مدیرکل هواشناسی استان:

صدور هشدار زرد هواشناسی برای قزوین/ سیلاب دوباره منطقه را در بر ‌می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: از عصر امروز بارش‌های شدید باران در نقاط مختلف استان به ویژه نواحی مرتفع وجود دارد و به همین خاطر هشدار زرد صادر کرده‌ایم؛ چون احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی بالاست.

صدور هشدار زرد هواشناسی برای قزوین/ سیلاب دوباره منطقه را در بر ‌می‌گیرد

یوسف شیخ‌ الملوکی اظهار داشت: به همین خاطر از بعدازظهر امروز شاهد بارش‌های رگباری همراه با رعد‌وبرق و بارش تگرگ در برخی مناطق استان به ویژه ارتفاعات خواهیم بود که این بارش‌ها با وزش شدید بادهای لحظه‌ای همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها تا اواخر وقت فردا استمرار خواهند داشت، اضافه کرد: احتمال شکسته شدن درختان و آسیب به سازه‌های سست و همچنین تأسیسات مرتفع و کم‌استحکام روستایی و شهری از جمله مخاطرات مهم امروز و فردا در استان قزوین هستند و مهمترین مخاطره ما در 24 ساعت آینده سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در نقاط مرتفع است که می‌تواند بحران سیل الموت را دوباره تکرار کند.

شیخ‌ الملوکی ادامه داد: در ضمن برخورد صاعقه و ایجاد گرد‌وخاک محلی دیگر مخاطرات امروز و فردای استان قزوین هستند که به ویژه در رابطه با صاعقه هم شهروندان هم‌‌ استانی و گردشگران باید از صعود به ارتفاعات و نقاط صاعقه‌خیز و پر رعدوبرق خودداری کنند.

وی یادآور شد: با توجه به وجود مخاطرات گفته‌ شده هشدار هواشناسی سطح زرد را در استان قزوین صادر کردیم تا دستگاه‌های اجرایی نسبت به بارندگی‌های امروز و فردا آگاهی داشته باشند و تمهیدات لازم را برای مقابله با اثرات بارش شدید باران در نقاط کوهستانی و کوهپایه‌ای پیش‌بینی کنند.

مردم به حاشیه رودخانه‌ها نروند

مدیرکل هواشناسی استان قزوین در ادامه به توصیه‌ های این سازمان برای مقابله با حوادث احتمالی اشاره کرد و گفت: با توجه به احتمال وقوع سیل و اصابت صاعقه کلیه هم‌استانی‌ها باید از حضور و انجام کار در فضاهای باز به ویژه اماکن و مناطق مرتفع اجتناب کنند و برای محکم کردن سازه‌‌های سبک، موقت و گلخانه‌ها به سرعت اقدام کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: در ضمن مردم باید از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به شدت خودداری کنند و سازمان جهادکشاورزی هم تمهیدات لازم را برای مقابله با جاری شدن در زمین‌های زراعی و کشاورزی پیش‌بینی کند.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها