استاندار:

نیمی از مردم خراسان رضوی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

استاندار خراسان رضوی گفت: متأسفانه در زمینه پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عادی‌انگاری صورت گرفته و ۵۰ درصد جمعیت استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت‌ نمی‌کنند.

نیمی از مردم خراسان رضوی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: در حال حاضر روند شیوع بیماری در خراسان رضوی افزایشی است، چرا که در زمینه پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عادی‌ انگاری صورت گرفته و ۵۰ درصد جمعیت استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت‌ نمی‌کنند.

وی ادامه داد: از امروز ابلاغ شده تا محورهای اصلی ورودی به استان اعم از قوچان، سبزوار، فیض‌آباد، مه‌ولات و گناباد بسته شود. از طرفی مصوب کردیم تا اجازه ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به استان داده نشود. همچنین بنا شد ۵۰ درصد پروازها کاهش پیدا کند و در مرحله بعد محدودیت‌های بیشتری برای مشهد اعمال کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نتایج امیدوارکننده اعمال محدودیت‌ها، تصریح کرد: در یک هفته اخیر با اقدامات محدودیتی که اعمال کردیم، ۲۰ درصد از ظرفیت هتل‌های ما در استان کاهش پیدا کرد.

معتمدیان در قسمت دیگری از سخنان خود به بازدید ۱۶ مرداد ماه خود از بخش بیماران کرونایی اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) پرداخت و با تاکید بر این‌که سختی‌های وارد شده بر پرستاران در ۱۸ ماه گذشته به وضوح قابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: در استان بخش خصوصی، دولتی و حاکمیتی کنار هم هستند و حتماً با تلاش یکدیگر بر مشکلات چیره خواهیم شد.

وی با تاکید بر این‌که هیچ نگرانی برای تامین اکسیژن بیماران نباید وجود داشته باشد، عنوان کرد: تهیه امکانات و تجهیزات در موضوع کرونا بسیار مهم است و به دنبال سازماندهی هستیم تا فشار از بخش درمانی و مردم برداشته شود. با این حال در موضوع اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز باید توان استان افزایش پیدا کند تا استان‌های همجوار را هم پوشش دهیم.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: واکسیناسیون در استان سرعت بیشتری گرفته و از امروز هم سهمیه حاشیه شهر افزایش پیدا کرد که با همکاری بسیج، کار در حال انجام است.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها