مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان خبر داد:

پرداخت تسهیلات برای ایجاد ۳۰۸۶ شغل در قزوین

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان قزوین از ایجاد ۳۰۸۶ شغل در استان طی سه سال و نیم اخیر خبر داد.

پرداخت تسهیلات برای ایجاد ۳۰۸۶ شغل در قزوین

محمود نصرتی اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید سال ۹۶ طبق اساسنامه مصوب به‌عنوان بازوی اجرایی دولت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد؛ برای این صندوق رسالت‌هایی در حوزه اشتغال روستایی، کسب‌وکارهای کوچک، بوم‌گردی، کشاورزی، خدمات، صنعت و مسکن تعریف شده است.

وی ادامه داد: یکی از معضلات کشور ما این است که توانمندی موجود در روستاها نادیده گرفته می‌شود؛ در روستا صنایع متعددی ازجمله صنایع‌دستی وجود دارد که از آن‌ها حمایت نشده است، حمایت از مشاغل روستایی مهاجرت معکوس، افزایش تولید ناخالص داخلی، افزایش اشتغال، درآمد و صادرات را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان قزوین خاطرنشان کرد: این صندوق از سال ۹۶ با چنین تفکری به فعالیت خود ادامه داد و طی سه سال و نیم خدمات شایانی را در ۶ شعبه مستقر در سطح شهرستان‌های استان قزوین ارائه داده و در جهت حمایت از اشتغال روستایی ۳۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون اعتبار پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: دنبال ایجاد صندوق‌های خرد و محلی بودیم که ۵۲ صندوق در استان تأسیس‌ شد و ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای این صندوق‌ها تخصیص داده‌ شده است. ۱۵ میلیارد تومان برای کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص داده شد و ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز برای معرفی‌شدگان از سوی سازمان‌ها اختصاص پیداکرده که برای ۱۳۲ نفر شغل ایجاد شده است.

نصرتی تشریح کرد: در استان قزوین در سال ۹۷ بالغ‌بر ۹۴۰ پرونده تشکیل و برای ۱۱۲۸ نفر شغل ایجاد شد؛ سال ۹۸ با تشکیل ۵۵۹ پرونده ۶۷۱ شغل ایجاد، سال ۹۹ نیز ۷۱۴ پرونده تشکیل و ۸۵۷ شغل ایجاد شده است. طی ۴ ماه نیز ۳۵۸ پرونده تشکیل و ۴۳۰ شغل ایجاد شده است.

وی متذکر شد: برای ایجاد هر شغل ۱۵۰ میلیون تومان تخصیص پیدا می‌کند که این رقم با وضعیت موجود اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی کشور باید به ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان قزوین یادآور شد: دولت سیاست افزایش اشتغال را در نظر دارد که احداث سالانه یک‌میلیون مسکن ضمن افزایش یک‌میلیونی اشتغال رشد اقتصادی ۱۰ درصدی را نیز در پی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها