معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری استان:

4 بازارچه مرزی صنایع دستی در کرمانشاه ایجاد می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری استان کرمانشاه از پیگیری برای احداث چهار بازارچه مرزی صنایع دستی در استان خبر داد.

4 بازارچه مرزی صنایع دستی در کرمانشاه ایجاد می‌شود

حسین ویسی اظهارکرد: اکنون که اورامانات ثبت جهانی شده، از این پس شاهد افزایش تردد گردشگران به این منطقه خواهیم بود، لذا در تلاشیم تا در بحث صنایع دستی هم اقداماتی را در این منطقه انجام دهیم.

وی افزود: در حال پیگیری هستیم تا در دو شهرستان جوانرود و پاوه بازارچه و نمایشگاه‌های مرزی صنایع دستی را احداث کنیم.

معاون صنایع دستی کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر این دو شهرستان، در شهرستان قصرشیرین هم باتوجه به اینکه منطقه آزاد تجاری شده، این برنامه را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه در آینده میزان تردد تجار و مسافرین و گردشگران به این سه شهرستان افزایش می یابد، اعلام کرد: احداث این بازارچه های مرزی به معرفی ظرفیت های صنایع دستی استان کمک قابل توجهی خواهد کرد و بدنبال آن افزایش فروش و صادرات آن را خواهیم داشت که این امر به ایجاد انگیزه برای هنرمندان صنعتگر استان هم منجر می شود.

به گفته این مسئول، برنامه احداث بازارچه صنایع دستی در شهرستان سرپل‌ذهاب هم در دستور کار قرار گرفته است.

ویسی خاطرنشان کرد: جانمایی برخی از این بازارچه ها انجام شده و سعی کرده ایم این کار را بگونه ای انجام دهیم که در مکانی قابل دسترس باشند و به محلی برای فروش وعرضه تولیدات هنرمندان هر شهرستان تبدیل شوند.

معاون صنایع دستی کرمانشاه با بیان اینکه تسریع در روند احداث این بازارچه ها نیازمند همراهی شهرداری این شهرهاست، گفت: جمعا برای احداث این بازارچه ها به حدود 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها