قائم‌ مقام شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:

خسارت ۱۷ میلیاردی به تأسیسات آب آشامیدنی در سیل اخیر استان قزوین

قائم‌ مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: سیل اخیر ۱۷۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به منابع، تأسیسات و تجهیزات تأمین آب آشامیدنی خسارت وارد کرده است.

خسارت ۱۷ میلیاردی به تأسیسات آب آشامیدنی در سیل اخیر استان قزوین

مهدی حسین‌خانی با اعلام این مطلب بیان کرد: بلافاصله پس از وقوع سیلاب تیم‌های ارزیابی و امدادی به منطقه اعزام و جبران صدمات آغاز شد تا مردم مشکلی در زمینه تأمین آب آشامیدنی نداشته باشند.

وی ادامه داد: بازسازی چشمه و قنوات حادثه‌دیده، ترمیم خطوط انتقال و توزیع، انشعابات و ارسال تانکر آب سیار در مناطق مورد نیاز و انجام پایش کیفی مستمر جریان آب آشامیدنی مردم سیل‌زده از جمله اقدام‌های صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین مشکلات پس از وقوع سیل تأمین آب آشامیدنی است تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت و امدادرسانی سریع و صحیح در سیل اخیر قزوین به‌گونه‌ای صورت گرفت که هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر بیماری ناشی از نوشیدن آب ناسالم منتشر نشد.

وی با اشاره به اینکه چهار روستا از مجموع ۱۹ روستای سیل‌زده تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار نداشته‌اند، اضافه کرد: بااین‌حال در این روستاها نیز خدمت‌رسانی و بازسازی تأسیسات در حال انجام بوده تا اهالی روستاها مشکل و خطری از بابت آب شرب نداشته باشند.

حسین‌خانی در پایان وقوع هم‌زمان خشکسالی بی‌سابقه و سیل در استان قزوین را در ادامه زنجیره حوادث طبیعی در دنیا و ناشی از تغییر اقلیم جهانی دانست و تأکید کرد: که به دنبال سطح جدیدی از مدیریت و اجرا هستیم تا اثرات سوء چنین رخدادهایی را به حداقل برسانیم.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها