اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد:

وقوع رگبار پراکنده باران و رعدوبرق در استان بوشهر

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد خبر داد.

وقوع رگبار پراکنده باران و رعدوبرق در استان بوشهر

پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواخر هفته در اغلب ساعات وضعیت جوی و دریایی استان به نسبت آرام است.

وی اضافه کرد: طی این مدت غبار محلی، در طول روز گاهی وزش باد و طی صبحگاه نیز در برخی از نقاط مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: امروز در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب با رشد ابر در برخی از مناطق استان، عمدتاً در ارتفاعات و مناطق جنوبی، وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد موقتی دور از انتظار نیست

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی و در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا اوایل شب در برخی از مناطق، عمدتاً نواحی شرقی و جنوبی استان، افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری جوی بطور لحظه‌ای بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ و در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها