فرار مرغ‌ها از بوشهر

یک توزیع کننده مرغ در استان بوشهر گفت: اختلاف قیمت مرغ در این استان با استان‌های همجوار موجب قاچاق و پدیده فرار مرغ‌ها شده است.

فرار مرغ‌ها از بوشهر

غلامپور اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار استان بوشهر اعلام کرده است که مرغ باید به قیمت ۲۹ هزار ۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد. در حالی در استان‌های همجوار بهای هر کیلو مرغ از ۳۵ هزار تومان بیشتر است.

وی ادامه داد: برای اینکه طبق قیمت تعیین شده مرغ به دست مصرف کننده برسد باید کشتارگاه‌ها مرغ زنده را کیلویی ۲۱ هزار تومان بخرند، در غیر از این صورت به هیچ وجه نمی‌شود مرغ را کیلویی ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان به مشتری فروخت.

این توزیع کننده مرغ تصریح کرد: مرغداری‌ها حاضر به فروش مرغ با قیمت ۲۱ هزارتومان نیستند چرا که استان‌های همجوار حاضرند به بهای بالاتری از آن‌ها مرغ بخرند.

غلامپور اضافه کرد: استان بوشهر حدود هشت هزار فروشنده مرغ دارد که از این طریق امرار معاش می‌کنند، وقتی مرغی به این مراکز ارائه نشود بی شک شاهد تعطیلی مغازه‌ها و بیکاری این افراد خواهیم بود همانطور که اکنون نیز برخی مرغ فروشی‌ها در سطح استان کرکره‌ها را پایین کشیده‌اند.

وی بیان کرد: تنها ۳ تا ۴ فروشگاه مرغ در استان وجود دارد که توانایی خرید مرغ به صورت مستقیم از کشتارگاه را دارند و می‌توانند با حذف سود توزیع کننده مرغ را بهایی کمتر به دست مردم برسانند، البته همین موضوع باعث ازدحام مردم در این مراکز در شرایط کرونایی شده است.

این توزیع کننده مرغ در بوشهر خاطر نشان کرد: مرغ تولیدی استان بوشهر به دلیل داشتن مشتری خوب در استان‌های همجوار، به صورت قاچاق انتقال داده می‌شود حتی شنیده شده برخی خودروهای سواری ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلو مرغ به استان‌های دیگر منتقل می‌کنند.

غلامپور تاکید کرد: قیمت مرغ مصوب کل کشور ۲۹ هزار ۹۰۰ تومان است، ولی در هیچ کجای این کشور به این قیمت مرغ عرضه نمی‌شود. همانطور که قیمت تعیین شده ستاد تنظیم بازار در استان بوشهر هم قابل قبول و اجرایی نیست.

وی یادآور شد: اختلاف قیمت مرغ در استان بوشهر با استان‌های همجوار موجب پدیده فرار مرغ‌ها شده است. در آستانه ماه محرم و نیاز مرغ برای تهیه نذورات بعید نیست که با کمبود شدید مرغ روبه‌رو شویم.

غلامپور با اشاره به اینکه مشکل به‌وجود آمده ناشی از نبود اتحادیه مرغ در استان بوشهر است، گفت: وقتی قیمت تمام‌شده هر کیلو مرغ برای عمده فروش ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان است چطور باید این مرغ را به مشتری ۲۹ هزار تومان و ۷۰۰ تومان فروخت؟!.

وی اظهار کرد: اگر جهادکشاورزی مرغدار را موظف به فروش هر کیلو ۲۱ هزار تومان کند این مشکل حل خواهد شد.

این توزیع کننده مرغ تصریح کرد: در حالی که تولید مرغ در استان بوشهر نیاز استان را کفاف می‌دهد، اما به دلیل فرار مرغ‌ها اکنون در ۸۰ درصد از شهرستان‌های استان با کمبود عرضه مرغ روبه‌رو هستیم.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها