معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی:

ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد زیر ۳۰ درصد است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اخباری که پیرامون اشغال ۷۰ درصدی ظرفیت هتل‌های مشهد منتشر شده صحت ندارد و در حال حاضر اشغال هتل‌ها به زیر ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد زیر ۳۰ درصد است

یوسف بیدخور ی در خصوص ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد اظهار کرد: در ایام دهه کرامت و ولایت درصد اشغال هتل‌ها تا ۷۰ درصد بالا رفته بود اما از آغاز وضعیت قرمز در مشهد ظرفیت اشغال هتل‌ها به زیر ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. با وجود تشدید سخت‌گیری‌ها برای ورود مسافران، کاهش پروازها و تاثیرگذاری تبلیغات عدم سفر به مشهد، کاهش درصد اشغال هتل‌ها نیز کماکان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های موجود موضوع پذیرایی در رستوران‌ها است که با توجه به درصد اشغال اندک هتل‌ها نگرانی به خصوصی در این زمینه نداریم، اما کاملا با بازرسین اداره بهداشت هماهنگ هستیم و هر پروتکلی که به ما اعلام شود به هتل‌ها ابلاغ می‌کنیم تا انجام دهند. اخباری مبنی بر اشغال ۷۰ درصدی هتل‌های مشهد منتشر شده که صحت ندارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تعطیل کردن شهرهایی که وضعیت نامطلوبی دارند در ستاد کرونا تصویب نشد و به تعویق افتاد. سیاست ما از ابتداء کرونا این بوده که هیچ موقع تبلیغ سفر انجام ندهیم تا به وضعیت مطلوبی برسیم. تنها راهکاری که وجود دارد تسریع در امر واکسیناسیون است تا از موج پنجم به بعد شرایط مطلوبی ایجاد شود، اما در شرایط فعلی مردم هوشمندانه عمل می‌کنند و مشهد هیچ موقع شلوغ نشده است. در ایام نوروز ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی به ۵۰ درصد هم نرسید.

گردشگری و سفر باید از یکدیگر تفکیک شوند

بیدخوری خاطرنشان کرد: گردشگری و سفر را باید از یکدیگر تفکیک کنند. در ایام نوروز بسیاری از افراد برای دید و بازدید اقوام خود سفر می‌کردند. لزوما هر فردی که به مشهد سفر می‌کند در هتل‌ها اقامت ندارد، معمولا این فرد را یک مسافر می‌دانیم تا یک گردشگر. وضعیت موجود بحرانی است و جلساتی در ستاد ملی و استانی کرونا در این خصوص برگزار شده اما همه باید همکاری کنند تا وضعیت بحرانی مشهد بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه پرسنل هتل‌های مشهد در امر واکسیناسیون مظلوم واقع شده‌اند، تصریح کرد: وضعیت واکسیناسیون دو جنبه دارد. تا زمانی که اکثر مردم واکسینه نشوند نمی‌توان به بهبود وضعیت امیدوار بود هرچند اگر واکسیناسیون پیش از این با سرعت بیشتری انجام می‌شد، شاید این مشکلات را در پیک پنجم نداشتیم. از ابتدا مکاتباتی برای واکسیناسیون پرسنل صنعت گردشگری داشتیم و اخیرا نیز با دانشگاه علوم پزشکی مشهد مکاتبه کرده‌ایم. پرسنل هتل‌ها مظلوم واقع شده‌اند و شرایط مشهد مشابه سایر شهرها دیده شده است.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ادامه داد: افراد شاغل در هتل‌ها با مهمانان در تماس هستند. تقاضای زیادی در این خصوص شده، اما متاسفانه این مسئله در مشهد باوجود مکاتبات فراوان هنوز انجام نشده است. اگر روزی وضعیت بهتر شود و مسافران بدون محدودیت به مشهد سفر کنند، پرسنل هتل‌ها باید حداقل دوز اول واکسیناسیون را تزریق کرده باشند.

بیدخوری بیان کرد: وقتی کشورهای همسایه وضعیت نامطلوب و قرمز ایران را دیده‌اند اشتیاقی برای سفر به ایران پیدا نمی‌کنند. چند وقتی است که مسافران کشور کویت دیگر در مشهد حضور ندارند، البته سفرهای خارجی به مشهد ممنوع شده و از کشورهای همسایه هیچ سفر خارجی به مشهد انجام نمی‌شود تا وضعیت کرونا بهبود یابد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها