عامل نابینایی پسر جوان در انتظار رای دادگاه

پسرجوانی که به اتهام کور کردن چشم یکی از بستگانش بازداشت شده بود صبح روز گذشته برای دومین بار در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

عامل نابینایی پسر جوان در انتظار رای دادگاه

رسیدگی به این پرونده از سال ۹۸ آغاز شد. مرد جوانی به‌نام شهرام که در ایام محرم در یکی از هیأت‌های منطقه خانی آباد در حال عزاداری بود از ناحیه چشم آسیب دید و به بیمارستان منتقل شد اما تلاش پزشکان نتیجه‌ای نداد و چشم چپ شهرام به سبب شدت جراحات وارده نابینا و تخلیه شد. شهرام هم پس از بهبودی نسبی از سعید شکایت کرد و مدعی شد او به‌چشمش آسیب زده است.

وی در توضیح ماجرا گفت: آن روز در هیأت مشغول عزاداری بودم طبق رسم خاص این مراسم با جسمی شبیه پتک روی شانه خود می‌زدیم روبه‌روی من سعید، که از بستگانمان بود ایستاده و به‌خاطر اختلافی که باهم داشتیم مدام به من چپ چپ نگاه می‌کرد و در یک لحظه با پتکی که در دستش بود به صورتم زد و چشمم آسیب دید. من از او شکایت دارم.

به دنبال این شکایت سعید بازداشت شد اما منکر عمدی بودن اتهامش شد و ادعا کرد ناخواسته پتک به‌صورت شهرام خورده است.

پس از تحقیقات پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه محاکمه، شهرام پس از تکرار اظهاراتش خواهان مجازات متهم شد و در ادامه نیز شاهدانی را برای اثبات اظهاراتش به دادگاه معرفی کرد و شاهدان هم یک به یک به جایگاه رفتند و حرف‌های شهرام را تأیید کردند.

در ادامه متهم به جایگاه رفت و گفت: من در هیأت مشغول عزاداری بودم. فاصله من و شهرام کم بود و هنگامی که پتک را بلند کردم تا به شانه‌ام بزنم ناخواسته به‌صورت شهرام خورد. من عمدی او را نزدم و هرگز راضی به کور شدن چشم او نبودم.

در پایان جلسه قضات پرونده را به دادسرا برگرداندند تا تحقیقات درباره این ماجرا تکمیل شود. با تکمیل تحقیقات بار دیگر پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران برگردانده شد و دو شاهد ماجرا در جایگاه ویژه ایستادند و تأیید کردند که سعید پتک را عمدی به‌صورت شهرام زده است.

با پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: ایران

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها