کردند. خانم مصطفوی نقل کرده اند که از امام پرسیده بودند آیا باید به دنبال کارهای خیریه بروند؟ امام فرموده بودند خیر، خیریه که زیاد وجود دارد شما باید حزب سیاسی تشکیل دهید و فعال سیاسی داشته باشید. این ها دیدگاه های متناسب با اسلام است.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • امیر
    0

    چقدر ما به اهداف انقلاب آن گونه که امام و قانون اساسی تبیین نموده رسیده ایم انصافا مردم نظر بدهند یا رای گیری شود

  • علی خیراتی
    0

    خیلی خوبه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها