در اولین جلسه رسمی شورای شهر اهواز چه گذشت؟

در اولین جلسه رسمی شورای شهر اهواز، انتخاب سرپرست شهرداری یکی از دستور العمل های جلسه بود که سرانجام طبق آرا اعضا، علی‌رضا عالیپور با ١٣ رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری این کلانشهر معرفی شد.

در اولین جلسه رسمی شورای شهر اهواز چه گذشت؟

به گزارش خبر فوری ، اولین جلسه شورای شهر اهواز امروز برگزار شد.

رییس شورای شهر اهواز گفت: از پیشکسوتان و اعضای محترم شورا خواهشمندم تا تجربه، ایده و توانشان را به کار بگیرند تا بتوانیم با خدمت به موقع به مردم از مشکلات برون رفت داشته باشیم.

وی با اشاره به انتخاب شهردار اظهار کرد: تصمیم بر این شد در حال حاضر شخصی به عنوان سرپرست انتخاب شود تا ظرف یک ماه طبق قانون نیز شهردار انتخاب شود.

وی افزود: بنا بر مشورت صورت گرفته با اعضای شورای شهر پیشنهاداتی مطرح شد که از اعضای شهرداری شخصی به عنوان سرپرست انتخاب شود که بر این اساس افرادی معرفی و به رای گذاشته شدند.

محمودی اعلام کرد: بر اساس رای ها دو نفر به منظور سرپرست به شورا دعوت شدند که پس از برگزاری یک نشست و بیان اظهارات طرفین، علیرضا عالیپور معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری‌ اهواز گزینه نهایی اعضا اعلام شد.

وی یادآور شد: در نهایت امروز علیرضا عالیپور با سیزده رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری اهواز معرفی شد.

اتحاد، شرط اول و مهم در رفع مشکلات

علیرضا عالیپور سرپرست شهرداری اهواز در این جلسه پس از کسب سیزده رای موافق ضمن تشکر از اعتماد اعضای شورا خطاب به آنها، اظهار کرد: از اینکه بنده را به عنوان خادم خود پذیرفتید تشکر می کنم و امیدوارم همه بتوانیم با هم افزایی و به صورت جمعی یک مدیریت موفق را هرچند در مدت کوتاه، پیاده کنیم.

وی افزود: ما وارث مشکلات بسیاری در شهر و شهرداری اهواز هستیم و این مشکلات حاصل انباشت مسایل متعدد در حوزه های مختلف چند سال گذشته است که حل آنها نیاز به هم افزایی و اتحاد دوچندان دارد.

عالیپور تصریح کرد: این در حالی است که هرگاه شهروندان، مخاطبین و جامعه هدف ما، عزم، اراده و صداقت را در ارکان مدیریت شهری به خصوص اعضای شورا و کادر شهرداری مشاهده کردند، هم راستایی و هم افزایی فوق العاده ای را شاهد بودیم.

خدمت به مردم را فراموش نکنیم

سرپرست شهرداری اهواز با بیان اینکه خدمت به مردم را نباید نادیده بگیریم تأکید کرد: اکنون شاهد حضور اعضایی کاردان و انقلابی در صحن شورا هستیم و این باعث خوشحالی است اما فراموش نکنیم این تریبون و صندلی ها امانت و حق الناس است که با اعتماد مردم به دست آورده ایم و باید با خدمت بجا و ارزنده از این آزمون خارج شویم و قدر این فرصت ها را بدانیم.

عالیپور بیان داشت: اهواز قلب اقتصاد کشور است که همواره مورد طمع دشمنان بوده و دشمن در صدد این است تا بر این یکپارچگی شکاف ایجاد کند، در این راستا به سمت نخبگان و فعالین اجتماعی و آحاد مردم دست نیاز دراز می کنیم و از آنها انتظار داریم تا با یکپارچگی مضاعف به ما نیز کمک کنند.

وی ساختار مدیریت شهری را ساختاری ناقص بیان کرد و گفت: شهرداری همه صورت مسیله نیست بلکه بخشی از آن است، باید دستگاههای حاکمیتی و ملی با تامین منابع نسبت به دریافت آن چه که حق ماست از جمله حق آلایندگی نیز کمک کنند.

سرپرست شهرداری اهواز در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران نقش مهمی در مهندسی افکار عمومی دارند اگر همه با هم همدل باشیم قطعا بر مشکلات غلبه کرده و همواره سربلند خواهیم بود.

معضل آبگرفتگی اهواز باید حل شود

احمد سراج عضو شورای شهر اهواز خطاب به سرپرست شهرداری اظهار کرد: اولویت مردم بسیار مهم است و معتقدم تشخیص اولویت ها می تواند کارگشا باشد.

وی با اشاره به معضل آبگرفتگی و فاضلاب کلانشهر اهواز افزود: مردم بعد از هر بارندگی گرفتار آبگرفتگی می شوند و همین امروز هم شاهد بالازدگی فاضلاب در بسیاری از معابر هستیم، اگرچه رفع این معضل برعهده آبفا است اما می توان با همکاری یکدیگر از نگرانی ها کم کردو مشکلات را پایان داد.

سراج با ارائه پیشنهادات لازم در خصوص رفع معضل آبگرفتگی گفت: لایروبی لوله های فاضلاب، تامین پمپ های مورد نیاز ، ترمیم و اصلاح لوله های فرسوده با مساعدت و همکاری شهرداری و آبفا از اقدامات مهمی است که باید انجام شود چرا که مردم از ما خدمت می خواهند نه اینکه به آنها بگوییم وظیفه ما نیست.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: در آستانه ورود به ماه محرم هستیم، انتظار داریم فضای شهر اهواز با همکاری دستگاه‌های متولی امر فرهنگ نسبت به هرچه باشکوه برگزار کردن مراسمات با رعایت پروتوکل های بهداشتی‌ پیشرو باشد، چرا که ما هرچه داریم از محرم است.

سراج بیان داشت: امروز مردم باید ببینند فضای شهر تغییر کرده است و اکیپ های لکه گیری آسفالت باید از همین امروز فعال شوند چرا که این چاله های معابر زیبنده شهر نیست و ما با شعار خدمت آماده ایم و مردم باید این خدمات را احساس کنند.

وی گفت: از شما سرپرست شهردار انتظار دارم دو پروژه غیر فعال میدان تقاطع شهید کجباف و میدان دانشگاه را پیگیری نمایید تا فعال شوند.

باید خادم مردم باشیم

سید ناصر مهداوی دیگر عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات گریبانگیر کارکنان شهرداری اظهار کرد: بسیاری از کارکنان زحمتکش شهرداری اکنون بلاتکلیف هستند و از ما انتظار دارند تا به مشکلاتشان توجه کنیم و مسیله تبدیل وضعیت نیز هرچه زودتر حل شود.

وی افزود: نیروهای متخصص بسیاری در شهرداری داریم که لازم است با توجه به تخصصی که دارند به آنها اهمیت داده و توانشان به کار گرفته شود.

مهدوی اظهار داشت: اکنون به واسطه رای مردم برای خدمت انتخاب شده ایم، معتقدم چهارسال یعنی چهار روز و در نهایت تمام می‌شود و مردم از ما انتظار زیادی دارند که توجه به آنها لازم است.
ضروریات امروز مردم آسفالت مناسب، فضای سبز، ورودی های شهر، فاضلاب، آب های سطحی و... است .

عضو شورای شهر اهواز تاکید کرد: ما باید خادم مردم باشیم و در برطرف کردن مشکلات به طور ویژه تلاش کنیم و همانگونه که حضرت آقا فرمودند و تاکید دارند وحدت لازم را در اجرای امور داشته باشیم.

وحدتی داشته باشیم که وقتی کسی قرار است به عنوان شهردار انتخاب شود بر اساس شاخص های خوب متعارف انتخاب شود که برازنده مردم این شهر باشد.

گفتنی است؛ پس از پایان جلسه، آیین معارفه سرپرست شهرداری اهواز با حضور اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران مربوطه در سالن جلسات شهرداری اهواز برگزار شد.

منبع: خبرفوری

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها