یک سازمان حقوق بشری:

حکم حبس فلسطینی‌ها در عربستان سیاسی و ظالمانه است

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس اعلام کرد که حکم حبس ۲۴ فلسطینی در عربستان به اتهام حمایت از مردم فلسطین، سیاسی و ظالمانه است.

حکم حبس فلسطینی‌ها در عربستان سیاسی و ظالمانه است

به گزارش روزنامه عربی۲۱، سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس اعلام کرد: تصمیم دستگاه قضایی عربستان درباره حبس ۲۴ شهروند فلسطینی به اتهام حمایت از مردم فلسطین در راستای پرونده اتهامات علیه ۶۹ بازداشتی اردنی و فلسطینی ظالمانه و سیاسی است و بعد از یک محاکمه صوری صادر شده که پایین ترین حد از معیارهای عدالت را نداشته است.

این سازمان اعلام کرد: احکامی که دستگاه قضایی عربستان صادر کرده در راستای حمایت از محاصره مردم فلسطین و از بین بردن مسئله آن‌هاست. محاکمه‌هایی که انجام شده هیچ گونه پایه و اساس حقوقی ندارد به ویژه اینکه بیشتر بازداشت شدگان به صورت قانونی در عربستان مقیم بودند و مرتکب نقض قانون نشده بودند.

مقامات سعودی فوریه ۲۰۱۹ بیش از ۶۰ اردنی و فلسطینی را بدون اتهامات رسمی بازداشت کردند. یکشنبه عربستان حکم حبس آن‌ها را صادر کرد. حکم حبس این افراد از سه تا ۲۲ سال است.

در بیانیه این سازمان آمده است: عجیب است که عربستان اصرار دارد احکام ظالمانه‌ای را علیه زندانیان فلسطینی که برخی از آن‌ها تابعیت اردنی دارند و برخی مسن و بیمار هستند مثل دکتر محمد الخضری که بیش از ۸۰ سال سن دارد و بیماری‌های خطرناکی دارد، صادر کند.

این سازمان از تیم مربوط به بازداشت ظالمانه در سازمان ملل خواست بر مقامات عربستان برای آزادی تمام بازداشت شدگان فلسطینی و اردنی فشار بیاورد.

این سازمان همچنین از گروه‌های مدنی و فعالان و روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر خواست با این احکام مخالفت کرده و بر عربستان برای آزادی بازداشت شدگان فشار بیاورند.

در این راستا فعالان شبکه‌های اجتماعی به شدت از احکام صادر شده علیه بازداشت شدگان اردنی و فلسطینی به اتهام حمایت از حماس انتقاد کردند.

برخی از فعالان اعلام کردند: همگان می‌دانند که این متهمان به لطمه زدن به امنیت عربستان یا زیرپا گذاشتن قوانین فکر نکرده‌اند. دستگاه قضایی عربستان بازداشت شدگان را در پرونده‌هایی که نقض قانون نیست و لطمه‌ای به امنیت عربستان نمی‌زند محاکمه کرده است.

برخی نیز اعلام کردند که عربستان می‌خواهد هر نوع ارتباطی را با مسئله فلسطین قطع کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها